Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-11 22:54
Gisteravond heeft mijn telefoon binnen een half uur 1,5 GB aan data binnen gehaald, zonder dat ik daar om gevraagd had. Ik zie dat Chrome 1,28 GB op de "achtergrond" heeft verbruikt. De telefoon werd op dat moment niet gebruikt (we zaten te eten...).
Hoe kom ik er achter wat hier binnen gehengeld is, en hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen? Ik heb natuurlijk al in de history gekeken, maar daar zie ik niks speciaals staan -- gewoon, wat webpagina's, en geen zware applicaties die op de achtergrond zoveel data nodig zouden hebben.

Ik ga hiermee gierend over mijn data-bundel heen (die normaliter genoeg is), en zit ik tegen een rekening van 10x zo hoog aan te kijken. Ik heb daar best wel buikpijn van...

Alle reacties

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:08
Update?

(Je kan anders ook zorgen dat updates alleen over het Wifi netwerk gaan)

Don't let perfect be the enemy of good.

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:57
Via de instellingen uitzetten dat Chrome op de achtergrond 4g mag gebruiken.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• fub
iCore schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 09:57:
Update?

(Je kan anders ook zorgen dat updates alleen over het Wifi netwerk gaan)
Nee, geen update. Het was Chrome die op de achtergrond de data binnen haalde, niet het Android systeem of de Play Store.

• fub
vuurtjih schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 10:06:
Via de instellingen uitzetten dat Chrome op de achtergrond 4g mag gebruiken.
Dat heb ik nu inderdaad zo ingesteld, en dat zal voorkomen dat het weer gebeurd. Maar dan weet ik nog steeds niet hoe het zo gekomen is.

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:57
fub schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 10:09:
[...]

Dat heb ik nu inderdaad zo ingesteld, en dat zal voorkomen dat het weer gebeurd. Maar dan weet ik nog steeds niet hoe het zo gekomen is.
in Chrome: instellingen -> databesparing, daar krijg ik een overzicht met data die er gebruikt is in de afgelopen maand. (als ik het goed lees)

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Pagina: 1