Telefoon niet bruikbaar door overstap naar andere provider

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 852791

Topicstarter
Mijn vraag
Beste Tweakers,

Ik hoop dat ik hier op de goede plaats ben met mijn vraag.

Een maand geleden ben ik overgestapt van mobiel abonnement. Het probleem is nu echter dat ik hier zelf nu geen zicht meer in kan krijgen omdat de app van deze provider onbruikbaar is (wegens slecht zicht heb ik de letters op mijn iPhone groter staan omdat het anders niet leesbaar is. Het probleem is nu dat de grote letters in de app ook tevoorschijn komen maar dat deze helemaal door elkaar staan en dat het in het menu bijvoorbeeld niet mogelijk is om iets te selelcteren omdat het onleesbaar is omdat alle letters door elkaar staan.

Ik heb dit bij mijn provider aangekaart maar zij blijven aangeven dat de proeftijd is verstreken (waarschijnlijk in de maand dat ik nog een maand opzegtermijn bij mijn oude provider had) hierdoor heb ik dit dus niet op tijd kunnen testen en zit ik nu met een probleem. Hebben jullie misschien tips en adviezen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb contact opgenomen met de provider in kwestie maar zij blijven de proefperiode aanhouden (zie bovenstaande). Op internet heb ik iets gevonden over een contractoverschrijving (dat je hem op iemand anders zijn naam kunt zetten( maar weet niet hoe dit werkt en hoe je hiervoor mensen kunt vinden die naar zoiets op zoek zijn? (Met kleine letters werkt de app wel maar dan is hij voor mij onleesbaar.) Bij een contractovername is het wel zo dat ik mijn telefoon nummer zou verliezen maar heb op dit moment toch het gevoel dat hij niet van mij is omdat ik er niks mee kan en geen inzicht in heb.

Hebben jullie tips of wat zouden jullie doen in deze situatie?

Alvast dank voor jullie reacties

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Hoe bedoel je geen zicht in?
Het enige wat niet goed werkt is toch de app van de provider om je minuten, sms en data verbruik bij te houden?
Misschien voor die app een apart vergroot glas gebruiken?
Dit kan zowel een echte zijn, als een softwarematige die waarschijnlijk voor android/iphone er ook is.
Ik heb het iig wel eens per ongeluk gebruikt op mijn Windows 10 desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:39
Werkt de website wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:45
Ik ben nu wel nieuwsgierig over welke iPhone dit gaat en natuurlijk de provider. Dat een app niet werkt is natuurlijk geen geldige reden om onder een contract uit te komen.

Hebben ze geen mobiele website ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 852791

Topicstarter
Klopt.

Nee met de site kan ik ook niet overweg en heb expres niet de provider in kwestie genoemd omdat ik niet wist of dat hier mocht.

Ik heb het inderdaad ook met spraak en een vergrootglas geprobeerd. Met de term geen zicht in bedoel ik dat ik slechtziend ben en het dus niet kan lezen en dat alle letters over elkaar heen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Is een oplossing misschien om een andere app (of in OS ingebouwd) te gebruiken om je maandelijks tegoed bij te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:45
Je haalt de provider niet naar beneden. Je vraagt enkel informatie. De reden dat ik dit vraag is omdat ik nieuwsgierig ben over welke app dit dan moet gaan.

En onder de instellingen algemeen en toegankelijkheid heb je ook al wat zicht verbeterende veranderingen geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-05 20:52
iOS heeft mijn inziens erg goede Toegankelijkheidsfuncties. Is het het waard om een andere te proberen anders dan gewoon de letters heel groot te maken? Bijvoorbeeld VoiceOver? Heeft wel een leercurve maar die ben je zo over...

https://www.apple.com/nl/accessibility/iphone/vision/

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1