digitale fingerprint/forensic watermarking in video

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 17:32
Ik volg een trader op twitter die een betalende mentorship heeft waarbij hij elke maand een hoop videos upload en dit 12 maanden lang. Om de distributie van deze videos tegen te gaan beweert hij dat hij watermarks heeft verwerkt in de videos.
Ik kan eerstehands bevestigen dat een vriend van mij die in zijn betalende mentorship was zijn videos aan het delen was op google drive met een paar andere vrienden zodat ze samen de kosten konden delen.
Blijkbaar heeft hij hen 'betrapt' en is hij geband.
Hier de tweet van de trader die enkele redenen beschrijft hij je geband kan worden: https://twitter.com/I_Am_ICT/status/1098698219125702657

Deze man beweerde ook dat hij paypal transacties kan nakijken wat mij 100 procent onzin lijkt, maar blijkbaar kan hij wel nagaan of zijn videos werden gedeeld.
Iemand enig idee hoe hij dit heeft gedaan en of de dingen die hij in zijn tweet vermelde wel werkelijk mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:21
Zonder bron lastig zeggen.

Gooi het video bestand eens door https://mediaarea.net/en/MediaInfo en post die info hier. Wellicht dat daar wat in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 17:32
https://i.imgur.com/RpaFX39.png

Veel nuttige info zie ik er niet in, maar kan natuurlijk zijn dat de beveiliging in 1 van de andere 100 videos zit. De trader beweert ook dat de videos niet kunnen opgenomen worden zonder dat hij daar sporen kan van terugvinden, lijkt me toch erg straf.

[ Voor 36% gewijzigd door crazyheinz op 23-02-2019 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-10 15:08
Klinkt een beetje als bangmakerij imho. een digitale watermark een tekst in de file die niet in de video getoond word daar kan ik nog in komen. maar met opnemen word zoiets niet meegenomen. Daarnaast een watermark dat gekopieerd word in andere opname software zou een watermark in de video zelf moeten zijn en die moet dan mega klein zijn om niet gezien te worden of iets als een specifieke kleur in een logo maar goed je zegt dat het alleen tussen vrienden is gedeeld zonder externe verspreiding dan kan de maker er lastig achter komen of hij moet code in videos weten te proppen ofzo

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik zou denken aan misschien een sha256 hash van de files. Door elke video net anders te maken voor elke gebruiker kun je dit hiermee eventueel achterhalen. Of dit ook realistisch is, geen idee.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-10 14:11
Misschien zit er via steganografie een kenmerk in de video of het geluid. Het is niet ondenkbaar dat dat gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10 13:14
Download allebei het bestand en check de sha256/md5 hash. Indien beide gelijk zijn dan lijkt het me sterk dat de video's ge"water"merkt zijn op persoonlijke titel.

[ Voor 7% gewijzigd door Montaner op 26-02-2019 13:34 ]

Pagina: 1