Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tygovs
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 31-03 00:18
Sinds kort krijg ik rare vlekken en schokt het beeldscherm. Ik denk dat mijn videokaart bad gaat maar weet het niet zeker. Weet iemand of het misschien op te lossen valt?
Afbeeldingslocatie: https://i.stack.imgur.com/4yntr.jpg

[ Voor 101% gewijzigd door Tygovs op 23-02-2019 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteroff
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tygovs
Drivers updaten heeft niet geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteroff
  • Niet online
maak even een opsomming wat je al geprobeerd hebt, zoals andere kabel geprobeerd, aansluitingen goed vastgedrukt.. monitor aangesloten op een ander bron apparaat ect

merk type grafische kaart, type verbinding naar monitor... raar beeld ook tijdens opstarten?

Vaak zijn deze symptomen van de grafische kaart die stervende is. Vooral als dit ook buiten Windows gebeurt (bios scherm). Oververhitting (overklokken/stof in koeler), slechte voeding over langere periode.

[ Voor 49% gewijzigd door peteroff op 23-02-2019 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tygovs
Heb de kabels al allemaal opnieuw en goed aangesloten. Heb geen beschikking over een andere monitor/kabel. Het betreft een amd Radeon r9 290x. Aangesloten met een vga kabel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-10 21:44
Tygovs schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 09:02:
Heb de kabels al allemaal opnieuw en goed aangesloten. Heb geen beschikking over een andere monitor/kabel. Het betreft een amd Radeon r9 290x. Aangesloten met een vga kabel
VGA? Zit er een adapter tussen?

Graag ook even de vragen van Peteroff beantwoorden, je geeft ons wel heel weinig info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:09

Simkin

Bzzzzz

Lijkt mij een probleem met de koeling. Ik adviseer losmaken koelblok en opnieuw thermal paste aanbrengen. Eventueel gpu 'lappen' (vlak maken dmv heel fijn schuurpapier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteroff
  • Niet online
Ik zie dat er recentelijk voor win10 64bit een driver update is geweest:
https://www.amd.com/en/su...series/amd-radeon-r9-290x
Heb geen idee of dat er iets mee te maken heeft... welke driver versie heb je nu draaiende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tygovs
Vga zonder adapter. Het beeld is alleen raar tijdens het gebruik dus niet bij de bios of tijdens het opstarten. Heb nu de meest recente driver draaiende zal even kijken of een oudere versie het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteroff
  • Niet online
je bedoeld dvi-d ipv vga, maar dat maakt niet uit.

[ Voor 21% gewijzigd door peteroff op 23-02-2019 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tygovs
Klopt inderdaad sorry. Ben niet zo handig met computers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteroff
  • Niet online
probeer inderdaad even de voorgaande driver te installeren, het ziet er naar uit dat het een aansturings probleem is. Is het beeld gelijk raar na de boot of na een tijdje van gebruiken (tijdens opstarten van game)?

[ Voor 10% gewijzigd door peteroff op 23-02-2019 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tygovs
Gebeurd na de boot als ik wat simpele dingen opstart. Kom nu alleen niet door de boot heen. Zie het Asus scherm en daarna een draaiend cirkeltje en dan blijft het scherm zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteroff
  • Niet online
gebruik je drivers van fabrikant (zelf) of via Windows-automatisch? Start even op in veilige-modus (F4) en verwijder de drivers (https://www.drivereasy.co...o-drivers-for-windows-10/), daarna zelf geen nieuwe drivers installeren.. verwijder ook de software van Radeon (Programma's verwijderen) en start daarna opnieuw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:29

HugoBoss1985

Xenotech

Als je dan toch in de veilige modus bent kun je gelijk uitsluiten of het een software probleem is of dat er inderdaad iets defect is.
Gebeurd het in de veilige modus ook dan kun je vrijwel zeker zeggen dat het een hardware probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tygovs
Het probleem gebeurd niet wanneer ik in veilige modus zit. Heb zojuist alle drivers verwijderd en amd software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteroff
  • Niet online
@Tygovs
Oke, en hoe is het beeld nu zonder drivers? kan zijn dat Windows het intussen al weer heeft geïnstalleerd.

[ Voor 132% gewijzigd door peteroff op 23-02-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tygovs
Het lijkt er nu op dat het probleem weg is! Heel erg bedankt ;) Wat dom dat ik dit niet zelf kon bedenken haha hopelijk blijft het probleem weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteroff
  • Niet online
Top! en als het terug komt weet je in welke hoek je moet zoeken.

vaak is het zo dat standaard drivers door Windows gekozen; zoals geluid en beeld, in 1e plaats beter werkt. Maar dat kan ook omgekeerd zijn. Drivers en pakketten zoals AMD-Adrenalin hebben daarentegen wel veel hot fixes voor bepaalde doeleinde, maar kunnen ook door meer instelmogelijkheden en toegevoegde applicatie gerichte experience de boel verneuken.

[ Voor 73% gewijzigd door peteroff op 23-02-2019 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
Ja, of het is weg omdat de kaart op lage snelheden loopt, en nooit omhoog klokt, omdat hij geen drivers heeft.

Hoe zijn de prestaties in game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNeve
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik heb exact dezelfde videokaart gehad.
En die vertoonde exact dezelfde symptomen voordat hij de geest gaf.

Ik zou vast opzoek gaan naar een vervanger 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tygovs
And its back 😂 Ben aan het zoeken voor een nieuwe maar zou totaal niet weten welke ik dan zou moeten kopen . Wil niet teveel geld kwijt zijn aangezien ik niet meer veel game maar wil wel dat de pc nog een beetje fatsoenlijk snel draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:00
Wat is je budget? En hoe ziet de rest van de pc er uit?
Pagina: 1