Vraag: Apart waterblock/GPU tov fabrikant geheel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nacht
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-01-2024
Mede tweakers,

Ik heb recentelijk besloten dat ik een nieuw systeem wil bouwen met als eerste keer waterkoeling. Na inlezen op het forum hier denk ik dat ik de beste combi van onderdelen wel kan vinden. Misschien dat ik mijn lijstje een keer plaats voor een sanity check maar ik heb eerst een vraag die ik niet beantwoord krijg via "google".

Wat is het voordeel van het gebruik van aparte waterblocks, backplates en losse GPU's t.o.v van een fabrikant optie zoals bijvoorbeeld: https://tweakers.net/pricewatch/1269885/gigabyte-aorus-geforce-rtx-2080-xtreme-waterforce-wb-8g.html

Kosten technisch ben ik duurder uit met losse componenten, heb ik extra risico op fouten tijdens installatie en de headroom in reviews lijkt ook niet echt een verschil te zijn voor de doorsnee gebruiker. Materiaal van de Gigabyte kaart kan ik zonder probleem koppelen aan de rest van de loop zodat ik geen corrosie risico's loop.

Het enige wat ik kan bedenken is looks. Dus wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Voordeel van losse componenten is de keuzevrijheid. Je bent niet veroordeeld tot 1 lijn producten en als je wat anders wilt als standaard aangeboden wordt (of je wilt gedurende de levensduur van je setup iets uitbreiden) kun je met losse componenten vaak flexibeler uit de voeten.

Kosten voor koeling moet je nooit op beknibbelen. Hoe koeler je overall het systeem houdt, de beter. Warmte is altijd slijtage van componenten, zowel in chips als in loopwerken en bewegende onderdelen.

Ik zou liever een kleinere opslag prefereren dan een slechtere koeler.. Maar goed, ik heb nog maar 30 jaar ervaring met PC's dus heb mezelf al een hoop discipline aangeleerd vanaf het begin op dat gebied ..

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:16
wat betreft die GPU, ik heb zijn voorganger de 1080TI Waterforce WB. en hij koelt erg goed. full load niet warmer dan 45 graden na 8+ uur. de cpu die in dezelfde loop zit word ook nog eens 65 graden.. en de kamer temperatuur is dan rond de 25/27 graden. ( pc warmt de ruimte op :-)).

dus het is geen heethoofdje