Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 18:12
Hoi,

Sindskort heb ik een DSL binnen komen hier en dat zou op het andere aderpaar moeten binnen komen. Nu ben ik goed onderlegd in de techniek hierbovenop, maar niet op het fysieke gedeelte met dit ISRA.

Ik heb zo'n ouder ISRA;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mRDGcBu.png

Als ik die eraf schroef, krijg ik dit;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CBrnQDF.png

In het blauw gemarkeerde gedeelte zitten de oranje en witte ader, die ik volgens dit verhaal richting de rode markering op de foto zou moeten zetten? Maar daar zitten al 4 aders op. Hoe moet ik dit gaan veranderen om m'n DSL in sync te krijgen?

Voor zover ik weet is dit DSL only, is dit het enige ISRA in het pand op 001/// en heb ik een serviceID. Maarja, hoe ga ik deze draden om schroeven, iemand met een bright idea? Fysiek ben ik hier geen ster in :P

[ Voor 4% gewijzigd door wallywally op 22-02-2019 20:38 . Reden: img reuploaded ivm pixel(te)grootte ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 11:36

Kek

3flix

Watvoor DLS verbinding ga je krijgen? als je geen dual bonding krijgt zal ik gewoon dat ding weer dicht schroeven en je modem aansluiten, kans is groot dat het direct werkt (want dat is aderpaar 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallywally
Ja, t modem heb ik geprobeerd, didnt work. Anders had ik de isra er niet afgeschroefd. En in principe mag ik niet eens aan die kabels komen als ik me goed herinner?

[ Voor 59% gewijzigd door wallywally op 22-02-2019 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ik zou eens kijken of de lijn ergens anders nog weer voor de dag komt..
bij mijn ouders (en in mijn huidige woning) zit er ook zo`n snuit in de woonkamer.. echter in beide woningen loopt de kabel door de meterkast... waar de lasdop zit waar de KPN grondkabel overgaat in een simpel 4 aderige kabel..

destijds dus ook in de meterkast het aansluitpunt gemaakt..
keer storing gehad, en de kpn monteur vond het allemaal prima..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktkaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 10:22

ktkaas

Mobile netwerk fixer

Zijkant schroefjes los draaien zodat binnenwerk eruit gehaald kan worden. Dan van het binnenwerk alles los schroeven. Daarna de oranje en wit aansluiten op de varkensnuit. En alleen deze aansluiten. Overige binnenbekabeling veroozaken briged-taps op de dsl, wat niet goed is. Daarna binnenwerk weer vast schroeven met zijkant schroeven. Kapje er weer over en klaar is kees.

Field Service Engineer Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:55

Illusion

(the art of)

wallywally schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 20:47:
Ja, t modem heb ik geprobeerd, didnt work. Anders had ik de isra er niet afgeschroefd. En in principe mag ik niet eens aan die kabels komen als ik me goed herinner?
Klopt mag je inderdaad niet aankomen. Dus lekker door kpn laten oplossen.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 10:30
Je kan de rode/blauwe ader eventueel nog proberen, tenzij de provider specifiek aangaf dat er op het tweede aderpaar opgeleverd wordt.

Mocht dat niet werken, dan zou ik de provider bellen en die het laten oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wallywally
Mja, onderste roodblauw werkt. zo lijkt. Ik plak die andere aders wel af. Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel233
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 19:21
Je kon het beter even door KPN laten doen Kleine moeite voor de monteur.
Die plaatsen dan meteen een nieuwe isra WCD
Daarnaast controleren ze ook de verbinding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kLkOfqBX2o4c1SZrzUlIiakT/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door maikel233 op 23-02-2019 16:07 ]

Pagina: 1