Toon posts:

Behuizing nodig geen idee welke

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een computer case met de volgende onderdelen:

- MSI MPG Z390 GAMING PRO CARBON - Moederbord
- Intel Core i5 8600K - Processor
- MSI GeForce RTX 2070 ARMOR 8G - videokaart
- Toshiba P300 1tb - HDD
- Gigabyte UD PRO Series GP-GSTFS30512GTTD - SSD
- G.Skill Ripjaws V - RAM
- Corsair TX-M Series TX750M V2 - Voeding (intern)
- CoolerMaster Hyper 212 LED Turbo - Koeler voor processor

Budget maakt niet uit als het maar erin past. Bedoeling is wel dat het zo min mogelijk geluid maakt

Ga deze computer voornamelijk gebruiken voor gamen.

Bedankt alvast!

Beste antwoord (via Verwijderd op 23-02-2019 01:25)

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:50
Tja dit past in elke kast met ATX support dus opties zat.

Een kast is 5% functionaliteit 95% smaak

Maar minder geluid betekend meer ventilatie je kan denken aan een mesh kast waardoor lucht vrijer naar buiten vloeit of een kast met meer fans op een laag tempo om een constante stille fans maar groot volume verplaatste lucht.

pricewatch: Fractal Design Meshify C - TG

Dit is toch el een kast met meer als genoeg air flow doordat het een groot deel mesh is en nog enigsinds betaalbaar.

Je kan hier snel de ideale airflow mee maken zoals onder en voor in en boven en achter uit waardoor warme lucht zo snel mogelijk de gast verlaat
Echter weet ik niet hoeveel fans er bijgeleverd worden maar dat kan je zelf uitzoeken en aan je smaak aanpassen qua licht.

Dit word ook mijn nieuwe kast als ik ooid de 2 ruggen voor een nieuw systeem bij elkaar weet te lepelen maarja net weer de helft uitgegeven aan een geluids systeem...

Maargoed kasten zijn 5% functionaliteit voor velen en 95% smaak dus wat vind je zelf mooi of wat zijn je wenen. wel een raam geen raam discolampen of sober 1 kleur of helemaal geen licht.

Gooi het even door de pricewatch met filtertje ATX en videokaart support van minimaal 31.5cm en kijk wat je aan staat en plaats het hier als je niet zeker ben dan kunnen we altijd nog zeggen als iets opvalt waardoor het niet gaat.

Overige tip dat moederbord is wellicht zware overkill voor een 8600k dat kan makkelijk goedkoper tenzij je in de toekomst een 9900k wil aanschaffen of een eis heb die voor mij niet duidelijk is qua moederbord.

[ Voor 10% gewijzigd door computerjunky op 22-02-2019 21:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• computerjunky

Maar minder geluid betekend meer ventilatie je kan denken aan een mesh kast waardoor lucht vrijer naar buiten vloeit of een kast met meer fans op een laag tempo om een constante stille fans maar groot volume verplaatste lucht.

Dit is toch el een kast met meer als genoeg air flow doordat het een groot deel mesh is en nog enigsinds betaalbaar.

Je kan hier snel de ideale airflow mee maken zoals onder en voor in en boven en achter uit waardoor warme lucht zo snel mogelijk de gast verlaat
Echter weet ik niet hoeveel fans er bijgeleverd worden maar dat kan je zelf uitzoeken en aan je smaak aanpassen qua licht.

Dit word ook mijn nieuwe kast als ik ooid de 2 ruggen voor een nieuw systeem bij elkaar weet te lepelen maarja net weer de helft uitgegeven aan een geluids systeem...

Maargoed kasten zijn 5% functionaliteit voor velen en 95% smaak dus wat vind je zelf mooi of wat zijn je wenen. wel een raam geen raam discolampen of sober 1 kleur of helemaal geen licht.

Gooi het even door de pricewatch met filtertje ATX en videokaart support van minimaal 31.5cm en kijk wat je aan staat en plaats het hier als je niet zeker ben dan kunnen we altijd nog zeggen als iets opvalt waardoor het niet gaat.

Overige tip dat moederbord is wellicht zware overkill voor een 8600k dat kan makkelijk goedkoper tenzij je in de toekomst een 9900k wil aanschaffen of een eis heb die voor mij niet duidelijk is qua moederbord.

[ Voor 10% gewijzigd door computerjunky op 22-02-2019 21:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
computerjunky schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 21:17:

Aha thanks voor de heads-up en de reactie. Die fractal design case vind ik wel wat hebben lekker clean dus dat zit goed. Verder met de moederbord ik koos het gewoon uit met de gedachte dat ik ooit over 5 a 10 jaar zou upgraden. Maar als je dat niet het handigst lijkt enige suggesties nog hierover? (Verder is de build wel oke denk ik toch?)

• computerjunky
Over de cpu upgrade in de toekomst.
De 9900K is wel een redelijke upgrade over de 8600k vandaag de dag je heb immers 2 extra cores en 2 hyperthreading threads en hogere mhz.
Maar of de 9900k over 5+ jaar nog een goede keuze is blijft de vraag.
Aangezien het tempo waarin momenteel de cores uit de grond gestampt worden kan het best eens zijn dat je over 4 a 5 generaties 8 cores 16 threads in midrange chips vind die sneller zijn.
Maarja dat is allemaal glazenbollen werk.
Dus het is een gok maar in iedergeval een gelijke upgrade mist beschikbaar tegen die tijd.
Dus als je het plan trekt over x jaar upgraden naar een 9900k want dat is je enige echte upgrade optie op dit bord dan is dit bord een prima keuze want hij staat momenteel ook op mijn eigen upgrade lijst icm de 9900k.

Besluit je om tegen die tijd een Moederbord/cpu/geheugen upgrade te doen dan kan je nu beter een goedkoper bordje nemen.

pricewatch: MSI Mag Z390 Tomahawk

Dit bordje scheelt een beste duit en is meer als voldoende en kan zelfs een 9900k aan Enige echte verschil is overclockbaarheid en wifi waar je ruim 30 euro voor betaald met de pro carbon AC.

pricewatch: MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon

dit is de versie van je huidige bord zonder wifi dit scheelt ook al 30 euro.

Verder ziet je build er prima uit idd.