Vervanging van defecte GTX770 grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

• Robotx777
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:37
Hallo,
Mijn huidige GTX770 videokaart is vandaag kapot gegaan. Ik ben op zoek naar een vervangende videokaart en vraag hierbij jullie advies.

Zelf heb ik gekeken naar een 1060 gpu (veel fabrikanten hebben hier kaarten voor gemaakt) en het is mij niet duidelijk of deze GPU 'aansluit' bij de rest van het systeem, en welke video 'het beste' is. Wat ik natuurlijk niet wil is dat er dadelijk een (hele) dure kaart in het systeem zit, en de CPU en RAM een bottleneck worden, waardoor de kaart niet volledig benut kan worden.
Mochten mensen andere videokaarten / GPU's aanraden is dit zeer welkom.

Ik zoek een?
Grafische kaart. Mijn huidige grafische kaart is kapot (Asus GeForce GTX 770 2GB DirectCU II OC)

Wat is je budget?
~200.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor Geforce kaart, dit omdat ik met AMD in het verleden 'mindere' ervaringen heb gehad.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige grafische kaart heeft +- 5 jaar gedraaid, is de eerste kaart van dit systeem en is veel gebruikt voor games. Heeft het altijd uitstekend gedaan, tot vanmiddag.

[i]De pc bestaat uit de volgende componentent:

Intel Core i5-4670 Boxed
Gigabyte G1.Sniper B5 (1x 16pci poort)
Cooler Master Force 500
XFX 550W Pro
Samsung 840 EVO 120GB
(2x4) 8 GB 1600mhz geheugen
*pc heeft luchtkoeling, paar hdd's, extra case-fan, maar dat is in deze niet relevant.

Wordt gebruikt voor:
De kaart zal voornamelijk gebruikt worden voor games. Niet het nieuwste van het nieuwste en alles op ultra is geen eis. Ik speel games al Warhammer ||, BF1 als richtlijn. Medium tot high graphics zijn prima.

Momenteel denk ik niet dat het systeem binnenkort ge-upgrade gaat worden (hooguit een paar GB ram erbij).

Mijn vraag:
Heeft iemand advies welke grafische kaart een mooie vervanging is voor de GTX770?
Alle feedback is welkom, wanneer zaken onduidelijk zijn hoor ik het graag.

Alvast bedankt

[ Voor 29% gewijzigd door Robotx777 op 22-02-2019 19:57 ]

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:58
1060 6GB? 3Gb versie niet nemen, (3GB is te weinig voor de meeste games hedendaags.)

Deze MSI 1060 6GB is nu in de aanbieding: https://tweakers.net/pric...e-gtx-1060-gaming-6g.html

En als je onder de 200 iets wil kopen: https://tweakers.net/pric...lack-edition-8gb-oc+.html

En eigenlijk mag je je voeding ook vervangen.

[ Voor 6% gewijzigd door iCore op 22-02-2019 19:52 ]

Don't let perfect be the enemy of good.

• TeTeman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-01 10:16
RX580 of 590 zijn inderdaad wel mooie opties voor niet al teveel geld

• Ubahnub
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-02-2025
Als je een (relatief) goedkope oplossing wil kan je ook een tweedehands GTX970 erin prikken. Zijn voor rond de 100 euro ruim verkrijgbaar. Ik heb er zelf een gebruikt voor dezelfde games als jij noemt (TW Warhammer 2, BF1 en BF5) en kon alles soepel op medium - high graphics spelen.