oorlog blank en de rest

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
Ik vraag me wel is af hoe het komt dat europeanen altijd de macht over in handen hebben gehad de afgelopen twee duizend jaar. Ik bedoel de romijnen hadden half europa. Tijdens de kolonisatie hadden de euroepanen de macht overal. Hoe kan het dat daarom de blanken vaak de macht in handen hadde. Ik snap dit niet want als je kijkt negers zijn vaak veel meer getraint en groter. chinezen hadden veel verder technologieen ,joden zijn veel beter in zaken doen en ga zo maar door... En toch hebben wij blanken altijd de wereld kunnen veroveren. Waar we ook kwamen wij wonnen het meestal wel. Ok ik doel niet op rasisme want ik heb daar een hekel aan.

greetz lord spacie.

Lekker zijn is een gave :)

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
technologisch voordeel, ook over de chinezen.

en in de middeleeuwen waren de europeanen gewoonweg bot genoeg om dat voordeel uit te buiten.

overigens hebben wij heel veel invloeden uit het midden-oosten. wat toch de bakermat is voor de westerse beschaving.

ik heb ooit een theorie gehoord die verklaarde waarom de europeanen/midden-oostenaars een technologisch voordeel hadden:

het klimaat in europa/midden-oosten is vrij bizar: het kan hartstikke heet zijn, hartstikke koud, droog nat, noem maar op. dit vraagt veel aanpassingsvermogen van de mensen die er wonen.
mensen hebben daarom 'noodgedwongen' creatieve oplossingen bedacht om zich te beschermen tegen het klimaat. uit deze creativiteit vloeide technologie voort.

deze peer had daarnaast nog een verklaring dat in deze regio de juiste dieren voorkomen: vee, paarden enzo. die hebben de mensheid enorm geholpen in hun ontwikkeling.

bovenstaande argumenten gaan ook op voor china. vandaar dat europa, midden-oosten en china voorop lagen in de ontwikkeling ten opzichte van andere werelddelen.

[toevoeging]
ik vind de bovenstaande verklaringen vrij plausibel, maar ze kunnen ook vrij gevoelig liggen: je maakt meteen weer een rascistisch onbderscheid.
ik ben bang dat ik de naam kwijt ben van de man die dit verzonnen heeft.. anders had ik misschien wat bronnen kunnen vermelden.
[/toevoeging]

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
Ok maar dat he je in amerika ook. En de indiannen daar waren niet zo ver als de europeanen.

Verwijderd

misschien moet je eens opzoeken hoever de turken zijn gekomen met veroveringen..

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 15:12 schreef Flamez het volgende:
misschien moet je eens opzoeken hoever de turken zijn gekomen met veroveringen..
Minder ver als de Mongolen :)

Verwijderd

Wat jij zegt klopt maar let erop dat de werldmachten vanuit Egypte via Europa naar Amerika is verschoven. Als deze trend doorzet wordt de eerstvolgende grote wereldmacht Japan.

Verwijderd

MolybDenum: kwam laatst ook op Discovery langs die theorie. Zelf zie ik het zo ook wel. Overigens: vlak de macht van de kerk in die tijd niet uit! Alles<>Katholiek mocht zonder pardon alles mee gedaan worden.

...

Ik denk dat Europa binnen 25 jaar de grote wereldmacht zal zijn en niet Japan (en dan niet Europa als tig kleine landjes maar als 1 groot blok). Japan heeft 1 heel groot probleem: teveel mensen en dat kan nooit lang goed gaan.

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 15:25 schreef ItSnows het volgende:
Ik denk dat Europa binnen 25 jaar de grote wereldmacht zal zijn en niet Japan (en dan niet Europa als tig kleine landjes maar als 1 groot blok). Japan heeft 1 heel groot probleem: teveel mensen en dat kan nooit lang goed gaan.
Zelf denk ik eerder aan India en/of China die hebben beide een enorme populatie en groeien economisch nog steeds erg hard en hebben een redelijk stabiele economie....

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
zelf ben ik van mening dat er eerdaags een wo3 uitbreekt en de hele wereld in een soort anarchie terug valt. En dat we dan weer vanaf voor af gaan kunnen beginnen. Dit zal in niet al te lange tijd gebeuren. De eerste rellen warren er al in engeland en zo zal het door heel europa amerika en dan ook de rest van deweredl verspreiden. Dan denk ik dat wij als europeanen wel weer als eerste op onze poten staan ivm goede klimaat endergelijke.

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
nou nou, die rellen in engeland zijn echt geen aanleiding om aan te nemen dat de wereld in anarchie uiteen valt!
wat dacht je van de enorme rellen in Nederland (A'dam) in de jaren 60?
Op dinsdag 24 juli 2001 15:45 schreef lordspacie het volgende:
zelf ben ik van mening dat er eerdaags een wo3 uitbreekt en de hele wereld in een soort anarchie terug valt. En dat we dan weer vanaf voor af gaan kunnen beginnen. Dit zal in niet al te lange tijd gebeuren. De eerste rellen warren er al in engeland en zo zal het door heel europa amerika en dan ook de rest van deweredl verspreiden. Dan denk ik dat wij als europeanen wel weer als eerste op onze poten staan ivm goede klimaat endergelijke.

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-01 23:12
niet helemaal ontopic nou eigenlijk wel maar het verklaart alleen de reden dat afrikanen niet de macht hebben gekregen.

De tamheid van dieren schijnt ook een grote rol te kunnen spelen. De europeanen hebbne eigenlijk altijd paarden tot hun beschikking gehad. De Afrikanen hadden dan zebra's en olifanten. Zebra's schijnen onwijze pokkebeesten te zijn waar je zeker niet op kan rijden. Olifanten zijn goede pakbeesten maar niet goed te gebruiken ten tijde van oorlog ze panicken nogal snel. (alle romeinse olifantenbestuurders (raar woord) hadden een grote slagpin bij zich om in geval van paniek te olifant deze pin de hersens in te rammen.
De zuid-amerikanen en noord-amerikanen zijn beide uitgeroeid door onze ziektes.

Maar waarschijnlijk ligt het aan de Europese mentaliteit van uitbreiden dat we zoveel overwonnen hebben. De chinezen hadden hun land en schermde dat af met een grote muur. Geen behoefte om de stammen daarbuiten te overheersen of te cultiveren.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Met alle respect, maar een soortgelijk topic is 4 dagen geleden ook behandeld.
[topic=187927]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.