Beste Tweakers,
Afgelopen maanden een beetje rondgekeken en nu kom ik steeds dichter bij wat vrije tijd, hopelijk kan ik de laatste onderdelen deze week bestellen met wat hulp van jullie expertise.
Laatste post was denk ik veeeel te lang, dus wat meer to the point nu.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
• Gemiddeld gebruik van Photoshop/InDesign/PremierePro, af en toe SketchupPro, niets heftigs
• CSGO als hoofdgame op 144hz+ op 1080p
• HoMM3, Age of Empires, EE2 (Relatief oude games)
• Toekomstige games heel misschien, maar dat mag gewoon op lagere fps
• Netflix met een beamer kijken
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs €1200, een tientje meer per component mag best. Dus zeg max €1300
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende items heb ik reeds besteld i.v.m. "goede aanbiedingen".
Het beeldscherm heb ik op een laptop aangesloten momenteel. De bouwkwaliteit valt me eigenlijk wat tegen, mogelijk koop ik een ander IPS 144HZ scherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
PSU, CPU, MoBo & RAM mist nog volgens mij?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD is blijkbaar beter voor productiviteit, dus vandaar dat ik voor Ryzen heb gekozen. RTX is voor mij een overbodige feature, en persoonlijke voorkeur gaat naar vega.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
"Hogere" kwaliteit in afwerking en onderdelen heeft mijn voorkeur.
Ga je overklokken?
In eerste instantie was dit niet de planning. Maar nu na wat meer informatie te hebben gevonden, ook in combinatie met de vega 64 ben ik van plan om hier wat mee rond te spelen. Vrij basic waarschijnlijk gezien dat ik het nog nooit heb gedaan, aan de hand van wat tutorials wil ik in iedere geval met de GPU wat verbetering in verbruik zien te krijgen.
Het voorstel
Wat verwacht je van ons?
Graag een soort check-up/2nd-opinion?
Is 650W genoeg voor deze combinatie?
MoBo gekozen omdat ik graag de optie voor WiFi wil, verder leken de reviews goed op deze variant.
CPU gekozen gezien het verschil in prijs met 2700x, lijkt erg duur voor de extra paar %?
RAM, gekozen voor de kleur eigenlijk, stond op de QVL lijst van de MoBo dus moet goed gaan?
Het einderesultaat zal een gebalanceerd geheel zijn, niet per se "bang-for-buck", lichte voorkeur naar kwaliteitsafwerking.
Zou ik met deze totaallijst de missende onderdelen nu kunnen bestellen?
Heel erg bedankt voor uw input!
Afgelopen maanden een beetje rondgekeken en nu kom ik steeds dichter bij wat vrije tijd, hopelijk kan ik de laatste onderdelen deze week bestellen met wat hulp van jullie expertise.
Laatste post was denk ik veeeel te lang, dus wat meer to the point nu.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
• Gemiddeld gebruik van Photoshop/InDesign/PremierePro, af en toe SketchupPro, niets heftigs
• CSGO als hoofdgame op 144hz+ op 1080p
• HoMM3, Age of Empires, EE2 (Relatief oude games)
• Toekomstige games heel misschien, maar dat mag gewoon op lagere fps
• Netflix met een beamer kijken
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs €1200, een tientje meer per component mag best. Dus zeg max €1300
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende items heb ik reeds besteld i.v.m. "goede aanbiedingen".
Het beeldscherm heb ik op een laptop aangesloten momenteel. De bouwkwaliteit valt me eigenlijk wat tegen, mogelijk koop ik een ander IPS 144HZ scherm.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Sapphire NITRO+ Radeon RX Vega64 8G HBM2 | € 507,- | € 507,- |
| 1 | Cooler Master MasterCase H500P Mesh Wit | € 144,99 | € 144,99 |
| 1 | Samsung LC27FG73 Zwart | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Samsung 860 EVO 500GB | € 79,- | € 79,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.029,99 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
PSU, CPU, MoBo & RAM mist nog volgens mij?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD is blijkbaar beter voor productiviteit, dus vandaar dat ik voor Ryzen heb gekozen. RTX is voor mij een overbodige feature, en persoonlijke voorkeur gaat naar vega.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
"Hogere" kwaliteit in afwerking en onderdelen heeft mijn voorkeur.
Ga je overklokken?
In eerste instantie was dit niet de planning. Maar nu na wat meer informatie te hebben gevonden, ook in combinatie met de vega 64 ben ik van plan om hier wat mee rond te spelen. Vrij basic waarschijnlijk gezien dat ik het nog nooit heb gedaan, aan de hand van wat tutorials wil ik in iedere geval met de GPU wat verbetering in verbruik zien te krijgen.
Het voorstel
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 199,- | € 199,- |
| 1 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | € 135,- | € 135,- |
| 1 | Sapphire NITRO+ Radeon RX Vega64 8G HBM2 | € 507,- | € 507,- |
| 1 | Cooler Master MasterCase H500P Mesh Wit | € 144,99 | € 144,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16W | € 127,05 | € 127,05 |
| 1 | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 101,- | € 101,- |
| 1 | Samsung 860 EVO 500GB | € 79,- | € 79,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.293,04 | |
Wat verwacht je van ons?
Graag een soort check-up/2nd-opinion?
Is 650W genoeg voor deze combinatie?
MoBo gekozen omdat ik graag de optie voor WiFi wil, verder leken de reviews goed op deze variant.
CPU gekozen gezien het verschil in prijs met 2700x, lijkt erg duur voor de extra paar %?
RAM, gekozen voor de kleur eigenlijk, stond op de QVL lijst van de MoBo dus moet goed gaan?
Het einderesultaat zal een gebalanceerd geheel zijn, niet per se "bang-for-buck", lichte voorkeur naar kwaliteitsafwerking.
Zou ik met deze totaallijst de missende onderdelen nu kunnen bestellen?
Heel erg bedankt voor uw input!
[ Voor 0% gewijzigd door Avasii op 22-02-2019 16:42 . Reden: Typo's & resolutie toegevoegd ]
4k en 1440p ook