Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Final Check - €1200 Game & Lichte productiviteit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Avasii
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15-06-2023
Beste Tweakers,

Afgelopen maanden een beetje rondgekeken en nu kom ik steeds dichter bij wat vrije tijd, hopelijk kan ik de laatste onderdelen deze week bestellen met wat hulp van jullie expertise.

Laatste post was denk ik veeeel te lang, dus wat meer to the point nu.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
• Gemiddeld gebruik van Photoshop/InDesign/PremierePro, af en toe SketchupPro, niets heftigs
• CSGO als hoofdgame op 144hz+ op 1080p
• HoMM3, Age of Empires, EE2 (Relatief oude games)
• Toekomstige games heel misschien, maar dat mag gewoon op lagere fps
• Netflix met een beamer kijken

Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs €1200, een tientje meer per component mag best. Dus zeg max €1300

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende items heb ik reeds besteld i.v.m. "goede aanbiedingen".

Het beeldscherm heb ik op een laptop aangesloten momenteel. De bouwkwaliteit valt me eigenlijk wat tegen, mogelijk koop ik een ander IPS 144HZ scherm.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire NITRO+ Radeon RX Vega64 8G HBM2€ 507,-€ 507,-
1Cooler Master MasterCase H500P Mesh Wit€ 144,99€ 144,99
1Samsung LC27FG73 Zwart€ 299,-€ 299,-
1Samsung 860 EVO 500GB€ 79,-€ 79,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.029,99

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
PSU, CPU, MoBo & RAM mist nog volgens mij?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD is blijkbaar beter voor productiviteit, dus vandaar dat ik voor Ryzen heb gekozen. RTX is voor mij een overbodige feature, en persoonlijke voorkeur gaat naar vega.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
"Hogere" kwaliteit in afwerking en onderdelen heeft mijn voorkeur.

Ga je overklokken?
In eerste instantie was dit niet de planning. Maar nu na wat meer informatie te hebben gevonden, ook in combinatie met de vega 64 ben ik van plan om hier wat mee rond te spelen. Vrij basic waarschijnlijk gezien dat ik het nog nooit heb gedaan, aan de hand van wat tutorials wil ik in iedere geval met de GPU wat verbetering in verbruik zien te krijgen.

Het voorstel
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 199,-€ 199,-
1MSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 135,-€ 135,-
1Sapphire NITRO+ Radeon RX Vega64 8G HBM2€ 507,-€ 507,-
1Cooler Master MasterCase H500P Mesh Wit€ 144,99€ 144,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16W€ 127,05€ 127,05
1Corsair RM650x (2018) Zwart€ 101,-€ 101,-
1Samsung 860 EVO 500GB€ 79,-€ 79,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.293,04

Wat verwacht je van ons?
Graag een soort check-up/2nd-opinion?
Is 650W genoeg voor deze combinatie?
MoBo gekozen omdat ik graag de optie voor WiFi wil, verder leken de reviews goed op deze variant.
CPU gekozen gezien het verschil in prijs met 2700x, lijkt erg duur voor de extra paar %?
RAM, gekozen voor de kleur eigenlijk, stond op de QVL lijst van de MoBo dus moet goed gaan?

Het einderesultaat zal een gebalanceerd geheel zijn, niet per se "bang-for-buck", lichte voorkeur naar kwaliteitsafwerking.

Zou ik met deze totaallijst de missende onderdelen nu kunnen bestellen?

Heel erg bedankt voor uw input!

[ Voor 0% gewijzigd door Avasii op 22-02-2019 16:42 . Reden: Typo's & resolutie toegevoegd ]

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Avasii Als je een RTX2060 kiest, heb je ook geen 650w voeding nodig(bespaart ook stroom en is in veel gevallen beter dan Vega64) Nvidia kan tegenwoordig ook met FreeSync schermen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

De hamvraag is dan voornamelijk heb je de Vega 64 al besteld en is deze binnen; of kan er nog gewijzigd worden in de videokaart (zoals @Hackus heeft voorgesteld).

De keuze tussen een Ryzen 2700X (8 core/16 threads, 3.7Ghz-4.3 Ghz) versus Ryzen 2600X (6 core/12 threads, 3.6Ghz-4.2Ghz) - is natuurlijk een persoonlijke keuze.

De Ryzen 2600X is doorgaans voldoende voor datgene wat je wilt gaan doen (max 144fps @1080 bij CS;GO).

Verder is CPU, Moederbord en geheugen een prima combinatie. De voeding hangt af van de keuze van je videokaart.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Avasii
Hackus schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 17:35:
@Avasii Als je een RTX2060 kiest, heb je ook geen 650w voeding nodig(bespaart ook stroom en is in veel gevallen beter dan Vega64) Nvidia kan tegenwoordig ook met FreeSync schermen
Vidra schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:06:
De hamvraag is dan voornamelijk heb je de Vega 64 al besteld en is deze binnen; of kan er nog gewijzigd worden in de videokaart (zoals @Hackus heeft voorgesteld).
Bedankt voor het antwoorden! @Hackus@Vidra

De vega64 Sapphire had ik enkele dagen geleden voor €400 besteld (leek mij een prima deal), het valt nog ruim binnen de retourperiode, dus zou in principe omgeruild kunnen worden.

Ik zal me iets beter gaan inlezen op de rtx2060 vs vega64 voordat ik hierover besluit. Gezien de vergelijkbare prijs ben ik afgegaan op... tja... in eerste instantie AMD built, en sapphire komt op de meeste fora goed uit de bus qua kwaliteit bij vega.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Avasii klopt qua vega heb je een goede, maar verbruikt veel meer en presteert in veel gevallen minder.
restwaarde is ook hoger van rtx2060. spelers die nu 970 gebruiken of 1060, gaan eerder naar 2060 dan vega

oa: Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/MSI/GeForce_RTX_2060_Gaming_Z/images/assassins-creed-origins_1920-1080.png 4k en 1440p ook

[ Voor 17% gewijzigd door Hackus op 22-02-2019 20:13 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:48
@Hackus 2060 is soms sneller, maar net zo vaak ook niet.
Waarom je linkt naar Assassins Creed (worst case scenario voor de Vega) snap ik niet.
Kijk je naar het gemiddelde presteren ze gelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/MSI/GeForce_GTX_1660_Ti_Gaming_X/images/relative-performance_1920-1080.pnghttps://www.techpowerup.c..._1660_Ti_Gaming_X/28.html

En dan CSGO...
Afbeeldingslocatie: https://pclab.pl/zdjecia/artykuly/stilgarus/2019/styczen/rtx2060/wykresy/csgo_1920.png
(niet dat de 2060 tekort komt)

Verbruik ligt natuurlijk wel hoger.

Wat betreft restwaarde is het lastiger te zeggen, vaak blijven high-end kaarten juist meer waard dan midrange maar Vega's hebben wellicht geen super goede naam gekregen vanwege het verbruik.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@mitsumark Je moet niet zo zeuren man. ik pakte de 1e de beste en niet specifiek AC. verder is het uitzoeken bij welke game er gespeeld word. Verkoop van Vega ligt erg laag vergeleken met Nvidia. en dat was de gtx1080 v vega64. Verder heb ik liever een GPU die 225w verbruik dan 325w. ja ik weet dat je een vega kunt undervolten, maar dat kost ook prestatie. dus even uitzoeken voor welke games je het wilt gebruiken

Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/Zotac/GeForce_RTX_2060_AMP/images/relative-performance_1920-1080.png
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/Zotac/GeForce_RTX_2060_AMP/images/relative-performance_2560-1440.png
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/Zotac/GeForce_RTX_2060_AMP/images/relative-performance_3840-2160.png

in Premiere-Pro CC 2018 zit de Vega 64 netjes onderaan, wat ook door TS'er wordt gebruikt. dus dat moet je ook in overweging nemen @Avasii

Afbeeldingslocatie: https://www.pugetsystems.com/pic_disp.php?id=51026&width=800&height=800

• Avasii
@Hackus @mitsumark

Nogmaals bedankt, ik ga dit weekend m'n keuzes maken.

Momenteel ben ik nog een beetje twijfelachtig, vooral door de extra stroom/psu kosten van vega.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Avasii schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 22:27:
@Hackus @mitsumark

Nogmaals bedankt, ik ga dit weekend m'n keuzes maken.

Momenteel ben ik nog een beetje twijfelachtig, vooral door de extra stroom/psu kosten van vega.
Graag gedaan, het is natuurlijk je eigen keuze wat je aanschaft of niet.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:48
Hackus schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 22:20:
@mitsumark Je moet niet zo zeuren man. ik pakte de 1e de beste en niet specifiek AC.
Waarom zou je dat doen? Totaal irrelevant...
Ik was hiervoor nog in de veronderstelling dat je (onterecht) een punt probeerde te maken met onderbouwing.
Pagina: 1