Ergonomische muis om mee te gamen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
Ik zoek een?
Nieuwe ergonomische muis om mee te gamen!

Wat is je budget?
100 euries

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zakelijk uiterlijk (maar beetje RGB is wel leuk ;)) maar goed om mee te gamen!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga deze muis gebruiken bij mijn vaste PC thuis. Ik heb een week lang op mijn laptop games gespeeld, zonder enige vorm van RSI klachten. Ik zit nu een halfuur thuis, en meteen heb ik RSI klachten. Na meerdere malen veranderen van mijn setup (hoogte monitoren etc) wil ik kijken of de muis de boosdoener is. Mijn huidige muis is een Logitech G402.

Alvast bedankt mede Tweakers! O+ _/-\o_
EDIT: Niet gezien dat al mijn tekst weg was. Excuus!

[ Voor 66% gewijzigd door ZelianGuy op 22-02-2019 15:35 ]

Beste antwoord (via ZelianGuy op 25-02-2019 11:26)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Half uur al? 100% een "zit fout" maar aangezien we dat vanaf hier niet kunnen corrigeren, zal je dus mogelijk zo exact mogelijk moeten beschrijven/tekenen hoe je zithouding is; zeker als je met de laptop nergens last van hebt.

Alternatief is je huisarts inschakelen voor nader onderzoek of er misschien iets gedaan kan worden.

[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 24-02-2019 16:34 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8x4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

8x4

Niet lullig bedoeld, maar heb je al geprobeerd te sporten/fitnessen? (met krachttraining worden je spieren, botten en pezen belast en op den duur versterkt).

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Half uur al? 100% een "zit fout" maar aangezien we dat vanaf hier niet kunnen corrigeren, zal je dus mogelijk zo exact mogelijk moeten beschrijven/tekenen hoe je zithouding is; zeker als je met de laptop nergens last van hebt.

Alternatief is je huisarts inschakelen voor nader onderzoek of er misschien iets gedaan kan worden.

[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 24-02-2019 16:34 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat zijn exact de RSI klachten, want als ik dit zo lees dan ga je het met geen enkele muis oplossen en is het puur houding.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
Bedankt voor de adviezen. Zal even verder rondkijken voor het verhelpen van de klachten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Als je een week lang achter een laptop kan gamen lijkt me een desktopsetup normaliter geen probleem normaliter. Kijk inderdaad even goed naar je houding, met name de hoogte van je stoel tov je bureau

[ Voor 31% gewijzigd door 418O2 op 25-02-2019 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:01

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Het ligt hoogstwaarschijnlijk aan je houding zoals al geopperd. Heb je een fatsoenlijke bureaustoel? Met een goede bureaustoel heb je een betere houding (als je hem goed instelt) en mijn ervaring is ook dat een goede bureaustoel je bewust maakt/houdt van je houding. Het is mijn armklachten zeer ten goede gekomen in combinatie met het gebruik van een 60% keyboard.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Pagina: 1