Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-11 17:30
We draaien op een Windows 2016 standard server van een webapplicatie een echte omgeving en een acceptatie omgeving.

Bij de basic settings in IIS staat bij de produktie omgeving:

C:\inetpub\king\KINGweb\web

Bij de basic settings in IIS staat bij de acceptatie omgeving:

C:\inetpub\king\KINGwebAcc\web

De produktie omgeving werkt zoals het hoort. De accepatie omgeving geeft een foutmelding:

HTTP Error 403.14 - Forbidden
The Web server is configured to not list the contents of this directory.

Als ik directory browsing aan zet in de acceptatie omgeving en ik blader naar een submap en vervolgens naar de submap web, dan krijg ik normale interface via de url

.https://acc-kingweb/abonnementen/web/login

Er staat dus duidelijk iets verkeerd.

Ik heb de directory structuur van beide omgevingen bekeken en de acceptatie omgeving is aanzienlijk kaler.

Hoe krijg ik dit in orde (ik kan een kopie maken van de produktie naar de acceptatie maar dat laat ik liever nu nog even achterwege)?

Alle reacties

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-11 20:40
Een paar dingen om te controleren:
  • Staan de rechten goed? IUSR moet leesrechten hebben, de application pool identity (of IIS_IUSRS als je lui bent) heeft dat ook nodig, mogelijk meer
  • Staat er een Web.config in de opgegeven folder?
  • Aangenomen dat het een ASP.NET applicatie is, staat ASP.NET geïnstalleerd via Windows Features?
  • Aangenomen dat het een ASP.NET applicatie is, staat er iets in de bin/ folder?
  • Staat er iets nuttigs in de Event Viewer ? (Onder Windows Logs => Application)
  • Staat er iets nuttigs in C:\inetpub\logs?

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-11 14:42

Soggney

Zeekomkommer

is de acceptatie omgeving uberhaubt wel een applicatie (aannemend dat dit een asp.net website is?
(zie directory structuur met de wereldbol vs mapje

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-11 17:30
Xudonax schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:24:
Een paar dingen om te controleren:
  • Staan de rechten goed? IUSR moet leesrechten hebben, de application pool identity (of IIS_IUSRS als je lui bent) heeft dat ook nodig, mogelijk meer
  • Staat er een Web.config in de opgegeven folder?
  • Aangenomen dat het een ASP.NET applicatie is, staat ASP.NET geïnstalleerd via Windows Features?
  • Aangenomen dat het een ASP.NET applicatie is, staat er iets in de bin/ folder?
  • Staat er iets nuttigs in de Event Viewer ? (Onder Windows Logs => Application)
  • Staat er iets nuttigs in C:\inetpub\logs?
Ik ga dit allemaal even na.Het zal wel een van deze punten zijn denk ik.

Ik heb uiteraard even gegoogled maar kwam daar zo 123 niet uit.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Kijk ook of de application pool goed staat, als het een MVC applicatie is en je probeert die met .NET 2.0 application pool te benaderen dan snapt de applicatie niet hoe hij dit moet afhandelen.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 18:24
be3a18 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:19:
HTTP Error 403.14 - Forbidden
The Web server is configured to not list the contents of this directory.
De webserver verwacht een default.aspx, default.asp, default.html of default.htm bestand (ik weet even niet uit mijn hoofd wat de default is). Vergelijk de "Default document" setting in IIS eens tussen de sites, en kijk welke bestanden er is de productie en in de acceptatieomgeving staan.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1