@
Mr Orange
Misschien is het handiger om helder uit te leggen wat je nou eigenlijk wilt bereiken.

Ik dacht in eerste instantie dat je juist met één nummer bereikbaar wilde zijn en de sim gewoon diende voor goedkope data (wat prima mogelijk een heel simpel is), maar blijkbaar wil je afhankelijk van het land juist wél steeds op een ander land-specifiek nummer bereikbaar zijn op WhatsApp. Dus ja, het is mij inderdaad niet helder wat je nou eigenlijk wilt. Nu nog niet. Je stelt vragen, maar het uiteindelijke doel/gewenste situatie is imho nogal vaag.
Je wilt dus steeds elke maand (of whatever) van nummer wisselen, maar de gespreksgeschiedenis moet elke keer bewaard én gecombineerd worden ongeacht het nummer dat gebruikt wordt...? En het beginpunt moet blijkbaar ook nog de huidige gespreksgeschiedenis van z’n primaire nummer behouden die nu nog op het oude toestel te vinden is? Dus één grote gespreksgeschiedenis voor alle nummers bij elkaar?
Daarvan durf ik niet te zeggen of het met WhatsApp kan (vanaf het toestel. Met tussenkomst van een PC is het sowieso te regelen.). Ik weet niet zeker wat er gebeurt als je probeert een ander nummer te verifiëren dan waar WhatsApp mee geactiveerd was, ik zou zeggen: maak een backupje, test het eens en laat het ons even weten.

Vroeger bleef de geschiedenis volgens mij staan, maar ik weet niet of dat nog steeds zo is gezien in de loop der jaren de beveiliging is aangescherpt. Wat dat betreft zou het idd kunnen dat WhatsApp het dan weggooit als je dat doet, maar dat weet ik niet zeker.
Of wil je per nummer juist wél een aparte geschiedenis? Want dan snap ik het probleem niet zo gezien dat echt super makkelijk is en per nummer apart opgeslagen kan worden in iCloud, stappen zijn dan:
- Maak backup naar iCloud vanuit WhatsApp
- Herinstalleer WhatsApp en activeer nieuwe nummer (Vietnam)
- Klaar in Vietnam? Maak backup naar iCloud vanuit WhatsApp.
- Herinstalleer WhatsApp en activeer nieuwe nummer (India)
- Klaar daar? Maak backup naar iCloud vanuit WhatsApp.
- Terug in Vietnam? Herinstalleer WhatsApp en activeer Vietnamnummer, gespreksgeschiedenis voor dat nummer wordt nu gedownload en hersteld uit iCloud.
- Weer klaar? Maak backup
- Herinstalleer met Indiase sim, nu komt voor dat nummer de historie uit iCloud
- Weer klaar? Maak, etc
Et cetera.
Dus ja: de geschiedenis is sowieso per nummer op te slaan en steeds opnieuw terug te halen **als je maar een backup maakt naar iCloud**.
Maar de gehele geschiedenis steeds tussen verschillende nummers blijven combineren met elkaar is een TIAS (Try It And See) situatie wmb. Daar is eigenlijk de “Wijzig nummer” functie voor bedoeld, maar dat wil je zo te zien ook niet gebruiken.
Let wel dat als je nummers steeds deactiveert, dat berichten die aan dat nummer gericht worden terwijl het nummer niet aangemeld is na ~30 dagen verloren gaan...
Dus stel jij hebt zakenpartners in Vietnam die je Vietnamese nummer hebben. Nu ga je 40 dagen naar India waar je Indiase nummer geactiveerd wordt en pas na totaal 60 dagen kom je terug in Vietnam en activeert WhatsApp weer: dan zul je waarschijnlijk alle berichten missen die de eerste 30 dagen verstuurd zijn naar dat nummer. Of allemaal, gezien WhatsApp ook nog wel eens accounts pruned die te lang inactief zijn.
Als je wilt combineren is het echt simpeler om gewoon één nummer te gebruiken op WhatsApp ipv drie verschillende, en dan de lokale sim louter te gebruiken voor data en eventueel uitgaande gesprekken. Of anders de wijzig nummer functie gebruiken tussen Vietnam en India misschien.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)