Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1184376

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een MBP 13" mid 2012 die helaas overleden is na waterschade. Nu heb ik de batterij, die net nieuw was, eruit gehaald omdat ik inmiddels een 'nieuwe' MBP heb (exact hetzelfde model, maar met een oude batterij). Ik wilde de batterij gaan overzetten, maar ineens bedenk ik me: wat als de batterij is aangetast door het water en mijn goede MBP om zeep helpt??
Ik durf het niet zomaar te proberen. Weet iemand of dat kan, dat de batterij schade kan aanrichten als hij niet meer goed mocht zijn? Als dat zo is ga ik het risico uiteraard niet lopen.

Beste antwoord (via Anoniem: 1184376 op 25-02-2019 19:23)

• gfhoihoi72
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-02 17:41
Kijk even goed naar de connector en het printplaatje. Zie je hier corrosie of viezigheid? Dan is het aangetast door het water. Kan je gemakkelijk schoonmaken met een beetje alcohol en een tandenborstel.

De batterijcellen zelf zijn volledig geseald dus daar kan weinig mis mee zijn. Als er geen corrosie o.i.d. te zien is, is het redelijk veilig het gewoon te proberen in je nieuwe MacBook. Accu inpluggen en lader eraan hangen, als het lampje oranje wordt herkent hij de accu en zou het dus moeten werken. Blijft het lampje groen of uit, dan kan hij niet met de accu communiceren en is hij waarschijnlijk inderdaad kapot.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:47

Kek

3flix

hoe erg was de waterschade, gaat het om druppels, of is de macbook echt in het water gevallen..

een batterij kan alleen dood gaan van water, niet zozeer ontploffen als je deze weer aan sluit..
De batterijen van 2012 macbooks zijn redelijk waterdicht dus er zal niet snel water in komen (dus alleen als de macbook echt ondergedompeld is geweest)

Maar als je er geen goed gevoel bij hebt moet je het risico niet nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er is een glas water overheen gevallen terwijl hij dichtgeklapt was (de poes deed het...). Ik kwam er wel pas na een uur achter. Hij was van binnen goed nat. Allerlei connectortjes waren verroest; geen beginnen meer aan volgens de reparateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 1184376 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:44:
Er is een glas water overheen gevallen terwijl hij dichtgeklapt was (de poes deed het...). Ik kwam er wel pas na een uur achter. Hij was van binnen goed nat. Allerlei connectortjes waren verroest; geen beginnen meer aan volgens de reparateur.
Batterij kan nog goed zijn, meer is de schade die ontstaat vanwege corrosie op andere onderdelen.
maar ik zou de gok niet nemen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat kan er gebeuren als ik het toch doe? Kan hij mijn goede MB beschadigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:32
Zoek op YouTube eens op "lithium and water". Kan vrij heftig reageren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• gfhoihoi72
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-02 17:41
Kijk even goed naar de connector en het printplaatje. Zie je hier corrosie of viezigheid? Dan is het aangetast door het water. Kan je gemakkelijk schoonmaken met een beetje alcohol en een tandenborstel.

De batterijcellen zelf zijn volledig geseald dus daar kan weinig mis mee zijn. Als er geen corrosie o.i.d. te zien is, is het redelijk veilig het gewoon te proberen in je nieuwe MacBook. Accu inpluggen en lader eraan hangen, als het lampje oranje wordt herkent hij de accu en zou het dus moeten werken. Blijft het lampje groen of uit, dan kan hij niet met de accu communiceren en is hij waarschijnlijk inderdaad kapot.
Pagina: 1