Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01 13:07
Ik zoek een?
Een dumphone met 4G omdat er binnen paar jaar 2G uitgeschakeld gaat worden.

Wat is je budget?
80 Euro lijkt me acceptabel.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Internet is geen vereiste maar als het toch kan/heeft, waarom ook niet? Dus bellen, sms'en, en camera, bluetooth, met micro-sd uitbreidbaar. Kort samengevat voor een (langere) smartphone detox.

Bestaat er een dumphone met 4G (behalve de nokia 8810) die voor een langere tijd gebruikt kan worden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:46

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

cat B35 met kaios https://m.gsmarena.com/cat_b35-9348.php wel een stuk duurder maar in dagelijks gebruik onverwoestbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
Ludwig005 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:49:
cat B35 met kaios https://m.gsmarena.com/cat_b35-9348.php wel een stuk duurder maar in dagelijks gebruik onverwoestbaar
Wat zou eigenlijk het beste zijn? 8810 of Cat B35, wat die Cat niet echt "aantrekkelijk" uitziet.

[ Voor 27% gewijzigd door Tosun op 22-02-2019 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:46

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

de 8110 is krom en niet rugged en de B35 is recht en RUGGED wat kies je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-09 18:05
Nokia 3310 4G?
Laat maar, niet te koop in NL

[ Voor 57% gewijzigd door MarnickS op 22-02-2019 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tosun
Ik vind het erg jammer dat 2G uitgeschakeld gaat worden vanaf volgend jaar, dus echt een dumbphone zou niet mogelijk kunnen zonder smart functies? Klopt het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:49
Tosun schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 21:13:
Ik vind het erg jammer dat 2G uitgeschakeld gaat worden vanaf volgend jaar, dus echt een dumbphone zou niet mogelijk kunnen zonder smart functies? Klopt het?
Waar haal je vandaan dat 2G helemaal uit gaat, dat is alleen bij T-Mobile. KPN en Vodafone doen daar niet aan mee, KPN gaat wel 3G uitschakelen.

https://www.vtmgroep.nl/b...t-2g-netwerk-van-t-mobile

http://www.gsmhelpdesk.nl...-2022-haar-3g-netwerk-uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
swhnld schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 23:06:
[...]

Waar haal je vandaan dat 2G helemaal uit gaat, dat is alleen bij T-Mobile. KPN en Vodafone doen daar niet aan mee, KPN gaat wel 3G uitschakelen.

https://www.vtmgroep.nl/b...t-2g-netwerk-van-t-mobile

http://www.gsmhelpdesk.nl...-2022-haar-3g-netwerk-uit
Ja, dat klopt ook. Ben even vergeten te melden dat het alleen bij T-mobile zo is. Omdat ik zelf bij simpel ben overgestapt die netwerk van T-mobile gebruikt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Er is nogal een verschil tussen een dumphone en een dumbphone ;) Even een titlefix gedaan :>

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 24-02-2019 15:11 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:03
In het verhaal van gsmhelpdesk staat dat de nieuwe Nokia 3310 niet werkt op 3G, maar ik heb vorig jaar er een gekocht, die dat wel doet. Dat is de 3310 3G. Heeft trouwens ook nog 2G.
Dus die zou voor TS voldoen.

[ Voor 22% gewijzigd door JukeboxBill op 24-02-2019 15:35 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
JukeboxBill schreef op zondag 24 februari 2019 @ 15:25:
In het verhaal van gsmhelpdesk staat dat de nieuwe Nokia 3310 niet werkt op 3G, maar ik heb vorig jaar er een gekocht, die dat wel doet. Dat is de 3310 3G. Heeft trouwens ook nog 2G.
Dus die zou voor TS voldoen.
Maar juist 3G wordt uitgeschakeld, volgend jaar al bij Vodafone en 2022 bij KPN. Vandaar, dat TS naar toestellen met 4G vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:21
Marly schreef op zondag 24 februari 2019 @ 17:07:
[...]

Maar juist 3G wordt uitgeschakeld, volgend jaar al bij Vodafone en 2022 bij KPN. Vandaar, dat TS naar toestellen met 4G vraagt.
TS zit bij Simpel, daar (T-Mobile netwerk) wordt juist 2G afgeschakeld, niet 3G. Een telefoon met 3G zou dus volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Marly schreef op zondag 24 februari 2019 @ 17:07:
[...]

Wel goed lezen! Ook bij KPN kan je deze telefoon nog blijven gebruiken, want hij doet het ook op 2G en dat wordt bij KPN nog in de lucht gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
@hcQd en @JukeboxBill
Ja, klopt, maar ben niet zo'n fan van beperkingen in het gebruik met bepaalde providers, dacht dat we dat, net als simlocks, al jaren geleden achter ons hadden gelaten...
Heb de ervaring, dat zoiets soms erg onhandig blijkt te zijn, maar dat is uiteraard puur persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
@Marly Wat betreft beperkingen, die worden opgelegd door providers (en tal van andere diensten) ben ik het met je eens. Gelukkig is het ook niet zo moeilijk om te veranderen van provider.

Maar met een telefoon, die zowel 2G als 3G ondersteunt, kan je nog steeds kiezen tussen diverse providers.
Wellicht dat een 4G telefoon nog iets meer keuze biedt, maar zoveel telefoonproviders zijn er niet in NL, als je "doorgeefluik"-providers als Simpel, buiten beschouwing laat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Het lijkt me stug dat 2G op korte termijn uitgeschakeld gaat worden. KPN en Vodafone hebben zonder overdrijven miljoenen M2M-devices 'in het veld' staan die 2G zijn. Dat kun je niet zomaar uitzetten.

Bijvoorbeeld omdat de bende dan binnen een paar dagen overstroomt. Er zijn enkele duizenden spuien, gemalen en pompen afhankelijk van een 2G M2M verbinding voor hun aansturing. Het vervangen van alles gaat zeker tien jaar duren. En uitzetten kan pas als alles vervangen is.

Op dezelfde fiets: wist je dat er in Nederland nog altijd een x25-netwerk in de lucht is? KPN is op 1/1/2015 gestopt (na 40 jaar) maar als je de juiste kanalen weet kun je je lift-installatie uit de jaren 70 nog altijd via een PAD koppelen aan je BAS.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 12:57
burne schreef op zondag 24 februari 2019 @ 23:59:
Het lijkt me stug dat 2G op korte termijn uitgeschakeld gaat worden. KPN en Vodafone hebben zonder overdrijven miljoenen M2M-devices 'in het veld' staan die 2G zijn. Dat kun je niet zomaar uitzetten.
(...)
En daarom gaat het hier blijkbaar ook alleen maar om T-Mobile die 2G uitschakelt. Blijkbaar weinig tot geen M2M op hun netwerk dan. Als ik T-Mobile was geweest was ik wat meer op 1 lijn met de collega's KPN en Vodafone gebleven door juist 3G uit te schakelen.

Dat KPN 3G zou uitschakelen had ik al wel wat van meegekregen, maar dat T-Mobile juist 2G uitschakelt nog niet. Gelukkig weet ik al lang dat T-Mobile een vreselijk slecht bereik in mijn buurt heeft en zal ik toch al geen zaken met ze doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Joen op 25-02-2019 00:12 ]

Pagina: 1