Vraag

• altorf
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-02 14:32
Goedenmiddag, ik zit met het volgende probleem. Ik heb mijn Lacie al jaren in de meterkast hangen, en sinds korte tijd kan ik deze niet meer benaderen via mijn netwerk. De blauwe lamp blijft continu branden, en aan het geluid te horen van de schijf lijkt het erop dat hij niet wil booten.

Ik kan mijn schijf gewoon zien in mijn router met MAC en IP adres, deze is niet static. Vervolgens kan ik hem gewoon pingen in de command prompt. en krijg netjes alle 4 de pakketjes terug. Echter daar houd het helemaal op.

Als ik mijn ip adres ingeef in de browser krijg ik wel de pagina van het dashboard maar niet de mogelijkheid om in te loggen. Verder komt hij niet. Na enige tijd verversen van dit scherm valt hij ook in een 404 not found.
Ook in FileZilla geprobeerd hem te benaderen als FTP niet mogelijk.

Ik heb geprobeerd hem te resetten naar fabrieks instellingen maar ook dit werkt niet. Het lijkt erop dus dat hij een gedeelte mist. Wie kan mij verder opweg helpen?

[Voor 3% gewijzigd door altorf op 22-02-2019 13:22]

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
altorf schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:21:
[...] Het lijkt erop dus dat hij een gedeelte mist. [...]
Iets zoals de disk dus? ;)

Schroef hem eens open hen hang de harddisk in je computer. Dan kun je de SMART-status checken. Maar het klinkt alsof je disk fysiek kapot is.

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• altorf
Probleem is voor nu dat ik geen andere pc heb :)
Wilde het proberen zonder maar ben bang dat het niet gaat lukken op die manier.
Room42 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:24:
[...]

Iets zoals de disk dus? ;)

Schroef hem eens open hen hang de harddisk in je computer. Dan kun je de SMART-status checken. Maar het klinkt alsof je disk fysiek kapot is.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, dan moet je even de handleiding checken hoe je dan kunt analyseren of de harddisk misschien defect is.

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• altorf
Room42 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:28:
Ja, dan moet je even de handleiding checken hoe je dan kunt analyseren of de harddisk misschien defect is.
Heb een USB - Sata besteld. Dus even kijken hoe/wat. Maar daar volg ik hier op tweakers een ander forum post voor.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee