Een paar standaard vragen:
Wat ga je met je laptop doen?
Beetje software development, gaming, surfen, youtube/films kijken. Mss een paar games draaien (niet het allerbelangrijkste). Geen foto of video bewerking.
Wat is je budget?
Ik dacht aan iets rond de 1500 euro. Ik kijk voornamelijk naar prijs/kwaliteit verhouding. Een goede deal van 1000 of van (maximum) 2000 euro overweeg ik ook.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Af en toe (in een rugzak). Draagbaarheid is vrij laag qua prioriteit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet echt.
Ik zou graag een goede, performante laptop kopen waar ik een aantal jaar mee voort kan. Ik ben zeker geen expert, maar werk wel in IT. Hieronder mijn ideëen:
Ik denk aan een 17+ inch laptop, ik heb geen extern scherm dus liefst een groot laptop-scherm, minstens 1080p. Liefst een SSD, opslag 500 GB normaal wel voldoende.
Ik denk dat 8 GB RAM het minimum is, heb een voorkeur voor 16 GB.
CPU: i7 of equivalent...
Ik zou liefst een vrij stille laptop hebben.
Ik had al eens gekeken via de price-watch en kwam uit op dit model:
pricewatch: HP ProBook 470 G5 2UB67EA (Belgisch model)
Ik zag redelijk wat gaming-laptops staan in de lijst. Ik weet niet of dit aan of af te raden is?
Suggesties, opmerkingen zijn zeer welgekomen!
Alvast bedankt.
Wat ga je met je laptop doen?
Beetje software development, gaming, surfen, youtube/films kijken. Mss een paar games draaien (niet het allerbelangrijkste). Geen foto of video bewerking.
Wat is je budget?
Ik dacht aan iets rond de 1500 euro. Ik kijk voornamelijk naar prijs/kwaliteit verhouding. Een goede deal van 1000 of van (maximum) 2000 euro overweeg ik ook.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Af en toe (in een rugzak). Draagbaarheid is vrij laag qua prioriteit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet echt.
Ik zou graag een goede, performante laptop kopen waar ik een aantal jaar mee voort kan. Ik ben zeker geen expert, maar werk wel in IT. Hieronder mijn ideëen:
Ik denk aan een 17+ inch laptop, ik heb geen extern scherm dus liefst een groot laptop-scherm, minstens 1080p. Liefst een SSD, opslag 500 GB normaal wel voldoende.
Ik denk dat 8 GB RAM het minimum is, heb een voorkeur voor 16 GB.
CPU: i7 of equivalent...
Ik zou liefst een vrij stille laptop hebben.
Ik had al eens gekeken via de price-watch en kwam uit op dit model:
pricewatch: HP ProBook 470 G5 2UB67EA (Belgisch model)
Ik zag redelijk wat gaming-laptops staan in de lijst. Ik weet niet of dit aan of af te raden is?
Suggesties, opmerkingen zijn zeer welgekomen!
Alvast bedankt.