Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Dimentrix
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 19-04 12:38
Heb vorige week een Corsair H115i Pro gekocht en onderhand weer retour (refund) gestuurd. Ik ben toch met vragen blijven zitten en kan niet echt antwoorden op internet vinden. Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.

Ik wilde overstappen van Scyte Mugen 4 naar een AIO waterkoeling. De reden waarom ik voor Corsair ben gegaan is vanwege icue software. Heb Corsair K95 keyboeard, Corsair LL140 fans, dus zou mooi zijn als de watercooler met de zelfde software bediend kan worden. De reden dat ik voor de Pro ben gegaan en niet voor de nieuwere Platinum versie is omdat ik overal op internet lees dat de pomp van de Pro stiller is dan de Platinum.

De cpu die ik hiermee wil koelen is een i7 6700k, deze draait 4,4Ghz op 1.24v (Asus bord LLC5, waardoor voltage niet hoger gaat dan 1.26v bij max belasting). Met de Scyte Mugan 4 worden mijn temps max 75 graden(Fan cpu 1000rpm max). Ik gebruik LinX om te benchmarken. Met de Corsair H115i Pro, worden mijn temps 85 graden en als ik de fans en pomp op extreme zet, dan worden mijn temps 77 graden. Ik zie tijdens de benchmark dat het water 33 graden is en langzaam oploopt. Heb de watercooler drie keer eruit gehaald en opnieuw ingebouwd zonder resultaat. In eerste instantie maakte de pomp een raar geluid, maar dat was bij de tweede keer inbouwen weg (vermoed luchtbel wat ik zo op internet kon vinden). Ik had de radiator voor in de kast ingebouwd met Pull config (R5 kast).

Heb de Corsair watercooler terug gestuurd en heb mijn luchtkoeler weer ingebouwd. Maar het is aan mij blijven knagen waarom de watercooler niet beter was dan mijn luchtkoeling.

Ik denk (hoop) dat ik een faulty product had en wil toch weer een gaan bestellen om een tweede poging te wagen.

Komt dit bij iemand bekend voor, wat is jullie ervaring?
Of ga ik niet veel verschil zien met de Scyte Mugen 4?

Alvast bedankt

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als ik snel rondsnuffel op Google: het aantal vergelijkbare temperaturen met de Corsair lijkt normaal te zijn.

Tegelijkertijd; de sensor waarmee je afleest zit niet tussen je CPU en de heatsink van de Corsair. Net als een bord soep; de soep is dan wel heet maar de andere kant van het bord kan best 30 graden koeler zijn.

Lastig; neem aan dat je ervaren genoeg bent met overclocking maar tegelijkertijd knaagt het dat er niet genoemd is of de koelpasta goed & voldoende toegepast is etc.

Add and message me on XBL for FM7 or DIV2: OctagonQontrol

• Dimentrix
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 19-04 12:38
MAX3400 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:10:
Als ik snel rondsnuffel op Google: het aantal vergelijkbare temperaturen met de Corsair lijkt normaal te zijn.

Tegelijkertijd; de sensor waarmee je afleest zit niet tussen je CPU en de heatsink van de Corsair. Net als een bord soep; de soep is dan wel heet maar de andere kant van het bord kan best 30 graden koeler zijn.

Lastig; neem aan dat je ervaren genoeg bent met overclocking maar tegelijkertijd knaagt het dat er niet genoemd is of de koelpasta goed & voldoende toegepast is etc.
Thanks voor je reactie.

Bij de eerste inbouw heb ik de standaard pasta gebruikt die al op de koelblok van de watercooler zit, bij de tweede en derde inbouw heb ik mijn eigen gebruikt (Arctic MX-4). Als ik koelpasta gebruik, dan doe ik altijd, hoe moet ik het zeggen, rijstkorel methode?

Programma dat ik gebruik om temps uit te lezen is HWMonitor. Wat ik had verwacht is dat de watercooler de CPU ongeveer 10 graden koeler zou brengen tegenover de luchtkoeling. Wat ik zo op internet lees, had ik verwacht ergens rond de 65 graden uit te komen. Maar in mijn tests was de luchtkoeling juist beter (met paar graden) dan de watercooling, wat niet zou moeten denk ik.

• palme50
  • Registratie: augustus 2013
  • Nu online
Ik maak ook gebruik van een aio en mijn pomp draait op 100%.
De ventilators draaien op de laagste stand.
Dit houd mijn i7 op max 65 graden bij volle belasting.

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True