Toon posts:

sygate server werkt niet als client niet aanstaat?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na +/- 3dagen gekut met ics van win98 toch maar winroute geprobeerd... (werkte echt totaal kut) waarna ik sygate heb geprobeerd.
In het begin leek alles goed te lopen; maar toen ik m'n client weer uit had gezet en ff met m'n server ffwat troep van edonkey wilde trekken bleek m'n verbinding dood te zijn...edonkey afgesloten->IE opgestart->nix... ik denk o.k. nije verbinding maken->fout 752!!! |:( ff gereboot(adsl modem ook)->weer nix Fout752 |:( client aangezet....-> en voila... :? Kan iemand mij dit uitleggen?

PS ik ben best wel een newbie met dit soort netwerkshit...(zoals je warschijnlijk al hebt gemerkt)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb je de computers via een crosscable of een hub aan elkaar hangen?

Als je ze namelijk met een crosscable aan elkaar hebt hangen: Windows wil er nog wel eens op hangen als er geen link is.

Als de client dan uit staat is er namelijk geen link (verbinding tussen de kaarten) :) en dan zou dat wel eens het probleem kunnen zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn 2 pc aan elkaar (cross-linked;0) )
Is dat zo dat w98 daarop nogal eens wil hangen?.... ik had nl. voordat ik sygate installeerde twee goede verbindingen langs elkaar...moet ik het nou zoeken bij w98 of bij sygate?

Ps bedankt voor de newbie vriendelijke smiley's...

Verwijderd

Topicstarter
Kan dan niemand mij ook maar iets hierover vertellen?

alsjeblieft

Verwijderd

Ik zou toch terugvallen op winroute. die werkt gewoon veel beter.
nog mooier is een linux servertje wat ik nu heb, maar dat zal wel geen optie zijn...

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

vaag want ik heb alleen op de pc met het adsl modem sygate server draaien en op alle clients helemaal niks van sygate er op gezet allen maar de gateway ingevult en ook de DNS server toen deed meteen alles het :?

Sommige mensen....

Verwijderd

yup clients is overbodige zooi...
gewoon op alle comps in het netwerk de gateway instellen op sygate's IP (intern), een ip opgeven of dhcp en je DNS invullen...thats all dude

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:29

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

bekijk je config nog even..
dus intern Nic'je vast ip (bijv 192.168.1.1)
en dan alles autom. ook kun je wel eens dns-en opgeven in sygate wil ook wel es helpen met prob's ... verder goed ook dhcp aan zetten en de range instellen op dezelfde als je eigen netwerkkaart, maar dan een getal dat hoger is..

succes!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ergens in de config van Sygate staat een functie "Enhanced Security". Als je dat aan zet dan worden voor de pc waar sygate op draait alle poorten van 1-1024 dichtgegooid voor inkomend verkeer.
Staat dat bij jou ook aan soms...??

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Probeer anders een het programma All Aboard ! 2.2 . Gebruik ik ook en het werkt perfect . Op de site staat enkel 2.5 dus als je me even ICQ't kan ik je wel de install van de demo geven . Die werkt 31 dagen .
Pagina: 1