Ten allen eerst, wil ik jullie bedanken om hier tijd te investeren. Bedankt, Tim
Situatieomschrijving.
Ik heb een aantal jaar geleden, voor toen der tijd een computer samengesteld. Deze computer was van gemiddelde kwaliteit.
Helaas had ik tot aan nu geen tijd en energie in het gamen gestoken, dit vanwege omstandigheden.
Gelukkig ziet de toekomst voor mij en mijn computer er goed uit, vandaar dat ik hier in wil investeren, opnieuw.
Daarbij wil ik zeggen dat ik weinig tot geen ervaring heb met tweakers, o.a de forum. Excusses vooraf.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het hebben van deze computer heeft een reden , dit is om te gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
deze upgrade mag tot en met 300 euro zijn. Graag zou ik daarbij ook willen weten wat ik vanuit 200 euro eruit kan halen. Dit hoeft niet per se
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
onderstaand bevind zich mijn huidige set up. Hiervan mag elk product vervangen worden wanneer nodig is.
let op ! Daarbij heb ik ook nog een ssd van 500gb.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
zelf zat ik te denken of ik de GPU , ram of CPU moet veranderen. Daarbij denk ik dat als ik de GPU ga veranderen naar een 8pin power connector, het niet kan vanwege mijn 4x4 psu. Mijn vraag is dus ook, kan dit wel ?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua merk heb ik geen voorkeur, alleen prijs/kwaliteit is relevant.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zou graag willen zien wat er vervangen moeten worden, wat vervangen kunnen worden maar geen prioriteit heeft.
Daarbij zou ik willen gamen zonder dat het spel “rust” framedrops geeft door mijn computer.
Ga je overklokken?
Nooit gedaan, als iemand mij een referentie kan geven naar een guide.
Wat verwacht je van ons?
Een overzicht van wat er moet vervangen moet worden, waarbij het budget van 300 kan gebruikt worden, daarnaast een prijs/kwaliteit advies op 200 euro.
En waarnaar ik in de toekomst naar uit moet kijken ( wat geen hoge prioriteit heeft zoals hierboven )
Graag wil ik iedereen bedankt voor het lezen, reageren en het besteden van jullie tijd hieraan.
Met vriendelijk groet,
Tim
Situatieomschrijving.
Ik heb een aantal jaar geleden, voor toen der tijd een computer samengesteld. Deze computer was van gemiddelde kwaliteit.
Helaas had ik tot aan nu geen tijd en energie in het gamen gestoken, dit vanwege omstandigheden.
Gelukkig ziet de toekomst voor mij en mijn computer er goed uit, vandaar dat ik hier in wil investeren, opnieuw.
Daarbij wil ik zeggen dat ik weinig tot geen ervaring heb met tweakers, o.a de forum. Excusses vooraf.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het hebben van deze computer heeft een reden , dit is om te gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
deze upgrade mag tot en met 300 euro zijn. Graag zou ik daarbij ook willen weten wat ik vanuit 200 euro eruit kan halen. Dit hoeft niet per se
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
onderstaand bevind zich mijn huidige set up. Hiervan mag elk product vervangen worden wanneer nodig is.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 264,99 | € 264,99 |
| 1 | ASRock H81M-HDS | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 56,- | € 56,- |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 41,95 | € 41,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 72,80 | € 72,80 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 435,74 | |
let op ! Daarbij heb ik ook nog een ssd van 500gb.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
zelf zat ik te denken of ik de GPU , ram of CPU moet veranderen. Daarbij denk ik dat als ik de GPU ga veranderen naar een 8pin power connector, het niet kan vanwege mijn 4x4 psu. Mijn vraag is dus ook, kan dit wel ?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua merk heb ik geen voorkeur, alleen prijs/kwaliteit is relevant.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zou graag willen zien wat er vervangen moeten worden, wat vervangen kunnen worden maar geen prioriteit heeft.
Daarbij zou ik willen gamen zonder dat het spel “rust” framedrops geeft door mijn computer.
Ga je overklokken?
Nooit gedaan, als iemand mij een referentie kan geven naar een guide.
Wat verwacht je van ons?
Een overzicht van wat er moet vervangen moet worden, waarbij het budget van 300 kan gebruikt worden, daarnaast een prijs/kwaliteit advies op 200 euro.
En waarnaar ik in de toekomst naar uit moet kijken ( wat geen hoge prioriteit heeft zoals hierboven )
Graag wil ik iedereen bedankt voor het lezen, reageren en het besteden van jullie tijd hieraan.
Met vriendelijk groet,
Tim