Google Chrome Internet advertenties

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 13:58
Hoi,

Sinds vandaag krijg ik wanneer een Google Chrome pagina open en iets opzoekt. Gelijk al op de eerste pagina krijg ik allerlei allerlei advertenties.
Hebben meer mensen hier last van?

Ik geloof het wel dat het om maleware gaat.
Gisteren heb ik muziek 'geript' van een website die Youtube/Soundcloud filmpjes omgezet naar mp3 bestanden. Dit ging altijd goed.

Er staan verder geen gekke programma's onder mijn Instellingen>verwijderen programma's
Ook staat er niets onder Google Chrome extensies

Bij mijn andere browser Mozilla geen problemen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb Spybot geïnstalleerd, al heeft dit volgens mij weinig zin. Deze vond wel twee bestandjes die ik heb 'verwijderd'.

Als ik bv in de zoekmachine 'Aap'' intyp dan krijg ik de eerste hits zoals
Aap knuffel - zoek Aap knuffel
vinden.nl/zoek

s.gmx.nl/knuffel aap/Stop met zoeken
Bekijk uw resultaten knuffel aap bij s.gmx.nl. Vind knuffel aap hier

Mijn browser shortcut geeft aan: Lijkt prima in orde te zijn
"C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe"
"C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application"

Ik vond net onder Chrome>standaardinstellingen> twee bestanden waaronder Yahoo en Vinden.nl.
Deze zijn nu verwijderd.

> Chrome Start-up was leeg

Edit: ik zal mijn Chrome nu verwijderen en opnieuw installeren.
@Room42 Edit: pc flipte,

Edit: Probleem is er nog steeds. Ik zal morgenmiddag er weer naar kijken

[ Voor 69% gewijzigd door noud op 22-02-2019 02:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nee, hoor, ik heb er geen last van dat jij die advertenties krijgt. Bedankt voor het vragen! (y)

Heb jij er wel last van? Misschien kun je kijken waar ze vandaan komen. Vaak zegt de URL van de pagina waar die advertenties op verschijnen al iets. Daarnaast kun je kijken naar de geïnstalleerde extensies. Verder kan het ook software op je computer zijn. En nee, die hoeft zich niet te tonen in het softwarebeheer (maar ja, zonder info over wat je draait valt daar niks zinnigs over te zeggen). Als test kun je eens een nieuw Chrome-profiel maken of met een andere browser testen.

Hoezo heb je eigenlijk het formulier verwijderd dat ingevuld stond toen je het topic openende? :? Die vragen staan er niet voor niks. Nu moeten we ze alsnog gaan stellen (want je hebt ze ook niet beantwoord). :/

edit:

@noud Handig, die mega-edit ;)

Bij het de-installeren van Chrome wordt volgens mij niet je profiel verwijderd. Het probleem zal ook niet in de programmatuur zitten maar in je Chrome-profiel. Check dus even met een nieuw profiel. Zie methode 2 (backup maken) en delete daarna die directory en start Chrome weer op.

Pro-tip 2 is het simpelweg googlen naar je probleem. En aangezien je een mooi trefwoord hebt, namelijk die URL, is de zoekopdracht redelijk makkelijk: zoeken bij google naar 's.gmx.n chrome malware'. Daar staan wel wat tips tussen, zoals in je Task Manager zoeken naar verdachte processen:

Afbeeldingslocatie: https://www.virusresearch.org/wp-content/uploads/2016/02/end-malicious-process.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Room42 op 22-02-2019 02:16 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noud
Kon het niet laten om toch nog even aan te zitten.

Heb mijn bookmarks opgeslagen maar dacht dat automatisch mijn paswoorden ook bewaard werden.
Maak niet uit. Jouw berichtje heb ik net te laat gelezen ;)

Probleem is nu wel verholpen. Ik krijg geen zoeken.nl meldingen meer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-10 12:51
Is het geen melding van Chrome? Als dat zo is dan kan je ze weg halen bij de instellingen over meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden. Laat eens zien wat je ziet. Want als je bij Google gaat zoeken, is het niet meer dan logisch dat bij bepaalde sleutelwoorden er bovenin advertenties staan. Van Google zelf.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
noud schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 02:29:
[...]

Probleem is nu wel verholpen. Ik krijg geen zoeken.nl meldingen meer binnen.
@ de dames/heren hierboven;
Zoals ik het lees is het probleem verholpen door zijn profiel te resetten.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Niet door te resetten maar door te verwijderen.

En het ging natuurlijk niet om de sleutelwoorden, maar zoals ik al aangaf dat onder het gezochte woord dit kwam te staan
"Aap knuffel - zoek Aap knuffel vinden.nl/zoek"
Evenals eens bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

noud schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 02:07:
Niet door te resetten maar door te verwijderen.

En het ging natuurlijk niet om de sleutelwoorden, maar zoals ik al aangaf dat onder het gezochte woord dit kwam te staan
"Aap knuffel - zoek Aap knuffel vinden.nl/zoek"
Evenals eens bedankt ;)
Hoogstwaarschijnlijk een plugin... en aangezien plugins over het algemeen door de gebruiker geinstalleerd zijn, worden die meestal niet als adware/malware gezien door programma's als Spybot (bestaat dat nog? Wauw...)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1