Als ik in 640*480 draai heeft mijn 19" Iiyama ugly zwarte lijnen door het b

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Hey ppl,

Ik heb laatst een Voodoo5 5500 gekocht en FSAA ruled natuurlijk de pan uit :). Alleen nu is het zo dat als je echt supervloeiend beeld wil hebben met 4XFSAA dan moet je je games draaien in een res van 640*480. Mijn 19" Iiyama Vision Master Pro 450 geeft dan een 'interlaced' beeld weer, door de lage res dus. Dus zwarte lijnen afgewisseld door 'beeld'. Dit is normaal, dat weet ik al (en daar ben ik ook niet blij mee), maar nu zou ik wel willen weten of dat aan het type beeldbuis ligt (Trinitron/Diamontron). Heeft een 19" scherm met een 'normaal' (=schaduwmasker) beeldbuis daar ook last van? Please iemand die enig idee heeft laat het ff weten, dan ben ik ook weer blij (of niet).

PC Specs

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

op hoeveel Hz staat ie als ie op 640x480 staat?

(het enigste wat er in me op kwam hier over)

Pak je rust!

• Bomberman
Thnx maar da maakt niks uit ... is bij zowel 85Hz als bij 160Hz. Is er niemand met exact dezelfde monitor die hier ook last van heeft??? Kom op ppl, ik heb nu een keer jullie hulp nodig :) ...

PC Specs

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Nope, zelfde monitor maar ik heb ze niet (hoewel het wel ff wennen is na 1600*1200 ;))

• Bomberman
Niet? Hmm ... het zijn trouwens horizontale lijnen, die steeds smaller worden naarmate de resolutie hoger wordt. Bij 1024*768 zijn ze zo goed als niet te zien. Het beeld is dus echt interlaced bij lagere resoluties ...

PC Specs

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb dat altijd als normaal beschouwd, ik heb een trinitron monitor (17") gehad, sony multiscan, die had het en nu heb ik een niet trinitron scherm (19" VX 900)hitachi beeldbuis en heb het idem dito.
Echter het valt me nu wel meer op maar of dat aan de monitor ligt, of dat ik wat verwender ben geworden door de steeds betere videokaarten en daardoor aan hogere resoluties gewent ben, weet ik niet.
Ik heb een vermoeden dat je met FSAA4x op de V5 wilt spelen maar je toch een beetje irriteert aan de donkere lijnen omdat je dan helaas nog ver terug moet kwa resolutie :)

Niet op voorraad.

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Ik heb dit ook niet met mijn piyama. volgens mij moet je piyama even bellen. want echt normaal vindt ik het niet

Click hier niet

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:03

GaMeOvEr

Is een hork.

Hmmm....

ik heb zelf ook een Visionmaster 450 Pro, (die met die platte DiamondTron buis), maar ik heb er absoluut geen last van.

Ik heb dit met zeker wel 4 videokaarten niet.... (last van dus :P )

GeForce DDR - geen last van...
VooDoo 3-3000 - geen last van...
Matrox G200 - geen last van...
S3 Virge - geen last van....

Hoewel mijn GeForce DDR (Elsa Erazor X2) niet zo'n strak 2D beeld geeft als mijn V3, en dit terwijl de Ramdac's van beide 350 Mhz zijn..

Bij de GF gaan op hoge refreshrates op 1280 X 1024 (zeg 100 Hz, bij 85 Hz niet) de characters "friemelen".... Op de V3 was het superstrak op 100 HZ.

Aannames zijn fataal.

• Bomberman
Ook niet in DOS (640*400)? Nogmaals het is alleen in hele lage resoluties zoals 640*480 en lager. Het ziet er namelijk niet uit als een produktiefout ...

PC Specs

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:03

GaMeOvEr

Is een hork.

Sterker nog, zelfs niet eens in 320x200...

Dan zie je onderhand bijna wel alle pixels van je buis afzonderlijk, ( :D ) maar nix "interlaced" achtigs...

Aannames zijn fataal.

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

Macros

I'm watching...

Dat hoort inderdaad.
Ik heb ook een Vision Master Pro 450.
Dat dingt ruled gewoon meesterlijk btw.
Hij is dan niet interlaced. Dat is heel iets anders. Maar het hoort wel.
Je zal gewoon op een hogere res moeten draaien, of er aan wennen.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Pagina: 1