Overstappen KPN -> ZIGGO! Doen of niet doen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathmax
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Beste mede tweakers!

Op dit moment heb ik op mijn adres KPN internet. Echter is er via KPN maar een maximum snelheid van 20MBit/s mogelijk op mijn adres. Vandaar dat ik wil overstappen naar Ziggo. Die bieden namelijk 400MBit/s aan. Ik wilde daarom even vragen, wat zijn jullie opinies over Ziggo? Is het het overstappen waard of is het een provider van niets?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:41

Matszs

><>

Er zijn genoeg ervaringen te vinden op Tweakers of op internet, wat weerhoudt je er nu van?

• Deathmax
Nou bijna alle ervaringen die ik op andere websites lees zijn negatief. Op tweakers heb ik nog niet echt reviews kunnen vinden vandaar dat ik hier nog even wilde vragen!

• Redz0ne
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 27-04 18:42
Er zullen altijd voor en nadelen zijn. Ligt er al een actieve glasvezel verbinding waar je momenteel gebruik van maakt? Zijn er nog andere voorkeuren qua providers of kijk je alleen naar Ziggo?

• Deathmax
Geen glasvezel op dit moment! Ik kijk eigenlijk alleen naar ziggo omdat die de enige zijn die een degelijke snelheid aanbieden. Bij alle andere ligt de maximum snelheid op mijn adres tussen de 20 en 40MBit/s.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:24

Compizfox

Bait for wenchmarks

Deathmax schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 23:26:
Nou bijna alle ervaringen die ik op andere websites lees zijn negatief. Op tweakers heb ik nog niet echt reviews kunnen vinden vandaar dat ik hier nog even wilde vragen!
Bijna alle recensies die je online zult vinden over ISPs zijn negatief. Mensen die nergens problemen mee hebben denken niet "laat ik eens een positieve review gaan schrijven over mijn ISP!".

Als je internet bij KPN (over DSL, vermoed ik) zo traag is zou ik zeker overstappen naar Ziggo.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Bij Ziggo moet je je afvragen of je de fusie met Vodafone en de monopolie-positie wil ondersteunen.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:25
Serieus? Honderden topics over Ziggo, maar begin met deze delen zou ik zeggen: [Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-04 11:11
Beide bedrijven hebben enkele miljoenen klanten en het gros ervan zal er tevreden van zijn. Ieder bedrijf wat miljoenen klanten heeft, zal enkele honderden hard klagende klanten hebben die alles op internet pleuren omdat ze boos zijn, terecht of niet.

Om antwoord te geven op je vraag: zowel Ziggo als KPN hadden geen klantenbase van miljoenen huishoudens als het product wat ze aanbieden slecht is.

Tegelijkertijd is het kabelnetwerk in plaats X beter dan in plaats Y en heeft de een wel de pech dat je net steeds de verkeerde helpdeskmedewerkers aan de lijn krijgt.

Hoe dan ook, de vraag is wat je precies wil. 20 mbit is niet veel, maar an sich is het genoeg voor één 4K Netflix stream en in principe is het snel zat voor een potje Call of Duty of Fifa ofzoiets.
Het is niet zo dat je Netflix-beeld scherper wordt als je internetsnelheid hoger ligt, of dat Fifa stabieler werkt ofzo.

Begin eens met je precieze doel :P sneller internet? Hoe snel, waarvoor?
Wat voor thuisnetwerk heb je? Woon je in een appartement of een landhuis met meerdere accespoints? Wat verwacht je precies?
Ga je voor enkel internet? Of internet + TV, en vast bellen? Zenderpakketten? Hoeveel TV's? Opnemen, enzovoort enzovoort... en wat mag het kosten?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-04 01:21
Ik ben ooit van XS4ALL overgestapt naar Ziggo, en dat was een heel goede stap. Simpelweg meer waar voor m'n geld.
Bij Ziggo is één ding heel belangrijk: Goed signaal. Dus zorg dat je kabels gesmeed zijn door elfen bij maanlicht en je bent enorm veel problemen voor. (ergo: 4G afgeschermde spullen, en netjes installeren) Ik heb in mijn familie iedereen op Ziggo gezet, en dat was in het begin gedoe. Maar nadat ik bij iedereen de gare zooi uit de muur had vervangen door goed spul, (deels gratis geleverd door ziggo overigens, ze doen niet zo moeilijk over een kabeltje of splittertje), klaagt niemand meer.
Ik vind dat je heel veel krijgt, en ja, het is een massa product, dus als je iets anders wilt moet je dat zelf regelen. Bijv een eigen router als het ziggo doosje je niet bevalt, maar goed, dat is bij andere ISPs niet anders.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkForce
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Als je op zoek bent naar positieve reviews en ervaringen, wens ik je alvast heel erg veel sterkte en succes. Zulke berichtgevingen zijn zeldzaam, je zult vrijwel altijd "overal" enorm veel kritiek en problemen lezen daar "de mens" makkelijk is in klagen maar wanneer deze tevreden is, eigenlijk moeilijk te porren is om juist die ervaring te plaatsen.

Wil je echt "serieuze" meningen hebben, kun je het beste in je omgeving zoeken naar mensen die ervaring hebben met beide providers. Pas dan weet je echt met enige zekerheid wat je zelf kunt verwachten, maar onthoud... de ervaring van een ander hoeft niet gelijk te zijn aan de ervaring die je zelf met een partij hoeft te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:25
@DarkForce je gaat ook maar 1x zeggen dat het goed is en sommigen moeten elke dag melden dat het niet goed is.

Tips: zoals hierboven genoemd goedgekeurde kabels en connectors en koop zelf een goede router :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:17
418O2 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 00:20:
@DarkForce je gaat ook maar 1x zeggen dat het goed is en sommigen moeten elke dag melden dat het niet goed is.

Tips: zoals hierboven genoemd goedgekeurde kabels en connectors en koop zelf een goede router :)
Dit kan ik echt beamen. Ik heb de meerdere coax kabels bij praxis geprobeerd, vergulde kabels bij allekabels.nl maar uiteindelijk eentje gratis gekregen van ziggo en die werkte als enige zonder ruis. Signaalsterkte 20% verbeterd tov. de beste andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monoking
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-04 18:45
Als gamen voor jouw belangrijk is dan zou ik niet overstappen naar Ziggo want dan geven ze jouw een Connect Box met puma6 chipset. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

@monoking je en dat zou verschrikkelijk zijn eigen omdat?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:56
DarkForce schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 00:18:
[...]

Als je op zoek bent naar positieve reviews en ervaringen, wens ik je alvast heel erg veel sterkte en succes. Zulke berichtgevingen zijn zeldzaam, je zult vrijwel altijd "overal" enorm veel kritiek en problemen lezen daar "de mens" makkelijk is in klagen maar wanneer deze tevreden is, eigenlijk moeilijk te porren is om juist die ervaring te plaatsen.

Wil je echt "serieuze" meningen hebben, kun je het beste in je omgeving zoeken naar mensen die ervaring hebben met beide providers. Pas dan weet je echt met enige zekerheid wat je zelf kunt verwachten, maar onthoud... de ervaring van een ander hoeft niet gelijk te zijn aan de ervaring die je zelf met een partij hoeft te hebben.
omdat je bij een positieve reactie een opmerking kan krijgen dat je reclame maakt en niet objectief bent. Goedbedoelde tips komen alleen maar vervelende discussies over.

Een verschil tussen 20 en 400mbps is meetbaar en kan je natuurlijk wel melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:57
nino_070 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 01:50:
[...]

Dit kan ik echt beamen. Ik heb de meerdere coax kabels bij praxis geprobeerd, vergulde kabels bij allekabels.nl maar uiteindelijk eentje gratis gekregen van ziggo en die werkte als enige zonder ruis. Signaalsterkte 20% verbeterd tov. de beste andere.
Die van Ziggo zelf heb ik niet gebruikt maar heb zelf 60 meter nieuw gekocht. Gewoon lezen welke dikte en kwaliteit je minimaal wilt hebben en het komt goed. Niet een kabel zomaar uit de vakken pakken. Dan ben ik toch echt bang dat je de verkeerde kabel steeds hebt gekocht.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteroff
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
@Deathmax
Heb je nog de mogelijkheid voor Bonded Koper/DSL? Dit kan je hier nakijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 11:55

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Niet doen. Dan zit je namelijk met de Horizon Box opgescheept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik weet niet of het nog steeds is maar bij Ziggo kan je geen eigen out of the box mail server zoals Exchange draaien of je moet een zakelijke abonnement nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-04 13:56

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik ben ook van 'KPN' overgestapt naar Ziggo en dat bevalt goed. Ook hier hetzelfde verhaal 'KPN' blijft doodleuk adverteren dat ze op mijn en omliggende adressen 80 mbit kunnen leveren en dit in de praktijk uitkomt op ~20-30 mbit en een klapperende lijn. Ook zijn er geen andere opties en KPN wil niet investeren in de infrastructuur dus houd het op.

Ik geniet nu lekker van 400/40 en bevalt goed.

Het enige dat ik niet van Ziggo wil is die Connectbox onzin, gebruik nu nog een TC7210 modem.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
  • Laatst online: 10:19
hyptonize schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 07:10:
En? genoeg mensen waaronder ikzelf die uitstekende ervaringen hebben met de horizon box. Heeft altijd prima gewerkt hier :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteroff
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
prutser001 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 07:33:
Ik ben ook van 'KPN' overgestapt naar Ziggo en dat bevalt goed. Ook hier hetzelfde verhaal 'KPN' blijft doodleuk adverteren dat ze op mijn en omliggende adressen 80 mbit kunnen leveren en dit in de praktijk uitkomt op ~20-30 mbit en een klapperende lijn. Ook zijn er geen andere opties en KPN wil niet investeren in de infrastructuur dus houd het op.

Ik geniet nu lekker van 400/40 en bevalt goed.

Het enige dat ik niet van Ziggo wil is die Connectbox onzin, gebruik nu nog een TC7210 modem.
Kpn is hard op weg om de snelheid te verdubbelen met nieuwe wijkkasten en vectoring. Ik zie dat er in sneltempo in binnenstedelijk gebieden veel wordt gewerkt daaraan. Ze moeten ook wel. Binnen 2 jaar zou overal in binnenstedelijk gebied minimaal 50mb beschikbaar zijn,+/- 60% van de aansluitingen hebben een beschikbare 2e lijn waarmee met Bonded (super)vectoring interessante snelheden te bereiken zijn. Jouw ervaring klopt inderdaad deels wel, maar vind het wel iets met "Oude koeien uit de sloot halen". Ik heb zelf ook zo'n update eind 2018 gehad en had een oud verroest dsl gebied. Nu zit ik op 100 Mbps download en 31 Mbps upload en een ping van 9 ms. voor mij prima en zelfs overkill. Maar tegen Ziggo kunnen we inderdaad voorlopig niet tegen op.

[ Voor 8% gewijzigd door peteroff op 22-02-2019 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-04 13:56

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

peteroff schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 07:50:
[...]

Kpn is hard op weg om de snelheid te verdubbelen met nieuwe wijkkasten en vectoring. Ik zie dat er in sneltempo in binnenstedelijk gebieden veel wordt gewerkt daaraan. Ze moeten ook wel. Binnen 2 jaar zou overal in binnenstedelijk gebied minimaal 50mb beschikbaar zijn,+/- 60% van de aansluitingen hebben een beschikbare 2e lijn waarmee met Bonded (super)vectoring interessante snelheden te bereiken zijn. Jouw ervaring klopt inderdaad deels wel, maar vind het wel iets met "Oude koeien uit de sloot halen".
Helaas gaat dat niet op hier, ik zit in een zogenaamde 'stap58n' situatie. Er zijn hier geen extra paren voor bonding etc, er is ook maar 1 paar dat als backup moet dienen als b.v. het paar van mijn woning defect is...
Het is zelfs zo erg dat als b.v. een oude bewoner Ziggo had en het aderpaar niet gebruikt werd kpn deze gewoon voor een andere woning om prikte omdat er niets meer beschikbaar was.

Ook de monteur gaf aan de de taak/storing 'naar de ondergrondse' moest en hij niets kon doen. De 'ondergrondse' poeierde de monteur gewoon af als in 'jij snap het niet ga nou maar stekkertjes aanknijpen ofzo' En ja hij had telefoon gewoon op speaker staan.

Het is hier altijd eigenlijk bagger geweest, willen ze het hier verbeteren moet de hele oude situatie op de schop. Op dit moment zitten alleen oudere mensen nog op KPN. Iedereen onder de 50 op een paar uitzonderingen na zit bij Ziggo. Buiten een gare connectbox zijn er eigenlijk nooit problemen.

En de reden waarom ik van alle problemen af weet is omdat ik voor een aantal mensen de problemen op me genomen heb omdat KPN ze gewoon afpoeierde en hetzelfde liet betalen maar wel de snelheid naar beneden aanpaste zonder korting op abonnement... En daar is op dit moment nog NIETS aan verandert.

Dus die oude koeien zijn hier nog steeds hoor en liggen flink te rotten in de sloot.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:51
Welnee, je kan een decoder zonder opnemen krijgen of (zoals ik) alleen een cl+ module krijg je zelfs nog korting en je hebt niet zon lelijk apparaat erbij.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Denk dat ik nu een jaar of 12 Ziggo klant ben en hoewel er echt wel eens wat mis gaat en de 1e lijns servicedesk op momenten een totaal drama is, ben ik netto wel tevreden.

Prima prijs/prestatie verhouding en snelheden die in de regel gewoon gehaald worden.

Zeker de laatste jaren eigenlijk geen klachten over instabiele verbindingen, lage snelheden, etc. Wel vind ik hun decoder (zo'n Cisco onding) verschrikkelijk. Traag, instabiel, etc.

Qua WiFi weet ik het niet, ik heb nooit hun WiFi gebruikt, altijd uitgeschakeld en modem in bridge mode. Dus eigen router d'r achter. Dat lost mogelijk wel veel problemen op. (Ik heb nu Ziggo Zakelijk, waarbij ook nog eens de servicedesk véél beter is. Maar goed, daar heb je een KvK nummer voor nodig en het is per MBit wat duurder.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-04 11:50
Ik heb nu een aantal jaar Ziggo en ik moet zeggen ben zeer tevreden!
Snelheid is zoals beloofd en sneller als andere providers.maar de prijs is vergelijkbaar.
De router is wel brak, maar dat is voor een beetje tweaker volgens mij redelijk snel opgelost.
Ook kijk ik graag voetbal en andere sporten en daarmee is Ziggo sport een fijne bijkomstigheid.

Wel is de horizon box wat aan de trage kant, dat is mijn enige bezwaar. Daar hebben ze vaker naar
gekeken maar dat is nooit veel beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Werkt prima 100x beter dat de oude UPC box.
1 keer een baksteen als box gehad. Wou niks meer.
Via de monteur die in de buurt was een nieuwe gekregen.

Dus nee over de.nieuwe box geen klachten..

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 22-02-2019 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-04 19:40
@Deathmax Ik heb prima ervaringen met Ziggo NADAT ik mijn bekabeling met kabelkeur spul heb vervangen.

Ga er niet van uit dat een coax kabel uit de jaren 90 goed genoeg is voor het digitale signaal van nu.

Voor de rest een prima provider en goed alternatief voor glasvezel als je dat niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:56

Qck

Bazinga

Ik heb twee jaar geleden de overstap gemaakt van XS4ALL naar Ziggo om exact dezelfde reden. Bij mij was de maximale snelheid die over de lijn kon 26MBit/s, terwijl Ziggo 400 aankon. Geen seconde spijt van gehad. Al moet ik wel toegeven dat ik een eigen router heb gekocht en het Ziggo-modem in bridge-modus heb laten zetten.

Om alsnog TV-signaal te krijgen naar de plek waar mijn TV hangt heb ik een 'Ziggo-certified' COAX-kabel getrokken van ~15meter. Tot nu toe geen problemen mee (CI+-module).

[ Voor 23% gewijzigd door Qck op 22-02-2019 09:09 ]

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 21:05
Gewoon doen, alles laten installeren (dan weet je zeker dag de bekabeling ook goed is) EN daarna er zelf een router achter knopen.

Ik gebruik Ziggo al jaren, en ja de wachttijden zijn soms lang maar ze leveren alles wat ze beloven.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 20:33

anc

Ik zit te denken om over te stappen. Heb een uitstekende verbinding bij KPN met 200/200mbit, maar de prijs van Ziggo is gewoon zeer interessant, mede door Ziggo sport dat er gewoon bij zit en ik Formule 1 kan kijken zonder daar 10 euro extra per maand voor te dokken.
Qua snelheid zal ik dan wel in de upload moeten inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanekS
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-03 11:59
Mijn ervaringen met Ziggo zijn zeer teleurstellend. Van KPN naar Ziggo overgestapt en zelfs tijdens mijn contract met Ziggo weer een KPN abonnement afgesloten.
De internetverbinding viel telkens weg na ongeveer 30 minuten en ontzettend slechte service en incapabel personeel. Eerst alle kabels laten vervangen door een monteur, alle hardware vervangen en daarna zijn er nog twee maal (verschillende) monteurs langsgekomen om te controleren wat er aan de hand was. De laatste monteur gaf aan dat ik beter mijn contract met Ziggo op kon zeggen, omdat hij zei dat een stabiele verbinding waarschijnlijk niet mogelijk was. Heb het na enkele maanden voor elkaar gekregen dat ik zonder bijkomende boete mijn contract eerder op kon zeggen doordat Ziggo het probleem niet opgelost kreeg.

Heb nu een zeer stabiele (wel wat langzamere) verbinding via KPN. Enkel wanneer er in Utrecht glasvezel wordt gelegd zal ik een eventuele overstap naar Ziggo nog overwegen. incorrect 8)7

[ Voor 1% gewijzigd door JanekS op 22-02-2019 11:31 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

JanekS schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:01:
Enkel wanneer er in Utrecht glasvezel wordt gelegd zal ik een eventuele overstap naar Ziggo nog overwegen.
?!? 8)7
Wanneer er FttH wordt uitgerold stap je juist toch NIET over naar Ziggo?
Het is vrijwel altijd KPN (of een lokaal) initiatief dat glasvezel aanlegt. Zeer zeker niet Ziggo...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-04 13:34
Zelf prima ervaringen met ziggo als er problemen waren werden die snel opgelost na een belletje. Eventuele vergoeding kregen we ook. De monteurs die langskomen zijn ook erg aardig laast problemen gehad van zwak signaal en kregen we een signaal versterker van wel €80 dus dat was mooi meegenomen.

De horizonbox is daar in tegen erg slecht openemen etc werkt allemaal goed maar hij is super sloom zowel met opstarten als het bladeren door zenders. eventule CI+ module werken wel erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanekS
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-03 11:59
@ehtweak Je hebt helemaal gelijk. Die zin is niet logisch. Ik hoorde van een collega dat Ziggo aan de uitrol van glasvezel in Utrecht aan het werken was. Zie nu alleen dat het een marketingtermen van Ziggo is (glasvezel snelheid...) Sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-04 22:41
Van beide bedrijven is iets te zeggen.
Beide bedrijven hebben een monopoly.

Neem je internet + TV + Mobiel af bij KPN dan krijg je benefits.
Neem je internet + TV + Vodafone Mobiel af bij Ziggo dan krijg je benefits.

Dat doen ze natuurlijk bewust om jouw alles bij een bedrijf te laten afnemen.

Elke techniek heeft zijn voor en nadelen.
Vroeger was je erg afhankelijk van de afstand tot de centrale hoeveel je kon downloaden.
Dit is op vele plekken altijd nog zo, maar KPN is hier duidelijk een inhaalslag aan het doen.

Voorheen kon ik 20mb halen.
Nu krijg ik al een garantie van 194mb

De Horizonbox is naar mijn idee een gedrocht.
Maar wellicht is dat ook wel te zeggen van de spullen van KPN.

Ben ik tevreden over ziggo.
Ja weinig storingen, maar het is duidelijk niet meer de Ziggo zoals voor 2014 voordat UPC het overnam.

Het is duidelijk een amerikaans bedrijf geworden die overal geld ziet.

Maar goed dat is bij KPN wellicht ook zo je moet bij beide bedrijven nu betalen per ontvanger.
Wat ik dan weer wel een groot voordeel van KPN mobiel vind is dat je de data kan delen dat is nog altijd een gemis bij Vodafone.

Maar zoals gezegd elk bedrijf heeft wat.
En zoals gezegd je kabels moeten goed op orde zijn bij Ziggo omdat ze erg afhankelijk zijn van de 4G instraling.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Het is niet helemaal alleen marketing termen van Ziggo.
Ook Ziggo is wel degelijk zijn netwerk aan het verglazen, maar het laatste stukje is op dit moment nog COAX.
Op enig moment zal ook Ziggo het laatste stukje wel gaan verglazen, maar voor als nog kunnen ze nog prima concureren met KPN.

Hier ook een prima tevreden Ziggo klant. Eens in de zoveel tijd moet de modem een keer gereset worden. Verder geen problemen en in 6 jaar nog geen helpdesk hoeven te bellen.

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
zit al jaren in een @Home gebied, kwaliteit is prima.

Maar de prijs gaat telkens flink omhoog. Ik snap dat je voor '10eu per maand' 100mbit meer krijgt, maar hun basis abbo blijft telkens stijgen. En dat is niet tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik ben juist van Ziggo overgestapt naar het kpn netwerk (NLe). 65/12 wat ik hier haalt voldoet prima en vindt de kpn apparatuur fijner werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
MdO82 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:35:
Van beide bedrijven is iets te zeggen.
Beide bedrijven hebben een monopoly.

Neem je internet + TV + Mobiel af bij KPN dan krijg je benefits.
Neem je internet + TV + Vodafone Mobiel af bij Ziggo dan krijg je benefits.

Dat doen ze natuurlijk bewust om jouw alles bij een bedrijf te laten afnemen.

Elke techniek heeft zijn voor en nadelen.
Vroeger was je erg afhankelijk van de afstand tot de centrale hoeveel je kon downloaden.
Dit is op vele plekken altijd nog zo, maar KPN is hier duidelijk een inhaalslag aan het doen.

Voorheen kon ik 20mb halen.
Nu krijg ik al een garantie van 194mb

De Horizonbox is naar mijn idee een gedrocht.
Maar wellicht is dat ook wel te zeggen van de spullen van KPN.

Ben ik tevreden over ziggo.
Ja weinig storingen, maar het is duidelijk niet meer de Ziggo zoals voor 2014 voordat UPC het overnam.

Het is duidelijk een amerikaans bedrijf geworden die overal geld ziet.

Maar goed dat is bij KPN wellicht ook zo je moet bij beide bedrijven nu betalen per ontvanger.
Wat ik dan weer wel een groot voordeel van KPN mobiel vind is dat je de data kan delen dat is nog altijd een gemis bij Vodafone.

Maar zoals gezegd elk bedrijf heeft wat.
En zoals gezegd je kabels moeten goed op orde zijn bij Ziggo omdat ze erg afhankelijk zijn van de 4G instraling.r zoals gezegd elk bedrijf heeft wat.
En zoals gezegd je kabels moeten goed op orde zijn bij Ziggo omdat ze erg afhankelijk zijn van de 4G instraling.
toon volledige bericht
Zowel VodafoneZiggo als KPN hebben een monopoly in dezelfde markt :? ? Dat is erg knap. Daarnaast vergeet je op dit moment T-mobile en Tele2 nog, zitten weliswaar nog midden in de fusie en is niet zo groot. Maar hebben straks dezelfde mogelijkheden met mobiel en vaste diensten.

Wat betreft duidelijk een Amerikaans bedrijf snap ik de logica ook niet, hebben Europese bedrijven geen behoefte om geld te verdienen? Volgens mij zijn de prijspunten van KPN en VodafoneZiggo niet zo heel verschillend.

Goede bekabeling moet je bij KPN ook hebben, alhoewel je gelijk hebt dat een coax kabel daar wel gevoeliger in is. Ben het wel eens met je mening over de Ziggo Mediabox XL, mijn inziens ook een erg log en energie slurpend apparaat. VodafoneZiggo geeft zelf al aan dat ze binnenkort een nieuwe mediabox gaat lanceren, heb deze toevallig laatst even kort mogen gebruiken(bij bekenden) maar deze werkt stukken beter!

Verder is mijn inziens met Ziggo sport de fusie van Ziggo en UPC een groot voordeel. Ik ervaar niet meer storingen en kijk wel vaak naar Ziggo sport. Ik vraag me dan af wat er minder geworden is?

@ TS: Zoals er al vaker is aangegeven in het topic, laat je keuze niet teveel bepalen op recensies van ontevreden klanten op internet. Kijk naar je wensen en maak op basis daarvan je beslissing. Ik heb KPN gehad in het verleden, ook wel glasvezel provider Lijbrand(inmiddels opgenomen in KPN volgens mij) en ook langere tijd Ziggo. Alle hebben voordelen en nadelen.

Heb nooit last van storing gehad, maar heb wel altijd gezorgd dat ik altijd goede bekabeling heb. Dus die tip zou ik wel ter harte nemen, goedkoop is duurkoop in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
het is heel simpel..
als dingen goed gaan, goed werken, jij je werk gewoon goed doet hoor je er niemand over..

pas als het iets niet goed werkt, of het niet goed gaan.. jij je werk niet goed doet hoor je er pas iets over..

let er maar eens op..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monoking
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-04 18:45
Ebayzo schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 05:56:
@monoking je en dat zou verschrikkelijk zijn eigen omdat?
Misschien als je het gegoogled had dan hoef je niet te vragen. _/-\o_ Het chipset veroorzaakt regelmatig ping spikes naar 200ms. Voor mij waren sommige spellen onspeelbaar omdat ik dan niet meer kon lopen voor een seconden of dat mijn skills niet af ging omdat het rejected waren door de server. Gelukkig een ander modem kunnen bemachtigen wat niet makkelijk ging :(

[ Voor 7% gewijzigd door monoking op 22-02-2019 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-04 22:41
SirMemeAlot schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:44:
[...]

Zowel VodafoneZiggo als KPN hebben een monopoly in dezelfde markt :? ? Dat is erg knap.
Volgens mij zeg ik dat niet ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:58
monoking schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:57:
[...]

Misschien als je het gegoogled had dan hoef je niet te vragen. _/-\o_ Het chipset veroorzaakt regelmatig ping spikes naar 200ms. Voor mij waren sommige spellen onspeelbaar omdat ik dan niet meer kon lopen voor een seconden of dat mijn skills niet af ging omdat het rejected waren door de server. Gelukkig een ander modem kunnen bemachtigen wat niet makkelijk ging :(
En als jij het er direct even bij had beschreven, dan hadden de meeste van ons het niet hoeven te googlen ;)

Anyway, ik heb sinds een jaar of 15 Ziggo (voorheen @Home) in Groningen, Den Haag en Amsterdam gebruikt. Dik tevreden, vrijwel nooit (1x per jaar / 2 jaar?) storing dus eigenlijk altijd stabiel en snel.

Het enige waar is spijt van heb gehad, is het in huis halen van de eerste generatie Horizon box. Wat een draak van een apparaat was dat, na 3 maanden ingeleverd en een CI+ kaart gehaald.

[ Voor 6% gewijzigd door renegrunn op 22-02-2019 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-04 05:21
Nou bijna alle ervaringen die ik op andere websites lees zijn negatief.
Meeste problemen liggen in veel gevallen bij de klant zelf denk ik dan weer........

Ziggo is modem in bridge laten zetten en schaf zelf een goeie router(genoeg mooi spul tussen 100 en 200 euro) aan en alles loopt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Blasterxp schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:40:
zit al jaren in een @Home gebied, kwaliteit is prima.

Maar de prijs gaat telkens flink omhoog. Ik snap dat je voor '10eu per maand' 100mbit meer krijgt, maar hun basis abbo blijft telkens stijgen. En dat is niet tof.
Volgens mij is het juist dat de prijs per MBit continu daalt, hooguit word het goedkoopste abbo iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-04 15:07
Ben zelf na jaren adsl slownes overgestapt op onze nieuwe adres naar Ziggo. Na nogal wat issues lijkt het eindelijk redelijk te gaan.

Snelheid is nu goed. Maar heel onbetrouwbaar. De horizon box is bagger. Maar die van KPN is niet beter dus tja.

Voordeel ziggo is gewoon de snelheid. Verder weinig er zijn geen echte goede service providers die kwaliteit leveren. De tijden van xs4all zijn al jaren en jaren geleden vervlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
unezra schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:23:
Wel vind ik hun decoder (zo'n Cisco onding) verschrikkelijk. Traag, instabiel, etc.
Dat is nu de goedkoopste Humax met een "wifi usb dongel". Die werkt... als je de dongel er uit haalt :9

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-04 11:11
Niet echt ontopic, maar toch:
SirMemeAlot schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:44:
Zowel VodafoneZiggo als KPN hebben een monopoly in dezelfde markt :? ? Dat is erg knap.
Mwah, niet echt toch? :P
VodafoneZiggo heeft praktisch een monopolie op de kabel. Er worden geen derde partijen toegelaten.
De kabel is vaak degene die het snelste internet aanbiedt, dan heb ik het over plekken op plekken waar geen glas ligt. Er zijn in Nederland heel weinig plekken waar KPN (door middel van bonding en dergelijk) écht concurreert met Ziggo, als je kijkt naar snelheid.

KPN heeft een monopolie op alle plekken waar geen kabel ligt. Er ligt daar geen alternatief, met uitzondering van de buitengebieden waarin glasvezel wordt aangelegd.
Daarnaast vergeet je op dit moment T-mobile en Tele2 nog, zitten weliswaar nog midden in de fusie en is niet zo groot. Maar hebben straks dezelfde mogelijkheden met mobiel en vaste diensten.
Met inderdaad een stabiel 4G netwerk, maar vaste aansluitingen moeten ze toch echt voor een heel groot deel gewoon inkopen bij KPN Wholesale...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
Een belletje met de klantenservice met de vraag of je een modem mag (want handiger voor kabels is voldoende als reden) en je krijgt hem opgestuurd. Ci module in de TV of Humax en de Box kan over de horizon gegooid ;)

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-04 15:33
Dat is niet waar... Ik heb gewoon een modem 200mbit, en een drietal CI+ kaarten in de de TV's
Het enige wat die box meer doet is evt opnemen en nog wat nutteloze (2019!) zaken.... die heb ik niet nodig..

Wat wél is, is dat je dat niet zonder meer kan aanschaffen in de webwinkel van ziggo. Je zult er voor naar de Ziggo winkel moeten. Heb ik ook gedaan... werkt prima.

Ik heb zelf overigens meer dan goede ervaring met de helpdesk van ziggo/upc... en de samenwerking met Vodafone is ook prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316357

Mijn ervaring met ziggo is over het algemeen vrij positief.
Alleen de horizon box is super traag, hij kan veel maar de soc van dat ding is gewoon niet geschikt voor waar het voor gebruikt wordt.

Qua internet werkt ziggo prima, eigenlijk nooit problemen.
Op het gebied van snelheid heeft ziggo eigenlijk weinig concurrentie, adsl haalt meestal de beloofde snelheden niet dus zit je inderdaad op een 20-50 mbit, als je veel geluk hebt is volgens mij 100 mbit mogelijk maar daar houdt het op.

Bij ziggo kan je er wel van uitgaan dat je de 400mbit ook daadwerkelijk haalt (wel bekabeld natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemaskerde
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-03 09:15
Ziggo is prima, zorg wel dat je gewoon een goede wandcontactdoos plaats met retour geschiktheid, en zorg voor goede coax kabels, Ik heb persoonlijk nooit storingen. de meeste mensen die problemen ervaren met ziggo zijn hier toch zelf schuldig aan wegens slechte binnenhuis bekabeling, als je zelf zorgt dat dit in orde is is Ziggo de beste ISP die je kunt krijgen.

DmK©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-04 22:52
Ziggo heeft niet zoals adsl veel last van afstand naar de centrale. Zolang je voor kabels zorgt die goed zijn afgeschermt (dus niet van die bouwmarkt kwaliteit) is de kans op storingen vrij klein. Krijg je wel een storing, dan is een monteur zo geboekt, let in dat geval wel op dat je kabels goed zijn en het probleem VOOR de hoofdaansluiting zit, er na geeft natuurlijk als resultaat dat je de monteur mag dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gormenghast
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-04 07:21
Visgek82 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 07:49:
[...]

En? genoeg mensen waaronder ikzelf die uitstekende ervaringen hebben met de horizon box. Heeft altijd prima gewerkt hier :)
Ik ken daarentegen vrijwel niemand die tevreden is over de Horizon Box. Het is een waardeloos onding. Traag, instabiel, opnames worden verwijderd, geplande opnames stoppen plotseling of de geplande opname is plotseling weg waardoor, het menu is niet best. soms werkt de afstandsbediening in één keer niet meer, moet de hele box weer uit gezet worden. Ik heb nog nooit zo'n slecht apparaat in huis gehad.

Het grootste pluspunt is dat je vier opnames tegelijk kan doen. Kwestie van smaak maar ik vind hem ook nog lelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Gormenghast schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 17:45:
[...]

Ik ken daarentegen vrijwel niemand die tevreden is over de Horizon Box. Het is een waardeloos onding. Traag, instabiel, opnames worden verwijderd, geplande opnames stoppen plotseling of de geplande opname is plotseling weg waardoor, het menu is niet best. soms werkt de afstandsbediening in één keer niet meer, moet de hele box weer uit gezet worden. Ik heb nog nooit zo'n slecht apparaat in huis gehad.

Het grootste pluspunt is dat je vier opnames tegelijk kan doen. Kwestie van smaak maar ik vind hem ook nog lelijk..
Dit zijn van wat ik gelezen heb wel klassieke problemen die kunnen komen van slechte bekabeling, behalve dan de afstandsbediening...ik zou denken dat een keer de box omruilen dit ook zal verhelpen.

Echter, zo heeft iedereen zijn ervaringen. ik kan hier wel gaan neerzetten dat ik meerdere mensen ken die er happy mee zijn , maar dat een waarheid voor ons beiden (behalve dan bij jou dat het omgekeerd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Slux schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 07:25:
Ik weet niet of het nog steeds is maar bij Ziggo kan je geen eigen out of the box mail server zoals Exchange draaien of je moet een zakelijke abonnement nemen
Vreemd dat ik dat al vele jaren doe dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

ASS-Ware schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 19:11:
[...]
Vreemd dat ik dat al vele jaren doe dan.
Uitgaan 25 is geblokkeerd. Dus het kan wel, maar alleen via hun smarthost. :)
Ik twijfel of inkomend 25 ook niet geblokkeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Voor mij nooit meer een KPN onderdeel als provider. Alleen maar ellende. XS4All was goed tot 10 jaar geleden. Ziggo daar in tegen niets aan op te merken, zolang ik nog geen glasvezel heb is het Ziggo. En wanneer ik wel glasvezel heb, dan wordt het geen KPN.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

unezra schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 19:19:
[...]
Da's redelijk common practice voor ISPs.
Er is geen enkele legitieme reden om dat te doen, dus nee.

Ik snap al die adviezen over coax-bekabeling niet. Als je de modem direct op het AOP aansluit, zoals de bedoeling is, dan zit er toch helemaal geen bekabeling (van jou) tussen? :?

[ Voor 23% gewijzigd door Compizfox op 22-02-2019 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Compizfox schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 19:48:
[...]

Da's redelijk common practise voor ISPs.
Op partikuliere lijnen, ja, en volkomen terecht.
Ziggo Zakelijk heb je daar geen last van.
[...]
Er is geen enkele legitieme reden om dat te doen, dus nee.
Vertel dat tegen Route-IT. :)
Die mafkezen blokkeren doodleuk poorten op zakelijke lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

unezra schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 19:50:
[...]
Op partikuliere lijnen, ja, en volkomen terecht.
Ziggo Zakelijk heb je daar geen last van.
Ik had het inderdaad over consumentenaansluitingen.
[...]
Het lijkt me niet dat dat zomaar mag i.v.m. netneutraliteit. (nooit van die provider gehoord btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmick
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06-2024
Compizfox schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 19:52:
[...]

Ik had het inderdaad over consumentenaansluitingen.

[...]

Het lijkt me niet dat dat zomaar mag i.v.m. netneutraliteit. (nooit van die provider gehoord btw)
Geen provider, maar een reseller / beheerder voor (semi)zakelijke verbindingen.
Wat uitgebreidere SLA's mogelijk voor de kleinere markt.
( KPN kan wat rigide zijn in afspraken met een klein bedrijf, Route-IT maakt dan een constructie op hun eigen kanalen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 12:18
Ben best wel tevreden met mijn 200/20. KPN biedt hier sinds enige tijd max de helft, theoretisch. Bij Ziggo krijg je gewoon je abbo snelheid. Nooit problemen met mijn mijn TC7210 in bridge. Als ik terug zou moeten naar een schamele 20 Mbit down zoals bij jou bij KPN ....nou nee, vriendelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-04 22:33
Hallo,

Zit al jaren bij Ziggo en die in de loop van de jaren enorm verbeterd.

- snelheid is ok had 200 mb lijn
- service is op
- installatie garantie. Heb al nieuwe kabels gekregen,gratis monteur, doormeting,nieuwe muurdoos,nieuwe doos in meterkast en dit kosteloos.
- ieder jaar even bellen voor verlenging van je anno, krijgjeweerhalf daarvoor 35 euro en half jaar extra pakket.

Ondertussen ook extra glasvezel anno genomen.. snelle verbinding maar de support is een enorm verschil zeg. Dat is op het Nico van Ziggo 15 jaar terug. Zolang je ze niet nodig hebt niets aan de hand maar wel dan....

Kortom ik heb beide en beslis naeenjaar waar ik mee doorgaan. Wilde Ziggo houden voor caisignaal en telefonie maar dat zou niet kunnen zonder internet maar na gesprek met de Ziggo monteur bleek het toch te kunnen dus volgend jaar maar eens proberen.

Het

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Deathmax Weet je wat het mooiste is ?
in één straat zegt Pietje dat KPN niks is, en zijn buren hebben nooit last met KPN. zelfde geldt voor Ziggo, Tele 2, T-mobile etc.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
unezra schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 19:19:
[...]

Je kan gewoon over ssl/tls connecten met andere mailservers.
Inkomend op port 25 gaat prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Visgek82 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 07:49:
[...]
Dat mag zo zijn, maar ik kan mij nog goed herinneren dat je dagdelen moest vrijroosteren omdat een opname "op afstand" plannen iedere keer weer een no-go bleek en je fysiek tegenover de Horizonbox plaats moest nemen om het trage onding bij de les te houden. :Y

Het was eigenlijk standaard sukkelen met dat ding en dat is hier nooit goedgekomen, terwijl wij het toch echt jaren geduldig hebben geprobeerd.
Overal Hirschmann bekabeling en alle aansluitingen top-notch met F-connectoren, daar lag het niet aan.

Bij ieder onweersbuitje kon je het modem weer omruilen of een paar dagen wachten op de monteur.
Dit irritante gedoe heeft ons een stuk of drie routers gekost. :(
Glasvezel heeft gelukkig geen last van atmosferische storingen die zich door een grondkabel voortplanten en bij onweer kunnen de stekkers eindelijk weer in de contactdozen blijven zitten.

Dank God op m'n knietjes dat zich op een goede dag de escape naar glasvezel aandiende en wij hebben nooit meer omgekeken.
Nu heeft KPN ook met regelmaat een redelijk bord voor de kop, maar UPC/Ziggo begon in negatieve zin ons leven te beheersen, omdat er bijna altijd 'iets' niet werkte en ik ben helemaal happy dat wij daar een paar jaar geleden letterlijk de stekker uit konden trekken.

En naast de Horizonbox bleek de KPN Experiabox een volbloed Ferrari. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ivysaur schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 23:45:
Bij Ziggo moet je je afvragen of je de fusie met Vodafone en de monopolie-positie wil ondersteunen.
_O-

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdO79
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-04 22:04
Ziggo gaat prima hier, mocht er echter glasvezel beschikbaar komen dan ga ik nog eens rondkijken, maar al met al tevreden.

“Try to learn something about everything and everything about something.” - Thomas H. Huxley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Deathmax schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 23:16:
Ik wilde daarom even vragen, wat zijn jullie opinies over Ziggo? Is het het overstappen waard of is het een provider van niets?
Ziggo haalt bij mij prima de beloofde snelheden. Storingen zijn er nauwelijks. Dat is voor mij het belangrijkste. Mijn advies is om het gewoon te doen. 20mbit is echt langzaam.

Maar niet alles is goed. Ik vind het wel jammer dat ze geen internet only abo hebben. Die horizon media box vind ik slecht, traag qua TV bediening en is energie verslindend.

Je moet natuurlijk even kijken welk abo goed bij je past, misschien is een combi met Vodafone nog aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Anoniem: 639074 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 03:56:
[...]

Dat mag zo zijn, maar ik kan mij nog goed herinneren dat je dagdelen moest vrijroosteren omdat een opname "op afstand" plannen iedere keer weer een no-go bleek en je fysiek tegenover de Horizonbox plaats moest nemen om het trage onding bij de les te houden. :Y

Het was eigenlijk standaard sukkelen met dat ding en dat is hier nooit goedgekomen, terwijl wij het toch echt jaren geduldig hebben geprobeerd.
Overal Hirschmann bekabeling en alle aansluitingen top-notch met F-connectoren, daar lag het niet aan.

Bij ieder onweersbuitje kon je het modem weer omruilen of een paar dagen wachten op de monteur.
Dit irritante gedoe heeft ons een stuk of drie routers gekost. :(
Glasvezel heeft gelukkig geen last van atmosferische storingen die zich door een grondkabel voortplanten en bij onweer kunnen de stekkers eindelijk weer in de contactdozen blijven zitten.

Dank God op m'n knietjes dat zich op een goede dag de escape naar glasvezel aandiende en wij hebben nooit meer omgekeken.
Nu heeft KPN ook met regelmaat een redelijk bord voor de kop, maar UPC/Ziggo begon in negatieve zin ons leven te beheersen, omdat er bijna altijd 'iets' niet werkte en ik ben helemaal happy dat wij daar een paar jaar geleden letterlijk de stekker uit konden trekken.

En naast de Horizonbox bleek de KPN Experiabox een volbloed Ferrari. O-)
toon volledige bericht
Huh? ik heb sinds ik leef (36 jaar inmiddels) werkelijk nog nooit met onweer een kapot apparaat gehad of stekkers ergens uit hoeven halen of gedaan. Waar woon jij? sowieso met kabel nooit iets gemerkt van weersinvloeden.

Ik heb dan nu ook glasvezel maar dat kwam door een verhuizing. laatst nog een upgrade gehad van Caiway naar 150/150 dus ik klaag niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Laatst online: 25-04 12:00
[...]

Bij default wel inderdaad maar dat halen ze er gewoon af met een belletje, bij ons op een nevenlocatie ook zo gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Visgek82 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 09:10:
[...]
Huh? ik heb sinds ik leef (36 jaar inmiddels) werkelijk nog nooit met onweer een kapot apparaat gehad of stekkers ergens uit hoeven halen of gedaan. Waar woon jij? sowieso met kabel nooit iets gemerkt van weersinvloeden.
Zo oud pas??
Alleen die 36 jaar al hebben wij met UPC moeten leven. ;)
Grapje, leeftijd doet er niet zoveel toe.

Wij zitten hier op de uiterste rand van een buitengebied met een bos en weilanden als achtertuin.
Op de een of andere manier zal UPC/Ziggo de aarding(??) niet helemaal op orde hebben (gehad), want bij iedere donderwolk lag hier de hele boel plat.
Boosdoener bleek de coax te zijn die het huis binnen kwam.

Zo heeft iets verderop een UPC/Ziggo verdeelkast jarenlang halfopen gestaan en het deurtje bleek niet meer te kunnen sluiten, dat had ik zelf al geprobeerd.
Heb dat gebrek meerdere jaren bij de provider in de mailbox gedropt en telefonisch onder de aandacht gebracht, maar niets gebeurde.

UPC bleek het minder een probleem te vinden iedere keer weer een opgeblazen modem te vervangen dan onderhoud te plegen aan het netwerk buiten.
Die ongelijke strijd hebben wij toen voor onze rust maar opgegeven. :+

Bijkomende plaag was wel de schade die hier voor eigen rekening kwam en de dagen dat je instant in het stenen tijdperk zat, omdat je meteen verstoken was van internet, telefoon en tv.
De keren dat wij met glasvezel zo'n dagenlange storing hebben gehad, is niet eens op 1 vinger te tellen.

Ik zou Ziggo alleen nog nemen als er verder helemaal niets meer te kiezen valt.
Het is wel opvallend dat hele steden nog geen glasvezel hebben, terwijl je hier in de bush de riante keuze hebt tussen zowel snel glasvezel als een net iets minder snel Ziggo.
Maar dat laatste moet dan wel werken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

jimmy87 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 15:56:
[...]
Bij default wel inderdaad maar dat halen ze er gewoon af met een belletje, bij ons op een nevenlocatie ook zo gedaan ;)
5 jaar geleden nog niet, een van de redenen waarom we ze d'r uit hebben geknikkerd.
Ik weet wie ze zijn, ik weet wat ze doen, ik hoef ze niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Laatst online: 25-04 12:00
unezra schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 16:41:
[...]

5 jaar geleden nog niet, een van de redenen waarom we ze d'r uit hebben geknikkerd.
Ik weet wie ze zijn, ik weet wat ze doen, ik hoef ze niet meer.
Oh maar het zijn ook niet mijn vrienden hoor.. al een aantal keer gehad dat de verbinding eruit klapte, een traceroute/mtr dood liep net na een router met hun hostname en toch stellig beweren dat het probleem bij ons zou liggen, tegenwoordig gebruiken we hen alleen als backup verbinding naast onze eigen darkfiber op die locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1089721

Ik denk dat dit vooral ligt aan je eigen wensen/eisen en locatie. Ik zat elders bij Tele2, daarna Ziggo en vond het beide erg onaangename ervaringen, dus uiteindelijk ben ik overgestapt naar XS4ALL (in mijn mening de beste ISP die ik ooit heb gehad). Je zal van vele andere waarschijnlijk precies het tegenovergestelde horen; ik denk dat je het maar gewoon moet doen en zelf moet aanzien welke provider het beste bij je past.

Verder is volgens mij elke modem die je toegestuurd krijgt van je ISP vrijwel onbruikbaar, althans, de FRITZ!Box die ik van XS4ALL kreeg vond ik niet een heel verkeerd ding. Beter dan deTechnicolor modems van Ziggo, naar mijn mening. Maar nogmaals, andere zullen het tegenovergestelde zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nullr0ute
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-04 11:21
Je moet goed nadenken over waarom je de overstap wilt maken.

KPN levert (in jouw situatie) internet via xDSL, Ziggo levert via Coax, dat kan in de praktijk (helemaal nu DOCSIS 3.1 er aan komt) veel hogere snelheden halen.

Ik zou de overstap zeker doen, maar dat komt vooral omdat ik jarenlang tevreden klant ben geweest (eerst bij @Home, later Ziggo). Ik ben overgestapt omdat Tweak 1Gbit glasvezel kan leveren op mijn adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-04 22:50
[...]

[...]

Routit, niet route-it.

Ben wel even benieuwd welke poorten ze dan doodleuk blokkeren volgens jou?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

White_Collar schreef op zondag 24 februari 2019 @ 16:41:
[...]
Routit, niet route-it.

Ben wel even benieuwd welke poorten ze dan doodleuk blokkeren volgens jou?
Uit mijn hoofd was het uitgaand 25. :)
Want dat moest via hun infra. Maar het kan ook inkomend 25 geweest zijn.

Reden: Ga maar via onze mailservers.

Either way, we zijn maar gaan mailen via een lijn die wél gewoon alles door liet. (En niet lang daarna hebben we ze d'r met een boogje uitgetrapt.)

[ Voor 6% gewijzigd door unezra op 24-02-2019 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-04 22:50
unezra schreef op zondag 24 februari 2019 @ 18:09:
[...]

Uit mijn hoofd was het uitgaand 25. :)
Want dat moest via hun infra. Maar het kan ook inkomend 25 geweest zijn.

Reden: Ga maar via onze mailservers.

Either way, we zijn maar gaan mailen via een lijn die wél gewoon alles door liet. (En niet lang daarna hebben we ze d'r met een boogje uitgetrapt.)
Dat doen ze niet "zomaar". Een tijd geleden is het ruim van te voren aangekondigd dat iedereen geblokt werd.
Dit kunnen partners voor iedereen globaal uitzetten, aan, of gedeeltelijk uit/aan (inkomend uit/ uitgaand aan)
Ik zie niet in hoe dit te verwijten valt aan routit? immers de feature kan je gewoon uitzetten? :?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

White_Collar schreef op zondag 24 februari 2019 @ 18:14:
[...]
Dat doen ze niet "zomaar". Een tijd geleden is het ruim van te voren aangekondigd dat iedereen geblokt werd.
Dit kunnen partners voor iedereen globaal uitzetten, aan, of gedeeltelijk uit/aan (inkomend uit/ uitgaand aan)
Ik zie niet in hoe dit te verwijten valt aan routit? immers de feature kan je gewoon uitzetten? :?
Als ik het uit had kunnen laten zetten, had ik dat wel laten doen natuurlijk.
Let wel, dit is een jaar of 5 geleden.

Het kón niet uit.

Dus ging RouteIT er uit. :) (Onder andere daarom, ja.)

Pagina: 1