Visgek82 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 09:10:
[...]
Huh? ik heb sinds ik leef (36 jaar inmiddels) werkelijk nog nooit met onweer een kapot apparaat gehad of stekkers ergens uit hoeven halen of gedaan. Waar woon jij? sowieso met kabel nooit iets gemerkt van weersinvloeden.
Zo oud pas??
Alleen die 36 jaar al hebben wij met UPC moeten leven.
Grapje, leeftijd doet er niet zoveel toe.
Wij zitten hier op de uiterste rand van een buitengebied met een bos en weilanden als achtertuin.
Op de een of andere manier zal UPC/Ziggo de aarding(??) niet helemaal op orde hebben (gehad), want bij iedere donderwolk lag hier de hele boel plat.
Boosdoener bleek de coax te zijn die het huis binnen kwam.
Zo heeft iets verderop een UPC/Ziggo verdeelkast jarenlang halfopen gestaan en het deurtje bleek niet meer te kunnen sluiten, dat had ik zelf al geprobeerd.
Heb dat gebrek meerdere jaren bij de provider in de mailbox gedropt en telefonisch onder de aandacht gebracht, maar niets gebeurde.
UPC bleek het minder een probleem te vinden iedere keer weer een opgeblazen modem te vervangen dan onderhoud te plegen aan het netwerk buiten.
Die ongelijke strijd hebben wij toen voor onze rust maar opgegeven.
Bijkomende plaag was wel de schade die hier voor eigen rekening kwam en de dagen dat je instant in het stenen tijdperk zat, omdat je meteen verstoken was van internet, telefoon en tv.
De keren dat wij met glasvezel zo'n dagenlange storing hebben gehad, is niet eens op 1 vinger te tellen.
Ik zou Ziggo alleen nog nemen als er verder helemaal niets meer te kiezen valt.
Het is wel opvallend dat hele steden nog geen glasvezel hebben, terwijl je hier in de bush de riante keuze hebt tussen zowel snel glasvezel als een net iets minder snel Ziggo.
Maar dat laatste moet dan wel werken.