lage kwaliteit van GPU ?

Pagina: 1
Acties:

• nofearnl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-06 12:54
Beste mede tweakers.

Ik heb een probleempje ik heb vorige week mijn oude pc geherinstalleerd + ssd geplaatst(in bezit door vrouwlief). Zij speelt daar haar games op en streamt daar op. Voor de herinstallatie kon zij lekker haar ding doen, sinds de herinstallatie staan de graphics in game op low en daar komt die niet vanaf. (stream daarnaast hapert echt super erg).

setup:
i7 4790k
msi gtx960 4gb
16gb ram
samsung evo 850 ssd + 1tb hdd.

Wat heb ik al gedaan:
Win 10 nog een keer geherinstalleerd zelfde resultaat.
Energie beheer nagekeken staat op performance.
Laatste drivers geïnstalleerd.

Mochten jullie verdere info nodig hebben let me know, zal het zo goed mogelijk aanleveren.

Met vriendelijke groet,

Jeffrey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:07
Je beeldscherm op je videokaart aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nofearnl
Ja zeker! Een 22 inch via DVI en een tv via HDMI. Verder loopt er nog een HDMI in vanaf de ps4 pro en hdmi uit naar de tv via een Avermedia capture card.
JappieR schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 06:31:
Je beeldscherm op je videokaart aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Check even in je Settings of die ***** Xbox Game meuk allemaal uit staat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audioslaaf
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-10 12:04
Wordt de GPU ook wel belast/gebruikt tijdens het gamen?
Check even met MSI Afterburner of hij niet de iGPU van die processor gebruikt.
i7 4790k heeft namelijk een Intel HD Graphics 4600, die is flink minder krachtig dan een GTX 960 en zou dit zomaar kunnen verklaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nofearnl
Hier ga ik vanavond even naar kijken thanks :- )
MAX3400 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:06:
Check even in je Settings of die ***** Xbox Game meuk allemaal uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nofearnl
Ja daar had ik inderdaad al gekeken, dacht ook al dat die daar misschien iets mee zou doen. Onderin MSI staar duidelijk de 960 met driver 3.xxx
audioslaaf schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:06:
Wordt de GPU ook wel belast/gebruikt tijdens het gamen?
Check even met MSI Afterburner of hij niet de iGPU van die processor gebruikt.
i7 4790k heeft namelijk een Intel HD Graphics 4600, die is flink minder krachtig dan een GTX 960 en zou dit zomaar kunnen verklaren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• audioslaaf
nofearnl schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:23:
Onderin MSI staar duidelijk de 960 met driver 3.xxx
[...]
Dat wil alleen maar zeggen dat hij de GPU ziet, niet dat hij ook gebruikt wordt.
Als het goed is detecteert Afterburner zowel de iGPU als de GTX 960, dus kun je ze individueel selecteren en monitoren.
Gebruik de On Screen Display functie van MSI Afterburner om te zien welke GPU tijdens het gamen daadwerkelijk belast wordt.
Mocht het dat niet zijn, dan heb je deze mogelijkheid in ieder geval uitgesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nofearnl
Via dxdiag zie je toch ook welke GPU je gebruikt? Ik kom er namelijk met MSI Afterburner niet echt uit.
Desnoods CAM van nzxt gebruiken daarmee zie ik toch ook hoeveel fps ik heb enzo.
audioslaaf schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:29:
[...]

Dat wil alleen maar zeggen dat hij de GPU ziet, niet dat hij ook gebruikt wordt.
Als het goed is detecteert Afterburner zowel de iGPU als de GTX 960, dus kun je ze individueel selecteren en monitoren.
Gebruik de On Screen Display functie van MSI Afterburner om te zien welke GPU tijdens het gamen daadwerkelijk belast wordt.
Mocht het dat niet zijn, dan heb je deze mogelijkheid in ieder geval uitgesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nofearnl
Ik heb even zitten monitoren met CAM van nzxt, daarbij zie ik af en toe een spike van 100% naar voor komen (bijvoorbeeld bij Pummel party en de stream).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10 00:48
Wat is de belasting van de cpu dan tijdens het gamen en streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audioslaaf
Wat je in de hardware monitor van Afterburner kunt zien is o.a. hoeveel % van de GPU capaciteit er gebruikt wordt tijdens het gamen. Waarschijnlijk kun je in het vak waar de GTX 960 aangegeven staat aan de rechterkant met een pijltje ook de andere GPU (iGPU) selecteren. (selecteren in AB betekent niet dat hij die dan ook gebruikt in een game, maar puur dat hij die dan monitored)

Na een potje gamen zou je dan moeten zijn welke van deze twee GPU's belast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nofearnl
Ik kom er niet uit in MSI Ab, ik zie bij general: Master graphics processor selection. Een drop down met GPU1 de gtx960. Verder zie ik daar geen andere gpu (igpu). Bij monitoring zelf zie ik geen pijltje naar de gtx of andere igpu staan. Heb ik een verkeerd ab gedownload?
audioslaaf schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 23:12:
Wat je in de hardware monitor van Afterburner kunt zien is o.a. hoeveel % van de GPU capaciteit er gebruikt wordt tijdens het gamen. Waarschijnlijk kun je in het vak waar de GTX 960 aangegeven staat aan de rechterkant met een pijltje ook de andere GPU (iGPU) selecteren. (selecteren in AB betekent niet dat hij die dan ook gebruikt in een game, maar puur dat hij die dan monitored)

Na een potje gamen zou je dan moeten zijn welke van deze twee GPU's belast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nofearnl
Op dit moment staat de monitoring aan, ik denk gewoon op de gtx960. Spel staat aan er staat een filmpje op van twitch en obs staat open ( ik speel nog niks zit in het wacht scherm, obs streamed/neemt niet op) en de load staat op 99% 1342mhz van de gpu. Mem 1308 mb en 3506mhz, cpu1 40/50%.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nofearnl
Kan het zijn dat de voeding het niet trekt? Ik heb bij het herinstalleren ook een ssd geplaatst.

Sorry voor alle berichten maar dit schoot mij net te binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

nofearnl schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 20:47:
Kan het zijn dat de voeding het niet trekt? Ik heb bij het herinstalleren ook een ssd geplaatst.
Ja, dat kan. Nee, hoogst onwaarschijnlijk. Een SSD trekt, I dunno, max 5W ofzo?
Sorry voor alle berichten maar dit schoot mij net te binnen
Volgende keer je vorige post editen ipv meerdere achter elkaar plaatsen :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

nofearnl schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 22:53:
Beste mede tweakers.

Ik heb een probleempje ik heb vorige week mijn oude pc geherinstalleerd + ssd geplaatst(in bezit door vrouwlief). Zij speelt daar haar games op en streamt daar op. Voor de herinstallatie kon zij lekker haar ding doen, sinds de herinstallatie staan de graphics in game op low en daar komt die niet vanaf. (stream daarnaast hapert echt super erg).

setup:
i7 4790k
msi gtx960 4gb
16gb ram
samsung evo 850 ssd + 1tb hdd.

Wat heb ik al gedaan:
Win 10 nog een keer geherinstalleerd zelfde resultaat.
Energie beheer nagekeken staat op performance.
Laatste drivers geïnstalleerd.

Mochten jullie verdere info nodig hebben let me know, zal het zo goed mogelijk aanleveren.

Met vriendelijke groet,

Jeffrey
OC ?
Welke voeding gebruik je ?
Welke taken voer je uit ?
Drivers van Nvidia gehaald, of van MSI of windows update ?
Wat heb je gedaan qua herinstallatie ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nofearnl
Ik denk dat de case opgelost is... Het ligt aan Streamlabs OBS, ik heb net de normale OBS geinstalleerd. En daarmee draait de videokaart niet meer op max en de games doen het normaal =)

Thanks voor het medenken, ik blij vriendin blijf
Happy wife happy life :-P

Gr Jeffrey!
Pagina: 1