iPhone herstellen: onmogelijke situatie met ID en wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Tijdelijk heb ik mijn oude iPhone 4 weer in gebruik die ik enkele jaren terug aan mijn zus heb gegeven. Nu wil ik deze herstellen omdat ik niets te zoeken heb ik de bestanden van mijn zus en ook mijn eigen Apple ID wil koppelen. Alleen nu lijkt het alsof ik in een onmogelijke situatie terecht ben gekomen.

De iPhone vraag om een wachtwoord van het Apple ID om de telefoon te kunnen herstellen. Het wachtwoord is onbekend. Geen van de wachtwoorden die mijn zus gebruikt of ooit vaker heeft gebruikt werken. Dus logischerwijs geprobeerd om het wachtwoord op te vragen bij Apple. Probleem: het Apple ID is bij Apple niet bekend.

Kortom: er moet een wachtwoord ingevoerd worden voor een Apple ID waarbij dat Apple ID niet bij Apple bekend is. Hoe kan deze situatie überhaupt ontstaan en hoe kom ik eruit?

Alle reacties

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-07 16:21
Als je hem toch helemaal wilt resetten kan je hem niet gewoon in de recover mode zetten door dit te doen:"

1. Connect your iPhone to the computer and start iTunes.
2. Turn off your iPhone by holding down the Sleep button and slide to power off.
3. Press and hold down the Sleep button and Home button simultaneously.
4. After 10 seconds release the Sleep button but continue to hold the Home button down.
5. iTunes will pop up a window that says it has "detected an iPhone in recovery mode."

Your device is now in DFU mode and can be restored using iTunes. The iPhone screen will remain black until iTunes restores the iPhone.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Dimens voordat je wis en herstel hebt gedaan, heb je oa zoek mijn iphone uitgezet, of welke stappen heb je nu uitgevoerd ?(of te wel, heb je waarschijnlijk met iCloud-lock te maken nu)

@SuBBaSS iPhone 4 draait gewoon op iOS 7.1.2
nadeel is wel dat je overal oude apps moet zoeken

[ Voor 40% gewijzigd door Hackus op 21-02-2019 21:13 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:25

SuBBaSS

-has Ryzen

^
Nee, dan gaat hij bij het activeren alsnog naar dat onbekende apple id vragen.

Kijk, het is natuurlijk niet mogelijk dat er een compleet onbekend apple id gebruikt is om het toestel in gebruik te nemen. Zus zal niet de eerste zijn die denkt dat het om een ander apple id gaat terwijl bijv. alleen het hoofd-emailadres gewijzigd is.

Het is gewoon zaak om daarachter te komen. zoveel apple id's zal ze niet gehad hebben.
Zonder toegang tot dat account is de iphone waardeloos.

En eerlijk is eerlijk, dat is een iphone 4 nu ook al aangezien die al 3 ios versies niet meer meegaat met upgrades en officieel niet meer in de support zit.

Overigens: voor hulp met het apple id kan ze apple bellen. Daar heb je als het goed is altijd ondersteuning voor.
Maar die 'geven' de info niet zomaar, ze kunnen wel op de juiste stappen wijzen.

Zo zullen ze haar naar iforgot.apple.com sturen en de opties (beveiligingsvragen ed.) uitleggen.
Hackus schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:08:
@Dimens voordat je wis en herstel hebt gedaan, heb je oa zoek mijn iphone uitgezet, of welke stappen heb je nu uitgevoerd ?(of te wel, heb je waarschijnlijk met iCloud-lock te maken nu)

@SuBBaSS iPhone 4 draait gewoon op iOS 7.1.2
nadeel is wel dat je overal oude apps moet zoeken
Oh ja, die loopt al 5 versies achter! :+

[ Voor 37% gewijzigd door SuBBaSS op 21-02-2019 21:15 ]

• Dimens
Tiagoo schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 20:57:
Als je hem toch helemaal wilt resetten kan je hem niet gewoon in de recover mode zetten door dit te doen:"

1. Connect your iPhone to the computer and start iTunes.
2. Turn off your iPhone by holding down the Sleep button and slide to power off.
3. Press and hold down the Sleep button and Home button simultaneously.
4. After 10 seconds release the Sleep button but continue to hold the Home button down.
5. iTunes will pop up a window that says it has "detected an iPhone in recovery mode."

Your device is now in DFU mode and can be restored using iTunes. The iPhone screen will remain black until iTunes restores the iPhone.
En.... iPhone is nu helemaal niet meer te gebruiken. Er wordt om een activeringsslot gevraagd en na het invoeren respringt de iPhone terug naar het eerste welkomscherm van de configuratie,
Hackus schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:08:
Zoek mijn iPhone kan niet uitgeschakeld worden zonder wachtwoord.
SuBBaSS schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:10:
^
Nee, dan gaat hij bij het activeren alsnog naar dat onbekende apple id vragen.

Kijk, het is natuurlijk niet mogelijk dat er een compleet onbekend apple id gebruikt is om het toestel in gebruik te nemen. Zus zal niet de eerste zijn die denkt dat het om een ander apple id gaat terwijl bijv. alleen het hoofd-emailadres gewijzigd is.

Het is gewoon zaak om daarachter te komen. zoveel apple id's zal ze niet gehad hebben.
Zonder toegang tot dat account is de iphone waardeloos.
Zus heeft al meer dan 15 jaar hetzelfde e-mail adres en tot twee jaar terug alleen dat e-mail adres voor alles gebruikt. In die tijd is ook het Apple ID aangemaakt op datzelfde e-mail adres. Er werd ook gevraagd voor het wachtwoord voor het Apple ID met dit e-mail adres. Het Apple ID op de MacBook van mijn zus heeft ook dit e-mail adres. Daar heeft ze het wachtwoord nooit nodig dus heeft ze ook geen idee wat ze daar zou invoeren.

Voor haar nieuwe iPhone (mijn oude) heeft ze een ander Apple ID met een nieuw e-mail adres. Het wachtwoord van dit Apple ID werkt niet.

Het invoeren van het oude e-mail adres bij iForgot geeft de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qY6QkfB.jpg

Hoe is dat mogelijk?

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Dimens schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:43:
Zus heeft al meer dan 15 jaar hetzelfde e-mail adres en tot twee jaar terug alleen dat e-mail adres voor alles gebruikt. In die tijd is ook het Apple ID aangemaakt op datzelfde e-mail adres. Er werd ook gevraagd voor het wachtwoord voor het Apple ID met dit e-mail adres. Het Apple ID op de MacBook van mijn zus heeft ook dit e-mail adres. Daar heeft ze het wachtwoord nooit nodig dus heeft ze ook geen idee wat ze daar zou invoeren.

Voor haar nieuwe iPhone (mijn oude) heeft ze een ander Apple ID met een nieuw e-mail adres. Het wachtwoord van dit Apple ID werkt niet.

Het invoeren van het oude e-mail adres bij iForgot geeft de volgende melding:

[Afbeelding]

Hoe is dat mogelijk?
Ja nou ja, als het niet wordt herkend als apple id dan is dat zo. Kunnen we over gaan gokken maar da's niet zo zinvol.
Wat in de praktijk nog wel eens wil gebeuren is dat bijv. het apple id in eerste instantie op een provider e-mailadres wordt aangemaakt. Dan verandert diegene van provider (aka: geen toegang tot de originele mailbox) en dan moet het primaire-adres omgezet worden naar het nieuwe.
Dat is in het verleden (bijv.) niet gebeurd?
In dit geval moet namelijk het 'eerste' e-mailadres gebruikt worden, het adres waarmee de iphone geactiveerd is.

De verwarring die vaak ontstaat is dat degene denkt dat het om een NIEUW apple id gaat, maar het is nog hetzelfde apple id, met alleen een ander primair e-mailadres.

[ Voor 5% gewijzigd door SuBBaSS op 21-02-2019 21:58 ]

• Dimens
Blijkbaar kan ik met de iPhone aan iTunes het het activeringsslot ook ontgrendelen via iTunes. Daar geprobeerd met het oude e-mail adres en krijg ik de melding "Je Apple ID is om veiligheidsredenen gedeactiveerd. Stel je wachtwoord opnieuw in via appleidapple.com om je account weer te activeren."

Het is dus wel het oude e-mail adres dat voor het Apple ID is gebruikt. Maar wat ik ook probeer op appleidapple.com, de melding blijft komen dat het e-mail adres geen Apple ID is.
SuBBaSS schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:56:
Dat is in het verleden (bijv.) niet gebeurd?
Nee. Er is geen ander e-mail adres dan het e-mail adres van meer dan 15 jaar geleden. 100% zeker.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Dimens als je geen wachtwoord niets hebt, en het account is nog ingelogd moet je nooit wis en herstel doen. gewoon gegevens van haar verwijderen als foto's etc en je eigen Apps gaan gebruiken. of het haar account is of niet maakt niets uit. je kunt gewoon zelf whatsapp etc gebruiken door nieuwe simkaart te plaatsen en volgende stappen. voor paar tientjes koop je een iPhone oa hier in V&A, en kun je als reserve toestel gebruiken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Dimens schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 22:02:
Blijkbaar kan ik met de iPhone aan iTunes het het activeringsslot ook ontgrendelen via iTunes. Daar geprobeerd met het oude e-mail adres en krijg ik de melding "Je Apple ID is om veiligheidsredenen gedeactiveerd. Stel je wachtwoord opnieuw in via appleidapple.com om je account weer te activeren."

Het is dus wel het oude e-mail adres dat voor het Apple ID is gebruikt. Maar wat ik ook probeer op appleidapple.com, de melding blijft komen dat het e-mail adres geen Apple ID is.
[...]

Nee. Er is geen ander e-mail adres dan het e-mail adres van meer dan 15 jaar geleden. 100% zeker.
Ah, vooruitgang.
Apple lijkt een gedeactiveerd account dus niet mee te nemen bij die check op e-mailadres (wat me niet bekend was en me eerlijk gezegd ook vreemd lijkt, maar goed... Apple being Apple...).
Dat hij het echter blijft weigeren is vreemd.

Ik zou je zus aanraden om morgen even met applecare te bellen met dit probleem. Zij zullen niet zomaar de gegevens gaan geven maar kunnen wel in de systemen kijken en evt. issues escaleren.
Als jullie zeker weten dat de juiste gegevens ingevoerd worden en het lukt alsnog niet dan houdt het ook op 'aan jullie kant'. :-(

• Dimens
SuBBaSS schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 22:15:
[...]

Ik zou je zus aanraden om morgen even met applecare te bellen met dit probleem.
Dan gaat de iPhone gewoon de prullenbak in. Voor mijn ouders heb ik ook al eens drie avonden -waarvan ieder minimaal een uur - met Apple aan de telefoon gehangen om een probleem op te lossen met het wachtwoord wat het van de ene op de andere dag niet werkte en wat uiteindelijk door een probleem ontstaan bij Apple kwam.

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

O vervelend om te horen wb. je ervaringen.
En zonde natuurlijk maar ja, het moet wel werken ipv. vooral frustreren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De kans dat Apple je helpt, is alleen als je aankoopfactuur en doosje nog hebt. heb eind vorig jaar gehoord dat ze alleen nog 5S en nieuwer lock vrij maken.(Apple store, Berlin)

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 21-02-2019 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:28
Als het geen bekend Apple ID is, is het ooit van naam veranderd of verwijderd.

Als je de aankoopbon nog hebt kun je een verzoek indienen het slot eraf te halen...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1