Android mediaplayer met Play Store zonder beperking

Pagina: 1
Acties:

• Peter_Br
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-12-2020
Hallo,

ik vraag me af als er een Android-mediaplayer bestaat met een Play Store waarop je alle apps (zoals op je smartphone) kan installeren.
Onlangs een player gekocht maar onderstaande apps kon ik niet installeren (wegens aangepaste en dus beknopte Play Store)

Voornaamste bedoeling is om video-content te streamen zoals bv Stievie en VrtNu.
Ik wil graag genieten van de mooie visuele indeling van die apps zoals ik ze op mijn smartphone zie, dus Kodi biedt hierin geen oplossing.
Ook casten van je smartphone naar een Chromecast verkies ik niet omdat ik de bediening met een echte afstandbediening prefereer en ook niet wil streamen over wifi.
Bijgevolg is dus een andere vereiste dat ik een player zoek die met ethernerkabel werkt.

Bestaat er zo'n player of eis ik teveel?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

DIt valt meer onder aankoopadvies. Ik verplaats je even! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nvidia Shield al bekeken?

Zijn er geen anderen op (Belgische) forums die ook issues hebben of juist hebben gezegd welke players wel geschikt zijn voor de genoemde apps?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:28
Peter_Br schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 20:51:
Hallo,

ik vraag me af als er een Android-mediaplayer bestaat met een Play Store waarop je alle apps (zoals op je smartphone) kan installeren.
Onlangs een player gekocht maar onderstaande apps kon ik niet installeren (wegens aangepaste en dus beknopte Play Store)

Voornaamste bedoeling is om video-content te streamen zoals bv Stievie en VrtNu.
Ik wil graag genieten van de mooie visuele indeling van die apps zoals ik ze op mijn smartphone zie, dus Kodi biedt hierin geen oplossing.
Ook casten van je smartphone naar een Chromecast verkies ik niet omdat ik de bediening met een echte afstandbediening prefereer en ook niet wil streamen over wifi.
Bijgevolg is dus een andere vereiste dat ik een player zoek die met ethernerkabel werkt.

Mvg
een android media box is GEEN smartphone

dus apps voor aleen smartphone zijn niet beschikbaar voor je box
die moet je altijd sideloaden

daar is die hele playstore voor gemaakt om te voorkomen dat je de verkeerde apps download

[ Voor 5% gewijzigd door boyette op 03-03-2019 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Peter_Br schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 20:51:
Hallo,

Mvg
Wat bedoel je nu precies? Er zijn in principe 2 soorten Android voor gebruik op mediaspelers: (normale) Android en Android TV. De laatste is specifiek bedoeld voor gebruik "op het grote scherm" en heeft de apps dan ook geoptimaliseerd daarvoor. Omdat lang niet alle apps voor Android TV beschikbaar zijn, kan het zijn dat je sommige apps mist, of dat bepaalde apps net weer anders werken. De normale Android heeft in principe alle apps tot haar beschikking die je ook op je telefoon hebt, maar vanzelfsprekend geldt hier ook voor dat er beperkingen kunnen zijn, omdat telefoons, tablets, mediaspelers en televisies net weer anders kunnen werken.

Dus lang verhaal kort: natuurlijk bestaat er zo'n speler. :)

Ik wil je aanraden om de gelinkte topics uit onderstaande posts eens goed door te lezen. Wellicht heb je daarna gerichtere vragen.
Hoewel die posts hoofdzakelijk het bekijken van Kodi als leidraad nemen, gaan ze allemaal wel in op het hoe en waarom van mediaspelers. Als jij puur icoontjes van apps in je scherm wil, volstaat natuurlijk zo'n beetje elke mediaspeler om dat te kunnen doen. Wat je moet uit zien te vinden is of de door jou gewenste apps op dat platform (gebruikte OS, niet perse hetr merk van de speler) beschikbaar zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 03-03-2019 22:04 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator