Vraag

• Grijs
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik zoek een?
Ik zoek een Android smartphone, zoals de titel al zegt. Ik heb ongeveer een jaar geleden de pricewatch: Huawei P smart Zwart gekocht, maar dat is eigenlijk een beetje een miskoop geweest. Ik kwam van een oude, langzame iPhone 6, en deze was aan het begin veel sneller, maar is sinds een paar maanden al weer heel langzaam geworden. De camera's vallen heel erg tegen, en hij hapert gewoon ontzettend veel. Tijd voor een nieuwe.

Wat is je budget?
Ik ga een iets goedkoper abonnement nemen, zodat ik mijn telefoon met een abonnement aan kan schaffen. Ik zat te denken aan tussen de 300 en ~500-600 euro te denken (liever aan de goedkopere kant, maar heb wel slechte ervaring met hele goedkope telefoons) als je het toestel los zou kopen. Ik ga mijn Tele2 abonnement verlengen via mobiel.nl.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik hem heel veel voor social media, webbrowsing, e-mail, het gebruikelijke. Ik speel ook nog wel eens een spelletje, dit zijn meestal puzzelspelletjes, en daar heeft mijn huidige telefoon echt moeite mee. Mijn huidige telefoon haper gewoon ontzettend veel, bijvoorbeeld op Instagram als ik iemands verhaal wil kijken, als ik iets op ga zoeken op google, maar ook bijv. het toetsenbord inladen en het typen werkt niet heel goed. Het is gewoon niet zo vloeiend allemaal. Ik ben dus op zoek naar een snappy telefoon, die alles vloeiend kan doen, dus een goeie CPU is belangrijk.

Dan voor de rest, wat ik nog echt nodig heb:
  • Redelijke camera('s), hoeven echt niet het beste van het beste te zijn, maar ik wil gewoon goede, mooie foto's kunnen nemen als het moet.
  • Zoals hier boven aangegeven: snelheid!
  • Een mooi scherm, met hoge helderheid zodat het ook buiten goed af is te lezen.
  • Een batterij die minimaal een hele dag meekan zonder op te laden. Mijn telefoon staat best vaak aan.
  • Future-proof
  • De mogelijkheid om er een microSD-kaartje bij te stoppen.
Dan heb ik ook nog dingen die ik erg goed kan gebruiken, maar niet per se nodig zijn:
  • Een scherm dat niet te snel breekt.
  • Dat ik hem in de regen goed kan gebruiken, dus hoeft niet totaal waterdicht te zijn (is wel heel handig natuurlijk), maar in ieder geval spatwaterdicht.
  • Dunne schermranden of een kleine notch, een grote notch vind ik gewoon niet heel mooi en onhandig.
  • Een 3.5mm-aansluiting en goede speakers!
  • Gezichtherkenning
  • Draadloos opladen
  • Snel opladen/li]
Ik ben zelf ook een fan van moderne snufjes die handig zijn, maar zeker niet nodig, zoals de in-screen vingerprintscanner in de OnePlus 6T en de Galaxy s10. Dit is alles behalve nodig, maar het is altijd leuk als er zo'n soort snufje op zit.

Dat was het wel een beetje, als ik iets ben vergeten voeg ik het nog toe.

Wat heb je zelf al gevonden?
Deze had ik al gevonden:
pricewatch: Honor 10 64GB Blauw
pricewatch: Xiaomi Mi 8 64GB Zwart
pricewatch: Xiaomi Pocophone F1 (6GB ram, 64GB opslag) Grijs
pricewatch: Samsung Galaxy S8 Zwart

Ik heb ook nog een paar duurdere modellen gevonden, namelijk deze:
pricewatch: Xiaomi Mi Mix 3 128GB Zwart
pricewatch: OnePlus 6T (8GB ram, 128GB opslag) Zwart
pricewatch: Huawei Mate 20 (4GB ram) Zwart
pricewatch: Samsung Galaxy S9 Dual Sim 64GB Zwart
pricewatch: Honor View 20 Blauw

De Mi Mix 3, Mate 20, OnePlus 6T en de Galaxy S8 spreken mij allemaal wel aan.

Welke vragen heb je hier nog over?
Nou ja, heel simpel: Welke telefoon zou het beste voor mijn gebruik zijn? Ik heb er veel gevonden, maar weet gewoon niet meer zo goed welke ik moet kiezen.

Bedankt voor de hulp!

EDIT: Hoeveelheid opslag maakt niet uit, ik heb nog een 128GB MicroSD kaartje.

EDIT 2: Honor View 20 toegevoegd.

:)

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Ik las onlangs dat de Samsung S9 bij Tele2 in abonnement richting de 300 Euro ging. Aangezien die los richting de 500 Euro gaat zou ik kijken of Tele2 een sterke actie heeft en daarop je toestel keuze laten leiden.

• ray3
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-11 21:33
Ik zou persoonlijk voor de Pocophone gaan. Voldoet aan al je eisen en is relatief goedkoop. Als extra kun je er nog de Google camera opzetten waardoor de camera in de buurt van die van de Pixel 3 komt.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:17
De OnePlus 6T is zo ongeveer het vlotste toestel wat je anno nu kan kopen, en best een dikke aanrader. De camera is ook best oke. Hij mist wel een paar dingen die je wil, zoals die 3.5mm jack, draadloos opladen en een microSD-slot, al is de 128GB versie niet veel duurder en waarschijnlijk is dat opslag genoeg.

De S8 (of zoals genoemd, een S9 icm een eventueel maandelijks opzegbaar Tele2 abonnement, al lees ik dat je sowieso gaat verlengen) is een veilige keuze die wel alle checkboxes voldoet en een betere camera heeft. Echter is de software van Samsung toch altijd iets meer 'laggy', desalniettemin nog steeds erg snel en een forse upgrade tov wat je nu hebt.

De Pocophone biedt veruit de meeste bang voor je buck :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:45
@Richh wanneer heb je voor het laatste een Samsung Galaxy s gebruikt?

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-11 20:54
Ook al eens gekeken naar een sony telefoon?
Bijna stock android en krijgen altijd snel updates.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

volgens mij heb je met de verkeerde android ervaring kennis gemaakt
ik zou de oneplus 6t aanraden.
pak volgende keer geen samsung of huawei

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:23
Ik zou zelf geen 6t nemen.

Ik heb deze ook gehad... De camera is stukken minder dan andere high end toestellen.
Geen 3.5mm jack
Geen SD slot
Geen draadloos laden.
Geen ip rating

Ook viel hij ong 75cm naarbeneden op het scherm... Meteen kapot..

[ Voor 3% gewijzigd door Aggressor op 22-02-2019 08:06 ]

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:17
418O2 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 00:50:
@Richh wanneer heb je voor het laatste een Samsung Galaxy s gebruikt?
De S8. Mijn Oneplus 6 (non-t) was echt een verademing :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Grijs
Bedankt voor de reacties iedereen! Ik zie dat de Pocophone hier een keer word aangeraden, maar misschien dat ik wel gewoon richting het 500-600 euro segment ga, ik wil niet weer een telefoon die over 1-2 jaar echt veel langzamer is geworden. Ik verwacht niet dat dit bij de Pocophone gebeurt door de SD845, maar je mist gewoon sommige features op zo'n goedkope telefoon.

Dan zie ik ook dat de OnePlus 6T veel wordt aangeraden, dat was ook mijn eerste keuze. Mijn zus heeft die recentelijk aangeschaft en is er heel blij mee. Maar er zijn nog 2 andere heel sterk rond die prijs:
De Honor View 20 en de Xiaomi Mi Mix 3. Volgens de reviews zijn dit 3 hele sterke telefoons voor een hele goede prijs, en vooral de Mi Mix 3 spreekt mij wel aan, door het voorkantvullende AMOLED-scherm, draadloos opladen, goede camera's, snelladen (al hebben de andere twee dat ook), en dat je een draadloze oplader en USB-C naar 3.5mm dongle uit de doos krijgt. De Honor View 20 heeft weer de snelste processor van ze allemaal, maar volgens mij wel de minste camera.

Overigens is de Samsung Galaxy S9 inderdaad zoals door @swhnld gezegd, erg goedkoop bij Tele2 op dit moment. Hij is een paar euro goedkoper dan de Mi Mix 3, 1+ en Honor V20, dat is misschien ook een goede optie..

Maar dan zit je natuurlijk wel met de Samsung software, een vriend van mij had volgens mij een S8 (kan ook S9 zijn, weet het niet meer), en dat vond ik echt niet lekker werken. Ik vond de software van Huawei wel fijn werken, maar natuurlijk is stock Android het fijnst. Ik zie de software op een Huawei (Xioami weet ik niet, lijkt dat op die van Huawei?) niet per se als een groot nadeel.

Dus dan blijven er voor mij vier toestellen over:

Zoals eerder gezegd spreekt de Xiaomi mij het meeste aan, maar ik kan het ook mis hebben.

P.S. Ik ben echt een nerd. Ik hou van dingen die ik niet per se nodig heb, maar wel zou willen hebben en handig zijn op het gebied van technologie (misschien de reden dat de Mi Mix 3 mij aanspreekt). Zo houd ik ook van zinloze kermisverlichting in mijn PC 8)7.

P.S 2: Een microSD slot wordt door mij niet meer echt als nadeel gezien, het is altijd handig, maar als een telefoon dit niet heeft stop ik hem gewoon in mijn videocamera, die kan wel wat extra opslag gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Grijs op 22-02-2019 09:51 ]

• sanmarco30
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-03-2022
Grijs schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:47:
Bedankt voor de reacties iedereen! Ik zie dat de Pocophone hier een keer word aangeraden, maar misschien dat ik wel gewoon richting het 500-600 euro segment ga, ik wil niet weer een telefoon die over 1-2 jaar echt veel langzamer is geworden. Ik verwacht niet dat dit bij de Pocophone gebeurt door de SD845, maar je mist gewoon sommige features op zo'n goedkope telefoon.

Dan zie ik ook dat de OnePlus 6T veel wordt aangeraden, dat was ook mijn eerste keuze. Mijn zus heeft die recentelijk aangeschaft en is er heel blij mee. Maar er zijn nog 2 andere heel sterk rond die prijs:
De Honor View 20 en de Xiaomi Mi Mix 3. Volgens de reviews zijn dit 3 hele sterke telefoons voor een hele goede prijs, en vooral de Mi Mix 3 spreekt mij wel aan, door het voorkantvullende AMOLED-scherm, draadloos opladen, goede camera's, snelladen (al hebben de andere twee dat ook), en dat je een draadloze oplader en USB-C naar 3.5mm dongle uit de doos krijgt. De Honor View 20 heeft weer de snelste processor van ze allemaal, maar volgens mij wel de minste camera.

Overigens is de Samsung Galaxy S9 inderdaad zoals door @swhnld gezegd, erg goedkoop bij Tele2 op dit moment. Hij is een paar euro goedkoper dan de Mi Mix 3, 1+ en Honor V20, dat is misschien ook een goede optie..

Maar dan zit je natuurlijk wel met de Samsung software, een vriend van mij had volgens mij een S8 (kan ook S9 zijn, weet het niet meer), en dat vond ik echt niet lekker werken. Ik vond de software van Huawei wel fijn werken, maar natuurlijk is stock Android het fijnst. Ik zie de software op een Huawei (Xioami weet ik niet, lijkt dat op die van Huawei?) niet per se als een groot nadeel.

Dus dan blijven er voor mij vier toestellen over:

Zoals eerder gezegd spreekt de Xiaomi mij het meeste aan, maar ik kan het ook mis hebben.
Je zou ook kunnen wachten op de Xiaomi MI 9. Naar verwachting wordt deze qua prijs goedkoper dan de Mi Mix 3.
En uiteraard goede specificaties.

Op wat voor termijn heb je een nieuwe telefoon nodig?

• Grijs
sanmarco30 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:52:
[...]

Je zou ook kunnen wachten op de Xiaomi MI 9. Naar verwachting wordt deze qua prijs goedkoper dan de Mi Mix 3.
En uiteraard goede specificaties.

Op wat voor termijn heb je een nieuwe telefoon nodig?
Het liefst zo snel mogelijk, als ik weet welke ik ga kopen ga ik hem bestellen. Ik ben nogal ongeduldig als ik iets wil :), maar het kan ook een paar weekjes wachten.

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:46
Gezien je wensen lijstje zou ik toch ook de Galaxy s9 nemen. Als je de software niet fijn vind zet je er gewoon een andere launcher op.
De 3.5mm, de absoluut goede speakers, goede camera.
Of je zou misschien ook een iphone 8 kunnen overwegen?

• Grijs
REDSD schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:54:
Gezien je wensen lijstje zou ik toch ook de Galaxy s9 nemen. Als je de software niet fijn vind zet je er gewoon een andere launcher op.
De 3.5mm, de absoluut goede speakers, goede camera.
Of je zou misschien ook een iphone 8 kunnen overwegen?
Samsung S9. Mijn oom heeft die, is er heel erg blij mee. Lijkt mij ook een hele goede keuze inderdaad.

iPhones ga ik niet meer doen, vind Apple gewoon geen fijn bedrijf, en iOS vind ik een enorme downgrade vergeleken met Android.

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-11 16:54
Grijs schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:47:

P.S. Ik ben echt een nerd. Ik hou van dingen die ik niet per se nodig heb, maar wel zou willen hebben en handig zijn op het gebied van technologie (misschien de reden dat de Mi Mix 3 mij aanspreekt). Zo houd ik ook van zinloze kermisverlichting in mijn PC 8)7.

P.S 2: Een microSD slot wordt door mij niet meer echt als nadeel gezien, het is altijd handig, maar als een telefoon dit niet heeft stop ik hem gewoon in mijn videocamera, die kan wel wat extra opslag gebruiken.
De camera van de View 20 is gewoon prima, volgens mij hebben deze telefoons vergelijkbare camera's. Misschien dat de software de verschillen hierbij uitmaakt.

De V20 heeft een ToF sensor, in het kader van nutteloze features, kan je mee meten hoeveel kcl er in je appel zit _O-

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• Grijs
vuurtjih schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:03:
[...]

De camera van de View 20 is gewoon prima, volgens mij hebben deze telefoons vergelijkbare camera's. Misschien dat de software de verschillen hierbij uitmaakt.

De V20 heeft een ToF sensor, in het kader van nutteloze features, kan je mee meten hoeveel kcl er in je appel zit _O-
Dat is nou leuk om te weten :)

Volgens mij zijn inderdaad de Mi Mix 3, OnePlus 6T en Honor V20 erg aan elkaar gewaagd, en het zijn alle 3 gewoon hele sterke telefoons.

En dan natuurlijk de S9, die qua prijs nu heel aantrekkelijk is. Ik denk in ieder geval dat ik niet de fout inga als ik één van die vier toestellen koop.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-11 08:59

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb zelf momenteel een Motorola Moto G6 en dat toestel bevalt me heel goed, heel goede prijs-kwaliteit-verhouding. Ruim onder je budget trouwens ook, daar kan je dan misschien iets anders leuks mee doen.

Je zou zelfs voor de G6 Plus kunnen gaan en nog ruim binnen je budget blijven! :D

pricewatch: Motorola Moto G6 Plus Blauw

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Mx. Alba schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:22:
Ik heb zelf momenteel een Motorola Moto G6 en dat toestel bevalt me heel goed, heel goede prijs-kwaliteit-verhouding. Ruim onder je budget trouwens ook, daar kan je dan misschien iets anders leuks mee doen.

Je zou zelfs voor de G6 Plus kunnen gaan en nog ruim binnen je budget blijven! :D

pricewatch: Motorola Moto G6 Plus Blauw
De G7 (Plus) is al uit, toch een verbetering ten opzichte van de G6 (Plus)

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-11 08:59

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:40:
[...]

En ook binnen budget zo te zien. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Grijs
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:40:
[...]

Maar voor ongeveer dezelfde prijs van een G7 Plus heb je ook een Pocophone, wat is dan een reden zijn om voor de G7 Plus te kiezen?

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-11 16:54
Grijs schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:11:
[...]

Dat is nou leuk om te weten :)

Volgens mij zijn inderdaad de Mi Mix 3, OnePlus 6T en Honor V20 erg aan elkaar gewaagd, en het zijn alle 3 gewoon hele sterke telefoons.

En dan natuurlijk de S9, die qua prijs nu heel aantrekkelijk is. Ik denk in ieder geval dat ik niet de fout inga als ik één van die vier toestellen koop.
Alleen de batterij kwaliteit van de S9 is volgens mij wel veel minder t.o.v. de andere 3. De OP6Y & de V20 ondersteunen daarnaast ook snellaad technieken, waardoor je ook zeer snel weer een deel bent bijgeladen.

Misschien kan je daarnaast je keuze baseren op de skins van de telefoons? EMUI en MIUI zijn wel heel erg anders dan OxygenOS, met allemaal hun voor- en nadelen.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• Grijs
vuurtjih schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:11:
[...]

Alleen de batterij kwaliteit van de S9 is volgens mij wel veel minder t.o.v. de andere 3. De OP6Y & de V20 ondersteunen daarnaast ook snellaad technieken, waardoor je ook zeer snel weer een deel bent bijgeladen.

Misschien kan je daarnaast je keuze baseren op de skins van de telefoons? EMUI en MIUI zijn wel heel erg anders dan OxygenOS, met allemaal hun voor- en nadelen.
De Mi Mix 3 ondersteunt ook snelladen toch?

En dat is wel een goede om mijn keuze deels daarop te baseren. Volgens velen is Oxygen OS het beste omdat het dicht bij stock Android ligt. Ik vond zelf de EMUI op mijn Huawei ook erg fijn werken. MIUI heb ik geen ervaring mee, maar ik hoor daar verschillende dingen over. Volgens mij is het wel snel, en als het lijkt op EMUI heb ik er geen problemen mee.

Vooralsnog ligt mijn keuze bij de Mi Mix 3.

Verwijderd

Grijs schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:48:
[...]

Maar voor ongeveer dezelfde prijs van een G7 Plus heb je ook een Pocophone, wat is dan een reden zijn om voor de G7 Plus te kiezen?
Bekender merk, geen MIUI en andere mankementen die de Pocophone heeft.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:38:
[...]

Bekender merk, geen MIUI en andere mankementen die de Pocophone heeft.
Mankementen die de Pocophone heeft? Waar heb je het over?
De Pocophone is nagenoeg op alle fronten beter dan die G7...

• Grijs
Ik heb wat reviews gekeken/gelezen, en ik heb de Mi Mix 3 besteld. Ik hou jullie op de hoogte. Bedankt voor alle tips en hulp iedereeen!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:23
Wel grappig om te zien... Je maakt een topic.....
In principe heb je al een telefoon wat je wilt bestellen... (mi mix 3)
Iedereen raadt wat anders aan... En je besteld je eigen keuze

Laat je weten of die bevalt?

• Grijs
Aggressor schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:16:
Wel grappig om te zien... Je maakt een topic.....
In principe heb je al een telefoon wat je wilt bestellen... (mi mix 3)
Iedereen raadt wat anders aan... En je besteld je eigen keuze

Laat je weten of die bevalt?
Mijn eerste keuze lag bij de Mi Mix 3, maar wou het zeker weten. De argumenten die hier zijn gegeven zijn voor mij net niet genoeg om mij te overtuigen een andere te nemen, vandaar. De Mi Mix 3 heeft gewoon heel veel dingen die ik fijn vind om te hebben, vooral het draadloze opladen is bij nader inzien voor mij veel handiger dan ik eerst dacht. Vooral na nog wat lezen van reviews en comparisons en dergelijke toch achter gekomen dat ik de Mi Mix 3 waarschijnlijk het fijnste vind.

Ik zal laten weten of hij bevalt!

[ Voor 11% gewijzigd door Grijs op 22-02-2019 12:20 ]

Pagina: 1