Ik zoek een?
Ik zoek een Android smartphone, zoals de titel al zegt. Ik heb ongeveer een jaar geleden de pricewatch: Huawei P smart Zwart gekocht, maar dat is eigenlijk een beetje een miskoop geweest. Ik kwam van een oude, langzame iPhone 6, en deze was aan het begin veel sneller, maar is sinds een paar maanden al weer heel langzaam geworden. De camera's vallen heel erg tegen, en hij hapert gewoon ontzettend veel. Tijd voor een nieuwe.
Wat is je budget?
Ik ga een iets goedkoper abonnement nemen, zodat ik mijn telefoon met een abonnement aan kan schaffen. Ik zat te denken aan tussen de 300 en ~500-600 euro te denken (liever aan de goedkopere kant, maar heb wel slechte ervaring met hele goedkope telefoons) als je het toestel los zou kopen. Ik ga mijn Tele2 abonnement verlengen via mobiel.nl.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik hem heel veel voor social media, webbrowsing, e-mail, het gebruikelijke. Ik speel ook nog wel eens een spelletje, dit zijn meestal puzzelspelletjes, en daar heeft mijn huidige telefoon echt moeite mee. Mijn huidige telefoon haper gewoon ontzettend veel, bijvoorbeeld op Instagram als ik iemands verhaal wil kijken, als ik iets op ga zoeken op google, maar ook bijv. het toetsenbord inladen en het typen werkt niet heel goed. Het is gewoon niet zo vloeiend allemaal. Ik ben dus op zoek naar een snappy telefoon, die alles vloeiend kan doen, dus een goeie CPU is belangrijk.
Dan voor de rest, wat ik nog echt nodig heb:
Dat was het wel een beetje, als ik iets ben vergeten voeg ik het nog toe.
Wat heb je zelf al gevonden?
Deze had ik al gevonden:
pricewatch: Honor 10 64GB Blauw
pricewatch: Xiaomi Mi 8 64GB Zwart
pricewatch: Xiaomi Pocophone F1 (6GB ram, 64GB opslag) Grijs
pricewatch: Samsung Galaxy S8 Zwart
Ik heb ook nog een paar duurdere modellen gevonden, namelijk deze:
pricewatch: Xiaomi Mi Mix 3 128GB Zwart
pricewatch: OnePlus 6T (8GB ram, 128GB opslag) Zwart
pricewatch: Huawei Mate 20 (4GB ram) Zwart
pricewatch: Samsung Galaxy S9 Dual Sim 64GB Zwart
pricewatch: Honor View 20 Blauw
De Mi Mix 3, Mate 20, OnePlus 6T en de Galaxy S8 spreken mij allemaal wel aan.
Welke vragen heb je hier nog over?
Nou ja, heel simpel: Welke telefoon zou het beste voor mijn gebruik zijn? Ik heb er veel gevonden, maar weet gewoon niet meer zo goed welke ik moet kiezen.
Bedankt voor de hulp!
EDIT: Hoeveelheid opslag maakt niet uit, ik heb nog een 128GB MicroSD kaartje.
EDIT 2: Honor View 20 toegevoegd.
Ik zoek een Android smartphone, zoals de titel al zegt. Ik heb ongeveer een jaar geleden de pricewatch: Huawei P smart Zwart gekocht, maar dat is eigenlijk een beetje een miskoop geweest. Ik kwam van een oude, langzame iPhone 6, en deze was aan het begin veel sneller, maar is sinds een paar maanden al weer heel langzaam geworden. De camera's vallen heel erg tegen, en hij hapert gewoon ontzettend veel. Tijd voor een nieuwe.
Wat is je budget?
Ik ga een iets goedkoper abonnement nemen, zodat ik mijn telefoon met een abonnement aan kan schaffen. Ik zat te denken aan tussen de 300 en ~500-600 euro te denken (liever aan de goedkopere kant, maar heb wel slechte ervaring met hele goedkope telefoons) als je het toestel los zou kopen. Ik ga mijn Tele2 abonnement verlengen via mobiel.nl.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik hem heel veel voor social media, webbrowsing, e-mail, het gebruikelijke. Ik speel ook nog wel eens een spelletje, dit zijn meestal puzzelspelletjes, en daar heeft mijn huidige telefoon echt moeite mee. Mijn huidige telefoon haper gewoon ontzettend veel, bijvoorbeeld op Instagram als ik iemands verhaal wil kijken, als ik iets op ga zoeken op google, maar ook bijv. het toetsenbord inladen en het typen werkt niet heel goed. Het is gewoon niet zo vloeiend allemaal. Ik ben dus op zoek naar een snappy telefoon, die alles vloeiend kan doen, dus een goeie CPU is belangrijk.
Dan voor de rest, wat ik nog echt nodig heb:
- Redelijke camera('s), hoeven echt niet het beste van het beste te zijn, maar ik wil gewoon goede, mooie foto's kunnen nemen als het moet.
- Zoals hier boven aangegeven: snelheid!
- Een mooi scherm, met hoge helderheid zodat het ook buiten goed af is te lezen.
- Een batterij die minimaal een hele dag meekan zonder op te laden. Mijn telefoon staat best vaak aan.
- Future-proof
- De mogelijkheid om er een microSD-kaartje bij te stoppen.
- Een scherm dat niet te snel breekt.
- Dat ik hem in de regen goed kan gebruiken, dus hoeft niet totaal waterdicht te zijn (is wel heel handig natuurlijk), maar in ieder geval spatwaterdicht.
- Dunne schermranden of een kleine notch, een grote notch vind ik gewoon niet heel mooi en onhandig.
- Een 3.5mm-aansluiting en goede speakers!
- Gezichtherkenning
- Draadloos opladen
- Snel opladen/li]
Dat was het wel een beetje, als ik iets ben vergeten voeg ik het nog toe.
Wat heb je zelf al gevonden?
Deze had ik al gevonden:
pricewatch: Honor 10 64GB Blauw
pricewatch: Xiaomi Mi 8 64GB Zwart
pricewatch: Xiaomi Pocophone F1 (6GB ram, 64GB opslag) Grijs
pricewatch: Samsung Galaxy S8 Zwart
Ik heb ook nog een paar duurdere modellen gevonden, namelijk deze:
pricewatch: Xiaomi Mi Mix 3 128GB Zwart
pricewatch: OnePlus 6T (8GB ram, 128GB opslag) Zwart
pricewatch: Huawei Mate 20 (4GB ram) Zwart
pricewatch: Samsung Galaxy S9 Dual Sim 64GB Zwart
pricewatch: Honor View 20 Blauw
De Mi Mix 3, Mate 20, OnePlus 6T en de Galaxy S8 spreken mij allemaal wel aan.
Welke vragen heb je hier nog over?
Nou ja, heel simpel: Welke telefoon zou het beste voor mijn gebruik zijn? Ik heb er veel gevonden, maar weet gewoon niet meer zo goed welke ik moet kiezen.
Bedankt voor de hulp!
EDIT: Hoeveelheid opslag maakt niet uit, ik heb nog een 128GB MicroSD kaartje.
EDIT 2: Honor View 20 toegevoegd.
:)