Waarom wifi zo langzaam?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Max043
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 12:02
Beste lezer,

Momenteel heb ik een HP 14 ce083nd. Als ik op school kom met deze laptop is het wifi erg traag en bij mijn mede leerlingen niet. Zij hebben andere laptops dan mij. Thuis werkt het wifi gewoon goed op mijn laptop. Dus dan zou je denken dat het aan het wifi van school ligt, maar hoe kan het dan dat bij de medeleerlingen geen langzame internet is?

Ik heb al heel veel opgezocht maar niks lijkt te werken. Nieuwe en oude driveers gedownload, niks...

School heeft:
2.4Ghz wifi
Kanaal 11.

Wat mijn laptop betreft, wifikaart: Realtek RTL8821CE 802.ac PCIe adapter. Ook zit er een Reaaltek PCIe GbE Family Controller in, geen idee wat dit is. Ik heb al een paar keer geklooit met de advanced settings van de realtek rtl8821ce maar leverde niks op. Ook heb ik energiebesparing uitgezet. Mijn settings zijn momenteel:
802.11d= Ingeschakeld
802.11n channel width for 2,4GHz= 20MHz only
802.11n channel width for 5,2GHz= Auto
ARP offload for WoWLAN= Uitgeschakeld
Bakeninterval= 100
Draadloze modus= 6. 802.11a/b/g
Fat Channel Intolerant= Uitgeschakeld
GTK rekeying for WoWLAN= Ingeschakeld
HT mode= HT mode
Mixed mode protection= CTS-to-self Enabled
Multi-Channel Concurrent= Uitgeschakeld
NS offload for WoWLAN= Uitgeschakeld
Preambulemodus= Long and Short Preamble
Preferred Band= 1. No preference
Realtek S5 WoWLAN= Ingeschakeld
Roaming Aggressiveness= 2. Lowest
Sleep on WpWLAN disconnect= Uitgeschakeld
Transmit power= 5. Highest
Wake on Magic Packet= Ingeschakeld
Wake on pattern Batch= Ingeschakeld

Wellicht dat ik iets moet veranderen aan mn ''Family controller'' van realtek?

Enige hulp wordt geapprecieerd!!!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:26
Hoe traag is traag? Welke download snelheid haal je dus?

En welke verbindingssnelheid geeft Windows aan?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 20:06
Heb je wel de nieuwste drivers geïnstalleerd?

De hogere snelheid bij je medeleerlingen kan o.a. verklaard worden door verschillen in netwerkkaarten, WiFi-antennes, e.d.

De instellingen kun je het beste op de standaardinstellingen laten staan, en daarbij de roaming aggressiveness op medium zetten.

(vergeet ook niet om de lessen Nederlands te blijven volgen)

[ Voor 9% gewijzigd door dennisdennis12 op 21-02-2019 19:11 ]

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:52
Die family GbE, zal wel je ethernet zijn, denk je niet? Niks met WiFi van doen.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Maak je toevallig gebruik van eduroam? Dan ligt het wel degelijk aan het netwerk. Eduroam kan gewoon vrij picky zijn op netwerkadapters. Ik heb een intel ac8260. Daar geen problemen mee, maar genoeg studenten bij mij op school die problemen hebben. In mijn eerste jaar had iemand telkens geen internet doordat hij een qualcomm netwerkkaart had. Een vriend van mij met wederom een qualcomm kaart heeft vaak ook heel traag internet. Het is natuurlijk geen realtek, maar het geeft wel aan dat sommige netwerkkaarten wel goed werken en andere niet.

Het makkelijkste is om een USB-adapter te kopen. Dan doet je internet het waarschijnlijk gewoon weer goed en ben je er zeker van dat je niet tegen compatibiliteitsissues aanloopt. Dat kan namelijk wel als je een interne wifikaart koopt. (dus via M2, mini pci-e e.d.)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Max043 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 18:11:
Beste lezer,

Momenteel heb ik een HP 14 ce083nd. Als ik op school kom met deze laptop is het wifi erg traag en bij mijn mede leerlingen niet. Zij hebben andere laptops dan mij. Thuis werkt het wifi gewoon goed op mijn laptop. Dus dan zou je denken dat het aan het wifi van school ligt, maar hoe kan het dan dat bij de medeleerlingen geen langzame internet is?

Ik heb al heel veel opgezocht maar niks lijkt te werken. Nieuwe en oude driveers gedownload, niks...

School heeft:
2.4Ghz wifi
Kanaal 11.
Geen 5GHz? Dan gok ik dat daar je probleem ligt...
Wat mijn laptop betreft, wifikaart: Realtek RTL8821CE 802.ac PCIe adapter.
Bingo. WiFi-ac is 5GHz-only. Met legacy 2.4GHz val je terug op WiFi-n. En dan loop je tegen de bezuiniging op de low-end adapter in je laptop aan: het heeft maar een radio (1x1 SISO). Oudere ontwerpen hebben misschien maar WiFi-n, maar doorgaans minimaal twee radio's (2x2 MIMO), minder low-end WiFi-ac ontwerpen ook.

Dat heeft twee gevolgen:
1) Best-case kun je maar over een datastroom communiceren waar anderen met twee kunnen werken. Dat halveert je throughput.
2) Als het signaal marginaal is mis je antenna diversity, een manier om de subtiele verschillen in ontvangst tussen twee antennes te gebruiken om je signaal beter uit de ruis te kunnen halen. Jouw verbinding wordt eerder traag, van traag wordt het eerder instabiel en het valt eerder weg.

Oplossingen:
1) School overtuigen dat het geen 2009 meer is en dat 5GHz ondertussen een must is, omdat zelfs midrange laptops zelfde problemen gaan krijgen als jij nu ervaart.
2) Indien mogelijk zelf je WLAN NIC vervangen voor een 2x2 MIMO exemplaar.

Voor dat laatste is allereerste vereiste dat je fysiek twee antennes in de laptop hebt zitten. Als ik hier kijk lijkt dat zo te zijn:
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2001898229.jpeg

Vervolgens hebben sommige fabrikanten zgn 'BIOS whitelisting', dus dat alleen bepaalde NICs geinstalleerd mogen worden. HP had die tot ~2014, daarna zouden ze afgeschaft zijn. Of dat echt zo is durf ik niet te zeggen. Als je ergens een M.2 WiFi module kunt lenen voordat je er eentje koopt kun je dat testen.

Gesteld dat er geen whitelist op zit, dan kun je kijken naar bijv een Intel AC 8260NGW adapter. Goed, snel, goede drivers.

Oslik blyat! Oslik!

• Max043
MewBie schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 19:09:
Hoe traag is traag? Welke download snelheid haal je dus?

En welke verbindingssnelheid geeft Windows aan?
Download is was 17.11 Mbps en upload 47 Mbps (of andersom, weet ik niet meer) Maar het duurt ongeveer 15 seconden voordat ik op youtube ben. Ook normale sites duren heel lang om te laden.
hoi1234 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 19:32:
Maak je toevallig gebruik van eduroam? Dan ligt het wel degelijk aan het netwerk. Eduroam kan gewoon vrij picky zijn op netwerkadapters. Ik heb een intel ac8260. Daar geen problemen mee, maar genoeg studenten bij mij op school die problemen hebben. In mijn eerste jaar had iemand telkens geen internet doordat hij een qualcomm netwerkkaart had. Een vriend van mij met wederom een qualcomm kaart heeft vaak ook heel traag internet. Het is natuurlijk geen realtek, maar het geeft wel aan dat sommige netwerkkaarten wel goed werken en andere niet.

Het makkelijkste is om een USB-adapter te kopen. Dan doet je internet het waarschijnlijk gewoon weer goed en ben je er zeker van dat je niet tegen compatibiliteitsissues aanloopt. Dat kan namelijk wel als je een interne wifikaart koopt. (dus via M2, mini pci-e e.d.)
Eduroam en school wifi beide geprobeert, allebei zelfde resultaat. Wat mij trouwens opvalt is dat ik mijn laptop opstart en en als ik dan meteen youtube opstart laad het gewoon meteen etc... Heel vreemd. Malware heb ik ook niet op mn laptop zitten.

• Max043
dion_b schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 20:32:
[...]

Geen 5GHz? Dan gok ik dat daar je probleem ligt...

[...]

Bingo. WiFi-ac is 5GHz-only. Met legacy 2.4GHz val je terug op WiFi-n. En dan loop je tegen de bezuiniging op de low-end adapter in je laptop aan: het heeft maar een radio (1x1 SISO). Oudere ontwerpen hebben misschien maar WiFi-n, maar doorgaans minimaal twee radio's (2x2 MIMO), minder low-end WiFi-ac ontwerpen ook.

Dat heeft twee gevolgen:
1) Best-case kun je maar over een datastroom communiceren waar anderen met twee kunnen werken. Dat halveert je throughput.
2) Als het signaal marginaal is mis je antenna diversity, een manier om de subtiele verschillen in ontvangst tussen twee antennes te gebruiken om je signaal beter uit de ruis te kunnen halen. Jouw verbinding wordt eerder traag, van traag wordt het eerder instabiel en het valt eerder weg.

Oplossingen:
1) School overtuigen dat het geen 2009 meer is en dat 5GHz ondertussen een must is, omdat zelfs midrange laptops zelfde problemen gaan krijgen als jij nu ervaart.
2) Indien mogelijk zelf je WLAN NIC vervangen voor een 2x2 MIMO exemplaar.

Voor dat laatste is allereerste vereiste dat je fysiek twee antennes in de laptop hebt zitten. Als ik hier kijk lijkt dat zo te zijn:
[Afbeelding]

Vervolgens hebben sommige fabrikanten zgn 'BIOS whitelisting', dus dat alleen bepaalde NICs geinstalleerd mogen worden. HP had die tot ~2014, daarna zouden ze afgeschaft zijn. Of dat echt zo is durf ik niet te zeggen. Als je ergens een M.2 WiFi module kunt lenen voordat je er eentje koopt kun je dat testen.

Gesteld dat er geen whitelist op zit, dan kun je kijken naar bijv een Intel AC 8260NGW adapter. Goed, snel, goede drivers.
Duidelijk antwoord. 1e optie gaat sowieso niet lukken aangezien dit een school is met 1000+ leerlingen en 1 nutteloos jongetje heeft problemen met wifi :P... 2e optie ben ik bang van ook niet. Alhoewel de 1e optie het proberen waard is. Erg bedankt voor iedereen zijn reactie en mee denken. Dan helaas maar met traag wifi studeren :(

Fijne avond!

EDIT: @dion_b U zegt dat 2.4Ghz het probleem is, maar thuis is mijn netwerk ook gewoon 2,4GHz. Netwerkkanaal 8. Protocol: 802.11n.... Ik ben hier geen expert in dus misschien heb ik het wel fout...

EDIT2: ''802.11ac only works on 5 GHz
Yes, 802.11ac will only work on the 5 GHz band. Nearly every wireless client supports the 2.4 GHz band, but unfortunately the band suffers from high interference levels and is quite crowded. In nearly all environments, the 5 GHz band doesn’t suffer from as much interference or crowding as the 2.4 GHz band, and 5 GHz has more spectrum available for WiFi channels. 802.11ac channels will be 80 MHz wide (compared to the 20 MHz or 40 MHz channels of 802.11n), with the option to spread out to 160 MHz channels in the future, although at double the channel bandwidth compared to 80 MHz, there will only be half as many channels.

The figure below compares channels of 20 MHz through 160 MHz bandwidth in the lower half of the 5 GHz band.''

Ik zie ook dat ze hier zeggen wat u zegt, en dus heeft 802.11ac moeite met 2.4ghz te gebruiken?

[ Voor 19% gewijzigd door Max043 op 21-02-2019 20:46 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Max043 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 20:39:
[...]

Duidelijk antwoord. 1e optie gaat sowieso niet lukken aangezien dit een school is met 1000+ leerlingen en 1 nutteloos jongetje heeft problemen met wifi :P... 2e optie ben ik bang van ook niet. Alhoewel de 1e optie het proberen waard is. Erg bedankt voor iedereen zijn reactie en mee denken. Dan helaas maar met traag wifi studeren :(

Fijne avond!

EDIT: @dion_b U zegt dat 2.4Ghz het probleem is, maar thuis is mijn netwerk ook gewoon 2,4GHz. Netwerkkanaal 8. Protocol: 802.11n.... Ik ben hier geen expert in dus misschien heb ik het wel fout...
Kanaal 8 is sowieso niet aan te raden. Gebruik alleen de niet-overlappende kanalen 1, 6 of 11 met 20MHz kanaalbreedte.

Verschil is geheid interferentie en drukte- thuis zal het rustiger zijn dan op school.
EDIT2: ''802.11ac only works on 5 GHz
Yes, 802.11ac will only work on the 5 GHz band. Nearly every wireless client supports the 2.4 GHz band, but unfortunately the band suffers from high interference levels and is quite crowded. In nearly all environments, the 5 GHz band doesn’t suffer from as much interference or crowding as the 2.4 GHz band, and 5 GHz has more spectrum available for WiFi channels. 802.11ac channels will be 80 MHz wide (compared to the 20 MHz or 40 MHz channels of 802.11n), with the option to spread out to 160 MHz channels in the future, although at double the channel bandwidth compared to 80 MHz, there will only be half as many channels.

The figure below compares channels of 20 MHz through 160 MHz bandwidth in the lower half of the 5 GHz band.''

Ik zie ook dat ze hier zeggen wat u zegt, en dus heeft 802.11ac moeite met 2.4ghz te gebruiken?
Geen moeite, zoals het hier duidelijk staat, 802.11ac is een 5GHz-only standaard. 802.11ac apparatuur is doorgaans wel backwards-compatible met 802.11n zodat 2.4GHz ook gebruikt kan worden, maar in de 2.4GHz kun je per definitie geen 802.11ac gebruiken.

Oslik blyat! Oslik!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:25
heb je er niets statisch ingesteld staan zoals proxy/dns servers thuis?

Hoe doet je laptop het op een andere locatie?

En post eens nslookup/ping resultaten naar bv ilse.nl / 8.8.8.8

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max043
dion_b schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 23:02:
[...]

Kanaal 8 is sowieso niet aan te raden. Gebruik alleen de niet-overlappende kanalen 1, 6 of 11 met 20MHz kanaalbreedte.

Verschil is geheid interferentie en drukte- thuis zal het rustiger zijn dan op school.

[...]

Geen moeite, zoals het hier duidelijk staat, 802.11ac is een 5GHz-only standaard. 802.11ac apparatuur is doorgaans wel backwards-compatible met 802.11n zodat 2.4GHz ook gebruikt kan worden, maar in de 2.4GHz kun je per definitie geen 802.11ac gebruiken.
Sorry voor de vergissing, maar het wifi is echter toch 5Ghz:
Protocol 802.11n
WPA-2 enterprise
Netwerkband 5GHz

Helaas, nog steeds zoooo langzaaaaam....

@laurens0619
10.100.0.54 als ik dat in CMD typ...

Heb al mijn realtek settings terug gezet naar standaard, ook nog steeds langzaam....
Hierzo nog een screenshot: http://prntscr.com/moipop
Netwerk adapters: http://prntscr.com/moirim
Wifi settings: http://prntscr.com/mois64, http://prntscr.com/moiscn
Beveiliging settings wifi: http://prntscr.com/moit00

Misschien dat iemand hier wat aan heeft...

[ Voor 11% gewijzigd door Max043 op 22-02-2019 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Ben je via 2G of 5G verbonden op het netwerk van school?
Met welke snelheid ben je verbonden?
Kan je een IPCONFIG /ALL hier posten als je op school bent en als je thuis bent?
Malware heb ik ook niet op mn laptop zitten.
Hoe heb je dat getest?
Welke antivirus gebruik je?
Helaas, nog steeds zoooo langzaaaaam....
Kan je ajb alleen meetgegevens geven?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max043
@lier

Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : LAPTOP-FU0VTVUK
Primary Dns Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid
IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No
DNS Suffix Search List. . . . . . : arcuscollege.nl

Ethernet adapter Ethernet:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . : home
Description . . . . . . . . . . . : Realtek PCIe GbE Family Controller
Physical Address. . . . . . . . . : B4-B6-86-E3-1F-05
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes

Wireless LAN adapter LAN-verbinding* 13:

Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : Microsoft Wi-Fi Direct Virtual Adapter #4
Physical Address. . . . . . . . . : 76-40-BB-27-14-7D

Wireless LAN adapter LAN-verbinding* 14:

Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : Microsoft Wi-Fi Direct Virtual Adapter #5
Physical Address. . . . . . . . . : 74-40-BB-27-14-7D

Wireless LAN adapter Wi-Fi:

Connection-specific DNS Suffix . : arcuscollege.nl
Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8821CE 802.11ac PCIe Adapter
Physical Address. . . . . . . . . : 74-40-BB-27-14-7D
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 10.11.20.183(Preferred)
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.254.0
Lease Obtained. . . . . . . . . . : vrijdag 22 februari 2019 09:29:07
Lease Expires . . . . . . . . . . : vrijdag 22 februari 2019 13:29:06
Default Gateway . . . . . . . . . : 10.11.20.1
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.0.2.1
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 10.100.0.54
10.200.16.49
NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled

Op school ^

Ik ben verbonden via 5GHz. Anti virus is standaard (windows defender). Maar ik download nooit wat eigenlijk, alleen voor school...

Wat bedoelt u met meetgegevens? De snelheden? 17.11 Upload 47 Download...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:58
17.11 Upload en 47 Download lijkt me meer dan snel genoeg om Youtube te kijken.
Het is vreemd dat Youtube 15 seconden moet laden met zo'n snelheden... Mijn guest wifi is gelimiteerd op 10mbps en daar is prima Youtube op te kijken.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef anders ook de WiFi info:

netsh wlan show interface

Doe dat zowel thuis waar het goed gaat als op school waar het brak is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max043
@dion_b
There is 1 interface on the system:

Name : Wi-Fi
Description : Realtek RTL8821CE 802.11ac PCIe Adapter
GUID : 98d90321-470d-47d4-b1a0-a24730df9eab
Physical address : 74:40:bb:27:14:7d
State : connected
SSID : ROC-Arcus
BSSID : 58:f3:9c:17:4d:3d
Network type : Infrastructure
Radio type : 802.11ac
Authentication : WPA2-Enterprise
Cipher : CCMP
Connection mode : Profile
Channel : 48
Receive rate (Mbps) : 200
Transmit rate (Mbps) : 200
Signal : 100%
Profile : ROC-Arcus

Hosted network status : Not available
@Broodro0ster Dat dacht ik ook want ik heb thuis maar 4/5 upload haha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Max043 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:33:
@dion_b
There is 1 interface on the system:

Name : Wi-Fi
Description : Realtek RTL8821CE 802.11ac PCIe Adapter
GUID : 98d90321-470d-47d4-b1a0-a24730df9eab
Physical address : 74:40:bb:27:14:7d
State : connected
SSID : ROC-Arcus
BSSID : 58:f3:9c:17:4d:3d
Network type : Infrastructure
Radio type : 802.11ac
Authentication : WPA2-Enterprise
Cipher : CCMP
Connection mode : Profile
Channel : 48
Receive rate (Mbps) : 200
Transmit rate (Mbps) : 200
Signal : 100%
Profile : ROC-Arcus

Hosted network status : Not available
@Broodro0ster Dat dacht ik ook want ik heb thuis maar 4/5 upload haha...
Hmm, dit is dus op school... totaal andere situatie dan wat je in topicstart noemde.

Wat ik hieruit haal:
- je zit inderdaad op de 5GHz
- je RSSI is >-50dBm, dus signaal is zeer sterk. Dank aan MS voor onnodig onduidelijkheid, RSSI bereken je door -100dBm+("Signal"/2) 8)7
- je haalt een link rate van 200Mbps. Dat is niet zozeer een snelheid maar een indicatie van een paar instellingen:
-- WiFi-ac (alsnog)
-- 40MHz kanaalbreedte (in high-density omgevingen als een school doorgaans een goed idee)
-- MCS 9, dus beste signaalkwaliteit

Als je de enige gebruiker in dat kanaal zou zijn, zou je ongeveer 2/3 van die 200Mbps moeten kunnen halen, dus zo'n 133Mbps. Maar het is gedeelde spectrum, dus moet je daar twee slagen in maken om te vinden wat je echt kunt halen:
- niet jouw bij benadering perfect 200Mbps link rate nemen, maar die van de slechtst verbonden gebruiker in dat kanaal. En daar dus ook 2/3 van nemen.
- vervolgens dat getal delen door het aantal gelijktijdige gebruikers die daadwerkelijk data verzenden of ontvangen (alleen verbonden telefoon in broekzak die verder niets doet telt dus niet mee).

Helaas zijn dat beide zaken die je als eindgebruiker met alleen je eigen laptop niet kunt inzien. Dus we zijn een beetje blind anders dan dat we weten dat je alsnog in de 5GHz zit met nagenoeg perfecte verbinding.

Wat kan het probleem dan zijn:
1) alsnog die 1x1 SISO vs 2x2 MIMO. Iemand met 2x2 heeft onder dezelfde omstandigheden exact dubbel de link rate en throughput. Maar... of dat het verschil maakt met je klasgenoten hangt natuurlijk af van wat zij hebben. Als zij diezelfde netsh wlan show interface doen en dan 400Mbps link rate hebben, is dat in ieder geval een deel van het verschil. Zitten zij ook op 200Mbps, dan hebben zij ook 1x1 SISO en verklaart je NIC het verschil alvast niet. Als dit wel deel van het verschil is, is het wederom goed idee een normale 2x2 MIMO NIC te overwegen.
2) beetje vergezocht, maar hoewel 5GHz in de regel veel sneller en stabieler presteert dan 2.4GHz, zeker als je zoals hier vol signaal hebt, kan de configuratie dermate verprutst zijn dat je betere ervaring hebt op de 2.4GHz. Lijkt me werderom erg sterk, maar zou kunnen. In ieder geval geld hier zelfde als bij 1): kijk hoe het bij klasgenoten ingesteld is en als je bij iedereen bij wie het goed is 2.4GHz-kanalen ziet, dan is dit mogelijk aan de orde.
3) het heeft niets met de WiFi zelf te maken, maar jouw laptop, specifiek jouw Windows install, verprutst iets. Om dit uit te sluiten kun je het makkelijkst een LiveUSB maken en daar vanaf booten. Exact welke maakt niet uit, zolang het maar via WiFi verbinding kan maken kun je achterhalen of je Windows install het probleem is. Ik vind zelf Linux Mint Cinnamon voor een moderne PC de meest idiot-proof optie. Als je met een LiveUSB draait installeer je niets, dus zodra je die USB eruit trekt en reboot heb je alles van je regulieren Windows-omgeving terug in de toestand waar het nu ook in is.

Exact hoe te fixen als het aan je Windows ligt is een tweede, laten we daar pas op in gaan als er sterke aanwijzigen zijn dat dat het probleem is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:25
Ik denk het laatste @dion_b mede hierdoor:
Wat mij trouwens opvalt is dat ik mijn laptop opstart en en als ik dan meteen youtube opstart laad het gewoon meteen et
Ik dacht eerst aan static primary dns die timed out maar dan zou het direct na booten ook crap zijn. Zaken als antivirus/firewall? En gaat het nou ook mis op een 3e wifi locatie?

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1