Als eens iemand meer volt door zen RAM gestuurd?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb zo'n asus moederbord waar ik het voltage van het RAM geheugen kan instellen. Nu staat het op 3.4v, zo heb ik men bord gekocht maar in het boekje staat dat het default een trap lager is.

Voltage verlagen maakt nie veel uit.

Momenteel draai ik op 140MHz 3.4v. Hoger kan ik niet omdat ik ben bus direkt van 105 naar 110 moet zetten. Zou het lukken men voltage te verhogen & is dit gevaarlijk voor men chips?

128Mb x 2 Kingston Cas3

Verwijderd

Ik zou erg voorzichtig zijn met dat voltage instellen...
ik doe het zelfs helemaal niet, is een x fout gegaan bij mij dat OC'en

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Mja, mijn mobo geeft standaard een te laag 3,3volt voltage.. dus het bios zet hem zelf al op 3.4v :D

Maar om wat hogere FSB's te halen was het nodig om dit te verhogen naar 3,5v (gehuegen trok het anders niet) wat neer komt op een werkelijk voltage van 3,43v

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
let wel dat je hier niet alleen het voltage voor het geheugen mee verhoogd maar ook het voltage naar je agp kaart en pci kaarten

Verwijderd

Laatst was er eentje die daarmee zijn ddr geheugen had gesloopt.

Volgens mee 1 of 2 weken geleden.
Dat stond ook hiero. |:(

• salvador4
  • Laatst online: 16-08 15:17
het kan volgens mij zeer weinig kwaad, ik heb hier ook uitgebreid mee lopen kutten maar ik had er geen profijt van, als ie bij mij niet opstartte, gewoon ff bios resette en klaar is keer.

ik zou er ff mee proberen maar waarschijnlijk boek je toch geen (of zeer weinig) winst, is zo'n beetje algemeen bekend.

• Aikon
  • Niet online
Mijn staat standaard op 3.56 gloof ik. En me no-name kan iig 152 aan, dus het helpt blijkbaar wel. :)

Verwijderd

DDR is hier wat gevoeliger voor... maar opzich moet je aanhouden dat je max 0.4 V boven de standaard specs moet gaan(dat geld bij SDR) bij DDR is 2.7/8 echt het max. 2.9 = fried chicken

• Dr.Q
  • Laatst online: 18-07 16:21
ik draai mijn dane elec 256mb cas 2 op 165 mhz cas 222 op 3,6 volt I/O spanning, op 3,45 ofzo draait ze max 157 cas 222.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Pagina: 1