Excel (Mac, Office 365) opent met meerdere documenten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• WennBee
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-09 20:53
Mijn vraag
Sinds een tijdje opent Excel (Office 365, Mac) met 4 documenten. Omdat ik 2 van die documenten dagelijks gebruik vond ik het niet nodig om meteen te gaan zoeken naar een oplossing. Gisteren wel gedaan, ik heb Excel opnieuw geïnstalleerd, ik heb het Dock-icoon verwijderd en gestart vanuit de Finder, ik heb m'n Mac even bestraffend toegesproken. Maar alles vergeefs.
Wie kan me helpen om Excel weer te laten openen zonder dat er ook meteen documenten geopend worden?

Dank vast!
Wendy

Relevante software en hardware die ik gebruik
MacBook Pro 2017, Office 365

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Map Opstarten ->Excel bekeken, die is leeg
Excel opnieuw geinstalleerd
Dock icoon verwijderd

Alle reacties

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:53

BCC

Je mac niet afsluiten maar gewoon dichtklappen?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Google eens op "excel opens all recent files mac" en bekijk de resultaten van answers.microsoft.com eens?

Tientallen opties die je (niet) geprobeerd / vermeld in je startpost?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• WennBee
Beste Max3400,
Sorry dat ik al die tientallen geprobeerde opties er niet bij heb gezet. Maar zeker heb ik gegoogled en ben ik op diverse sites en hulpfora gaan kijken en vragen. Maar de juiste oplossing zit er niet bij. Het zijn overigens niet allemaal 'recent files' die openen. 2 van die files gebruik ik dagelijks. De andere 2 zijn dat niet.

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
In FINDER, typ in de Search-box: STARTUP (Opstarten) en druk op Return.
Als de resultaten verschijnen: dubbelklik op de map Startup (Opstarten) en dubbelklik daarna op de EXCELmap. Alles wat in die map staat, start mee op als je Excel start. Wil je dat niet, verwijder dan de files in die map.

• WennBee
dix-neuf, dankjewel.
Dat heb ik geprobeerd. Echter, die startup--> Excel map is leeg...

• dix-neuf
  • Niet online
WennBee schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:20:Dat heb ik geprobeerd. Echter, die startup--> Excel map is leeg...
Ik baseerde mijn antwoord op wat ik vond op internet (ik werk zelf niet met een Mac).
Zie: https://support.office.co...f?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Excel verwijderen heeft geen zin als je niet je instellingen in ~/Library opruimt. Heb je daar al eens geneusd om te kijken wat er allemaal aan rommel staat voor Excel?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• WennBee
Ja, ik heb in de Library gekeken, maar weet niet zo goed waar ik moet zoeken. Er is een Cache map com.microsoft.Excel , met een paar lege submappen (Webkit en Webkit Cache).
Weet jij wellicht waar ik naar moet zoeken?

• dix-neuf
  • Niet online
Bekijk alle antwoorden hier (4 'pagina's): https://answers.microsoft...-83c5-b4d6ed2aa715?page=1
Daar zal vast wel iets bij staan wat je kan helpen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

WennBee schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:18:
Beste Max3400,
Sorry dat ik al die tientallen geprobeerde opties er niet bij heb gezet. Maar zeker heb ik gegoogled en ben ik op diverse sites en hulpfora gaan kijken en vragen. Maar de juiste oplossing zit er niet bij. Het zijn overigens niet allemaal 'recent files' die openen. 2 van die files gebruik ik dagelijks. De andere 2 zijn dat niet.
Het lijkt me dan zeer zinvol als je concreet aangeeft welke opties al zijn geprobeerd. Die steeds herhalen is wat onzinnig voor iedereen ;) (en daarom ook iets wat we in de topicstart vragen, wat je al deed natuurlijk maar schijnbaar laat je eea weg wat je al wel probeerde)

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 21-02-2019 18:59 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

WennBee schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:05:
Ja, ik heb in de Library gekeken, maar weet niet zo goed waar ik moet zoeken. Er is een Cache map com.microsoft.Excel , met een paar lege submappen (Webkit en Webkit Cache).
Weet jij wellicht waar ik naar moet zoeken?
Ik wil liever niets te maken hebben met Apple, dus ik kan je niet verder helpen. Ik ben prima tevreden met m'n Linux systemen. ;) Maar iets in je Library map dat met MS te maken heeft of volledig Office? Zoals mijn collega hierboven al aangeeft mag je best wat meer informatie verschaffen en zelf uitzoeken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WennBee
F_J_K schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 18:58:
[...]

Het lijkt me dan zeer zinvol als je concreet aangeeft welke opties al zijn geprobeerd. Die steeds herhalen is wat onzinnig voor iedereen ;) (en daarom ook iets wat we in de topicstart vragen, wat je al deed natuurlijk maar schijnbaar laat je eea weg wat je al wel probeerde)
Ok, voortaan zet ik alle sites erbij waar ik na een google search ben geweest. In dit geval vond ik nergens 'mijn probleem', dus ook nergens een oplossing. De oplossing voor de versie van Mac Excel 2011 van dix-neuf had ik ook gezien, maar dat is hem ook niet.
Het enige dat ik naast die google search inderdaad niet vermeld heb is dat ik in de Library heb gekeken en daar niets speciaals kon vinden (en helaas Hero of Time, ook geen MS of Office map die gevuld is)

Ik snap dat hier veel Linux/Windows users zijn en dat Apple niet zo gangbaar is. Jammer, ik heb het idee dat ik iets heel simpels over het hoofd zie.

Dank in ieder geval voor het meedenken.
Pagina: 1