Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop aanschaffen voor geluidsbewerking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hi experts! Ik wil graag jullie mening betreffende de aanschaf van een laptop waarmee ik muziek kan maken. Na (vrij kort) eigen onderzoek kom ik op een game computer uit, de Lenovo Legion Y740-17ICHg 81HH000RMH. Is dat wat (zie specs hieronder) voor de doelen (zie verder onder) die ik voor ogen heb? Alvast bedankt voor het meedenken!

Een vriendelijke groet, Sander

Processor Serie : Intel Core i7
Processor Mode : l8750H
Merk : Lenovo
Scherm Diagonaal (inch) : 17.3 inch
Resolutie : 1920 x 1080 pixels
Processor Cores : 6 (Hexa-Core)
Processor Snelheid : 2.20 GHz
Geheugen type : DDR4
Geheugen capaciteit : 16 GB
HDD Opslagcapaciteit : 1000 GB
SSD Opslagcapaciteit : 512 GB

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga met geluidsbewerking aan de gang, hoop uiteindelijk soundscapes en muziek te maken. Besturingssytseem bij voorkeur Windows. Ik game niet, doe weinig aan beeld- of videobewerking. Wel gebruik ik de laptop veel om te surfen op internet, met name youtube, tekstverwerking en om films/series te kijken.

Wat is je budget?
Max. €2500 voor de machine zelf.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee.

Heb je nog bepaalde voorkeuren?
Nee.

Alle reacties

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-11 11:31
Wat voor software wil je gaan gebruiken? Misschien kan je daar de systeem eisen uit halen en achter halen wat noodzakelijk is.
Waarom een i7 en niet een i5?
Waarom 16gb ram?

Je geeft als optie een lenovo legion: naar mijn weten is dit een game laptop.
Hoe ben je hier op uit gekomen?
Deze zal een dedicated GPU hebben. Aangezien je aangeeft niets met gaming of beeld bewerking te doen lijkt mij dit overbodig.

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 11:44
Heb je al een sound interface in gedachte of in bezit?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord franklynfn126! Ik denk aan programma's als Ableton (Live), Cubase en Adobe Audition.

En verder heb ik eigenlijk gewoon hoog ingezet wat betreft de specificaties en een beetje op de totaalprijs gelet. Maar ik heb er te weinig verstand van om goed te kunnen beoordelen wat een overgekwalificeerde machine is, en of het überhaupt kwaad kan (op een hoge totaalprijs na).
Zou het bijvoorbeeld kunnen dat de onderdelen een overgekwalificeerde machine minder snel slijten bij (intensief) gebruik (omdat ze minder hard werken dan een 'normale' machine)? Dan is er kans op een langere levensduur, en dat maakt de aanschaf van iets met hogere specs dan benodigd aantrekkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
@pagefault, ik denk aan Ableton (Live), Cubase, Adobe Audition. Misschien dat ik ooit aan synthesizers en andere toevoegingen ga beginnen, maar dan begint het me al te veel op een studio te lijken. Dat is niet de bedoeling, ik ben een hobbyist en ga met samples en add-ons binnen de genoemde programma's aan de gang.

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 11:44
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:50:
@pagefault, ik denk aan Ableton (Live), Cubase, Adobe Audition. Misschien dat ik ooit aan synthesizers en andere toevoegingen ga beginnen, maar dan begint het me al te veel op een studio te lijken. Dat is niet de bedoeling, ik ben een hobbyist en ga met samples en add-ons binnen de genoemde programma's aan de gang.
Dat zijn de software tools, ik bedoelde een geluidskaart al dan niet met midi in/out.

Verwijderd

Topicstarter
@PageFault Ik ging er van uit dat een game laptop ook een goede geluidskaart heeft, je wilt toch goed geluid als je zit te gamen. Maar ik ga er nog wat meer over lezen, bedankt voor je reactie.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:01:
@PageFault Ik ging er van uit dat een game laptop ook een goede geluidskaart heeft, je wilt toch goed geluid als je zit te gamen. Maar ik ga er nog wat meer over lezen, bedankt voor je reactie.
Voor het produceren van muziek heb je inderdaad écht een andere geluidskaart nodig. Voor games boeit het allemaal niet zo, dan is een ingebouwde geluidskaart prima.

Voor het produceren van muziek wil je zoiets:
https://www.bax-shop.nl/e...d-gen-usb-audio-interface

Of, als je het wilder aan pakt, zijn grotere broertje:
https://www.bax-shop.nl/e...d-gen-usb-audio-interface

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Pagina: 1