Toon posts:

Gamelaptop of desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik wil een gamesysteem aanschaffen voor aan de eetkamertafel. Nu zijn er twee opties bij mij;
1. Gamelaptop
2. Een tv of monitor (32 tot 35 inch) aan de muur monteren en de desktop in de kelderkast achter de muur plaatsen. Bij deze optie zit ik ongeveer 1.5 meter vanaf het scherm.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Battlefield, Anthem en andere fps of rpg's.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Denken jullie dat er goed competitief te gamen valt met optie 2? Zo ja, waar moet ik opletten bij het kopen van een tv? Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 15:29

JK

Een TN display voor lage input lag en daarnaast een hoge refreshrate zijn voor FPS games denk ik wel fijn.

Ik heb nog een gaming laptop te koop,een MSI GP72M met 120Hz 17" scherm. Ik gebruik 'm bijna niet en had 'm gekocht omdat ik niet van plan was om mijn desktop te upgraden. En toen ging ik dat laatste dus wel doen.... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:30
Compact Gaming Deskop niet een beter idee dan een Gamelaptop? mATX of Mini ITX. Of proprietary van die schaal.

Mits je genoeg inkomen hebt kun je altijd wel een Gamelaptop halen. Mijn ervaring tenminste als observatie van Vrienden die ik heb die en Gaming Laptop hebben/hadden dat ze ongeveer 2 jaar mee gaan.
Vanaf een bepaald moment krijgen ze altijd issues rond die tijd.

Verwijderd

Topicstarter
JK schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:28:
Een TN display voor lage input lag en daarnaast een hoge refreshrate zijn voor FPS games denk ik wel fijn.

Ik heb nog een gaming laptop te koop,een MSI GP72M met 120Hz 17" scherm. Ik gebruik 'm bijna niet en had 'm gekocht omdat ik niet van plan was om mijn desktop te upgraden. En toen ging ik dat laatste dus wel doen.... :+
Als het een laptop wordt dan een nieuwe met een 2060. :9
Psyonara schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:47:
Compact Gaming Deskop niet een beter idee dan een Gamelaptop? mATX of Mini ITX. Of proprietary van die schaal.

Mits je genoeg inkomen hebt kun je altijd wel een Gamelaptop halen. Mijn ervaring tenminste als observatie van Vriendien die ik heb die en Gaming Laptop hebben/hadden dat ze ongeveer 2 jaar mee gaan.
Vanaf een bepaald moment krijgen ze altijd issues rond die tijd.
Het probleem is niet een desktop hebben maar een scherm die wat verder van mij af hangt. Ik ga niet iedere keer een monitor op de tafel neerzetten.

over de betrouwbaarheid, dat is merk/model afhankelijk maar wel mijn voornaamste reden om te twijfelen. Ik heb het idee dat de gamelaptop markt nu dusdanig groot is geworden dat ze wel langer meegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:06
Gamelaptop is snel 2x zo duur als losse desktop + randapparatuur met zelfde specificaties.
Als je naar de echte snelle laptops gaat is het prijsverschil nog groter.

Desktop kan je altijd meer snelheid mee halen dan de beste gamelaptop.
+ makkelijker onderdelen vervangen als iets kapot is of te langzaam wordt.

Zou voor de desktop gaan en het scherm aan een beugel hangen dat je nog een halve meter tot een meter naar je toe kan trekken.
dan voor een 27 en 32 inch gamemonitor gaan (afhankelijk van de afstand)

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:30
Waar je de PC ook kwijt kan, kun je dan beter niet dat systeem door je woning aansluiten en met een remote control KVM swtich oid naar de Woonkamer/Andere mogelijke kamers verwijzen.

Eetkamer ben je normaal niet zo heel lang aanwezig.
2de hands Steam link zoeken oid.

Verwijderd

Topicstarter
Cyriel85 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:07:
Gamelaptop is snel 2x zo duur als losse desktop + randapparatuur met zelfde specificaties.
Als je naar de echte snelle laptops gaat is het prijsverschil nog groter.

Desktop kan je altijd meer snelheid mee halen dan de beste gamelaptop.
+ makkelijker onderdelen vervangen als iets kapot is of te langzaam wordt.

Zou voor de desktop gaan en het scherm aan een beugel hangen dat je nog een halve meter tot een meter naar je toe kan trekken.
dan voor een 27 en 32 inch gamemonitor gaan (afhankelijk van de afstand)
Ik kwam hierop uit.

Een beugel is inderdaad een idee maar dat zal dan een dure worden omdat over het algemeen die goedkope er niet uitzien. Het is wel in het zicht en moet er dus wel enigszins mooi uitzien. Ik ga eens kijken naar wat ik kan krijgen bij een desktop+monitor+beugel+rest voor 1700 euro totaal.
Psyonara schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:09:
Waar je de PC ook kwijt kan, kun je dan beter niet dat systeem door je woning aansluiten en met een remote control KVM swtich oid naar de Woonkamer/Andere mogelijke kamers verwijzen.

Eetkamer ben je normaal niet zo heel lang aanwezig.
2de hands Steam link zoeken oid.
Kvm zal niet nodig zijn bij een desktop.

Dat laatste ligt echt aan de woning en wat je doet. Ik zit veel achter mijn laptop met mijn vriendin naast mij op de switch of laptop. Dit doen wij altijd aan de eettafel en die staat in het eetgedeelte. Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:06
Als je deze thread volgt denk ik dat daar wel een pc uitkomt die ook een 2060 heeft, maar desktopversie met desktop CPU, die beter zal presteren dan een laptop versie voor een 1000-1100 euro.
Gaming pc voor ongeveer 1000€

Daar een scherm van 300,- en beugel van een 100,- bij en dan ben je er toch?
Prijsverschil is dan wel lager dan ik dacht. Nog nooit van TongFang gehoord, maar lees best positieve dingen.

Toch zou ik voor desktop gaan ivm makkelijk upgraden. Als je hem echter ook graag mee neemt om buiten de deur te gamen, is die laptop nog wel een goede deal voor de prijs.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Pagina: 1