ASUS CUSL2-C

Pagina: 1
Acties:

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Mijn temperatuursensor voor de processor lijkt een beetje heel erg te flippen.
Nadat hij ruim een dag uit heeft gestaan, beweert dat stomme mainboard al dat de processor 80 graden is, en boot hij uit zichzelf opnieuw. Dit heeft al geleid tot een NTOS-kernel exception onder w2k.
Nu heb ik de temperatuursensor tijdelijk uitgeschakeld, maar dit lijkt me nou niet echt de meest ideale oplossing. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben, of hebben gehad? Zijn er suggesties hoe ik dit kan verhelpen? Het lijkt wel of er bij het omrekenen van Fahrenheit naar Celsius of andersom iets mis gaat.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-08 08:20
zou het niet kunnen dat ie echt te warm word?

Verwijderd

heb dat board ook en nergens last van, is je koeler wel goed aangesloten :?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
De processor zelf is zeker niet de temperatuur die het mobo aangeeft.
Het lijkt me toch dat als hij echt 80 graden zou zijn, ik mijn vingers er aan zou moeten branden. En dat is toch zeker niet het geval.
En de koeler zit er voor zover ik weet toch echt goed op. Ik heb er zelfs een ICEBERG dual fan koeler opgezet. Die draaien allebei op 6000 toeren ongeveer.
Ik kreeg net te horen van een kennis die hetzelfde mobo had dat er een biosversie problemen had gehad. Zal maar eens een flash gaan uitvoeren.
Hopelijk met het juiste resultaat.

• Zed_no1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 10:50
het zou kunnen zijn dat je bord gaar is of dat je bios gaar is ...

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

ik heb dat bord ook, en ik kan je zeggen dat als je cpu echt 80 graden is ik je kan aanraden om je computer niet meer aan te zetten tenzij je er iets aan gedaan hebt...

je hebt geen AMD!

Ik heb verder nog nooit problemen gehad met mijn temp-aanduiding

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Druk eens voorzichtig op de koeler en kijk of de tempratuur zakt.. Zo ja: Lijkt me niet zo moeilijk om dan de oplossing te zien :)

• Zed_no1
Je probleem is bekend bij ons en we zijn het aan het uitzoeken welke revisie en welke biosen daat nu uiteindelijk problemen mee hebben
zou je mischien kunnen door geven wat het serie nummer van je bord is ?
We gaan er van uit dat er een verkeerde weerstand op je bord zit alleen is nu de vraag welke revise..

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03:42

mvds

Totally awesome!

Ik heb het ook met mijn Asus CUSL2. Bij mij geeft ie niet zulke aso waardes aan maar een idle temp van 45 graden is normaal. (volgens de bios) Maar dat vind ik toch eigenlijk best aan de hoge kant. Met 4 sunons in mijn kast voor de airflow, en rounded cables kan ik het me ook niet voorstellen dat die temp klopt.

• Zed_no1
Je processor mag best zowarm worden en denk dat de temperatuur in de kast toch een stuk lager ligt door je koeling.
Zolang de proccessor geen 65 graden of hoger wordt en je moet niet vergeten dat de snellere processoren ook warmer worden dan vroeger
Pagina: 1