Vraag

• Herman1981
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-11-2024
grafiek dynamische reeksen

Hoe krijg ik niet gebruikte reeksen die in mijn gegevensbereik van de grafiek zitten (dynamisch) uit mijn grafiek zonder ze met de hand te verwijderen? Kan ik dit zonder macro's bereiken? Ik hoop dat bovenstaand plaatje een goede indruk geeft wat ik bedoel.

Voor een project heb ik een excelbestand waarbij bepaalde maatregelen en bijbehorende kasstromen in de tijd gekozen (lees aangezet) kunnen worden. Voor het idee: het totale palet kan wel bestaan uit bijv 21 maatregelen waarbij in het voorbeeldplaatje er maar 3 gekozen zijn. Ik wil graag de flexibiliteit houden om meer maatregelen 'aan' te kunnen zetten. Wat ik niet wil is dat de niet gebruikte maatregelen ook een legenda item krijgen: ik wil in de legenda in het geval van het voorbeeld maar 3 items zien staan en niet alle 21.

Nu kan ik met dank aan Gijs http://www.ginfo.nl/dynamische-grafieken/ wel de horizontale aslabel dynamisch laten zijn maar met reeksen lukt het me niet. Ik heb wel geprobeerd het gegevens bereik van de grafiek met een INDIRECT aan te sturen maar dat pikt ie helaas niet.

Welke Excelkoning is hier ook al eens tegen aan gelopen en kan mij in de goede richting opsturen? (Als de oplossing toch in VBA ligt, ook geen punt, maar ben benieuwd of dit puur met Excel op te lossen is)