• TimTurbo2
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-08 14:15
Ik zal even beginnen met wat voor informatie; ik ben een 19 jarige student en doe de opleiding applicatieontwikkelaar mbo 4, ik heb afgelopen 7 maanden stage gelopen als front en back-end developer in JavaScript / Node.js, ik heb in deze stage periode gewerkt aan het ontwerp en ontwikkeling van een nieuwe versie van hun huidige app en de bijhorende backend. Dit project is nog niet afgerond en zal nog flink veel ontwikkeling nodig hebben voordat het product goed in de markt kan worden geïntroduceerd.

Voor onder andere deze reden heb ik een contract aangeboden gekregen om daar nu te gaan werken. Dit is een 0 uren contract aangezien ik ook nog steeds naar school moet voor een jaar (bol) dus ik heb naast school zo ongeveer 18-25 uur over om naar mijn werk te gaan. Ik heb alleen het idee dat het aangeboden salaris van 10.20 euro per uur of 11 euro per uur met vakantiegeld inbegrepen een onrealistisch laag salaris is voor de werkzaamheden die ik zal verrichten.

Ik heb zelf niet echt een idee of mijn gevoel hierover klopt of dat ik hier gewoon blij mee zou moeten zijn, daarom dat ik het hier vraag in de hoop dat mensen met ervaring in dit vakgebied mij hier een beter beeld bij kunnen geven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je krijgt 2x minimumloon. Voor een 0 uren contract. Best toch?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Het is een laag salaris voor een ontwikkelaar, maar er zitten ook lage verwachtingen aan vast. Je kunt dus rustig je opleiding(en) afmaken, een beetje bijverdienen terwijl je ook nog relevante ervaring opdoet. Heb zelf iets soortgelijks gedaan tijdens m'n opleiding (dit was wel 19 jaar terug) en het was ook destijds niet te vergelijken met een 'normaal' salaris, maar een prima zakcentje.

De vraag die je je vooral moet stellen is of je in staat bent hier 'hard' over te onderhandelen.

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:46

MsG

Forumzwerver

Hoe afhankelijk zijn ze van jou voor dit project? Hebben ze een onderhandelingspositie of heb jij die juist? Daarnaast zullen zij de stage ongetwijfeld als investering in jou zien, en het wellicht niet erg op prijs stellen als je nu ineens hard to get speelt terwijl zij je daar van alles bij hebben gebracht (even veronderstellend). Het kan natuurlijk prima, maar bij onderhandelen moet je in ieder geval ook bereid zijn om eventueel weg te lopen als je het aanbod niet aanstaat.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Javascript is niet echt ingewikkeld. Verder junior met weinig echte grote eerdere projecten + mbo-niveau. Ik zou het zien als een goede kans om betaald verder te leren! en blij te zijn dat je een baan op je vakgebied hebt waar je het volgens mij best naar je zin hebt.

[ Voor 35% gewijzigd door CyberMania op 21-02-2019 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
CyberMania schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:56:
Javascript is niet echt ingewikkeld. Verder junior met weinig echte grote eerdere projecten + mbo-niveau. Ik zou het zien als een goede kans om betaald verder te leren!
Ik weet niet wat jij verstaat onder "Javascript", door te zeggen "niet echt ingewikkeld" is wat kort door de bocht. Hij noemt al node.js en ik weet uit ervaring dat een front-end developer met kennis van nodejs en bijv. react meer kan verdienen dan een Python developer met vergelijkbare ervaring. Sure, het is geen low-level taal, maar "niet echt ingewikkeld" zegt weinig.

Concreet krijg je dus 1760 per maand bij 40 uur waarvan 140,8 vakantiegeld (8%) is. Het is geen vetpot, maar feitelijk ben je een part-time junior ontwikkelaar met 0 jaar werkervaring. Ik denk niet dat het erg onrealistisch is.

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
m33p schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:00:
[...]
Sure, het is geen low-level taal, maar "niet echt ingewikkeld" zegt weinig.
Mwah bedoel in vergelijking met C/C++, Java etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik zou het zien als een goede kans om betaald verder te leren! en blij te zijn dat je een baan op je vakgebied hebt waar je het volgens mij best naar je zin hebt.
Vooral dit, je kunt dit goed als ervaringsplek zien, zodat je in de toekomst juist meer kunt gaan verdienen. Je hebt immers dan de ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:44

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Prima salaris.

Salariskompas van intermediair.nl ingevuld, daar komt het volgende uit:
Jouw Profiel

Leeftijd: 19 jaar
Opleidingsniveau: MBO
Functie: Developer
Branche: Automatisering / ICT
Werkervaring: 0 jaar
Leidinggevend: 0 werknemers
Regio: Noord-Holland
Hoofdkantoor: Nederland
Aantal werknemers: 21 tot en met 50 werknemers
Budget: Nee

€ 2187 per maand.
Regio is afhankelijk voor het bedrag, heb zelf hier best betaalde regio gekozen.

Om te starten, met een plek waar je ervaring op doet, met een salaris wat mijn inziens redelijk markt conform is aangezien je opleiding nog niet afgerond is. Waarom zou je dat niet willen. Ten eerste doe je ervaring op wat goed is voor je CV, ten tweede verdien je meer dan bij de lokale Appie, ten derde ben je met iets bezig wat je waarschijnlijk leuker vind dan elke ander werk.

Ik zou t doen.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Het antwoord ligt al besloten in de titel van de topic.

Als parttimer naast je studie zit je niet in de "normale groep". Je kunt zijdelings kijken naar startsalarissen van pas-afgestudeerden, maar het is niet 1:1 vergelijkbaar.

Dat komt omdat de bedrijven die met nog-niet-afgestudeerde parttime developers werken geen afspiegeling zijn van alle werkgevers.

Verwijderd

Het is niet hoog maar je mag toch blij zijn. De meeste studenten staan vakken te vullen, terwijl jij voor een best redelijk uurtarief al in je vakgebied kan werken, en daarmee ook nog eens waardevoller wordt door vroege ervaring.

En voor de persoon die JavaScript niet ingewikkeld vind: ga aub je mond spoelen. Een senior JS developer kan momenteel een fortuin verdienen. Er is veel vraag naar en relatief weinig aanbod. Verder is in zijn algemeenheid front-end development inmiddels juist ingewikkelder dan back-end development. Juist in back-end talen heb je het "makkelijk" als je dan toch wilt chargeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02:45
Je minimumloon als 19 jarige ligt op 5,13. Je krijgt bijna het dubbele, je hebt nog geen diploma en komt eigenlijk pas net kijken. Inderdaad, 1800 euro per uur bruto bij full time is geen vet pot, maar vergeet niet dat als jij wel goed in je werk bent, je de komende jaren mooie stappen kan maken, ook met een MBO opleiding. Je hebt nu mooi de kans om alvast een stapje voor je klasgenoten te kunnen gaan staan door wel die werkervaring te pakken.

Als jij over een jaar o.i.d. je diploma haalt, kan je mooi in onderhandeling. Je hebt een basis, een uitgangspunt en je zit nu al, feitelijk ongeschoold, 170 euro boven het minimumloon voor oudere mensen bij fulltime dienstverband. Je verdiend meer dan menig scholier en student, middelbare school en MBO/HBO/WO, met zijn bijbaantje verdiend.

• TimTurbo2
MsG schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:55:
Hoe afhankelijk zijn ze van jou voor dit project? Hebben ze een onderhandelingspositie of heb jij die juist?
Aangezien ik merendeel op eigen houtje het front en back-end framework heb gemaakt (een database synchronisatie framework voor offline gebruik) dat nog niet af is en nog en waar nog veel aan ontwikkeld moet worden denk ik dat ik op zich wel een onderhandelingspositie heb.
Daarnaast zullen zij de stage ongetwijfeld als investering in jou zien, en het wellicht niet erg op prijs stellen als je nu ineens hard to get speelt terwijl zij je daar van alles bij hebben gebracht
Dit valt heel erg mee, ik liep in verhouding op de rest van de opleiding al erg voor en heb ook op mijn stage merendeel zelf gedaan. Laat ik het zo zeggen, ik heb meer meegedraaid als developer dan als stagiaire
Javascript is niet echt ingewikkeld. Verder junior met weinig echte grote eerdere projecten + mbo-niveau.
JavaScript kan erg uitgebreid zijn, ik ben bijvoorbeeld bezig geweest en nog steeds bezig met een framework voor het synchroniseren van een front en backend database

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

TimTurbo2 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:48:

[...]

Dit valt heel erg mee, ik liep in verhouding op de rest van de opleiding al erg voor en heb ook op mijn stage merendeel zelf gedaan. Laat ik het zo zeggen, ik heb meer meegedraaid als developer dan als stagiair.
Sorry, daar was je zelf bij.

Of het is eigen inzet of het is een vaste baan; je hebt nu best of 3 worlds: 2x minimumsalaris, tijd voor school, goede ervaring & contacten bij dat bedrijf.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02:45
Je kan het proberen, ik zou echter voorzichtig zijn en ervoor waken je hand niet te overspelen. Je woont waarschijnlijk nog thuis? Dan neem ik gemakshalve even aan dat je ook weinig kosten hebt. Je zou als alternatief kunnen spelen op een vast contract (met knap salaris) na je afstuderen. Wellicht voor je toekomst zelfs een betere optie. Die paar centen meer nu zijn leuk, maar je gaat er echt geen euro's bij krijgen. Stel je krijgt er 30 cent o.i.d. bij (dus 10,50 per uur), dan zou je dat per maand 30 euro extra opleveren als je 25 uur werkt.

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:57
Mijn advies is gewoon bepalen wat je wilt verdienen per maand en dat vragen, als ze nee zeggen heb je pech kun je alsnog met een lager bod akkoord gaan. Ik neem aan dat ze geen andere kandidaten hebben dus ze zullen je graag willen hebben misschien niet voor wat je vraagt, maar misschien ook wel.

• TimTurbo2
MAX3400 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:59:
[...]
Sorry, daar was je zelf bij.
Ik klaag er ook niet over, het was meer als aanduiding dat het hun denk ik niet zo veel tijd en geld gekost heeft als dat MsG veronderstelde. Ik vond het zelf eigenlijk wel fijn, ik kreeg de ruimte om mijn eigen ding te doen en had ook inspraak op de ontwikkeling in het project.
Of het is eigen inzet of het is een vaste baan; je hebt nu best of 3 worlds: 2x minimumsalaris, tijd voor school, goede ervaring & contacten bij dat bedrijf.
Daar heb je helemaal gelijk
Pagina: 1