Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding stuk -> upgrade pc verstandig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kevin12
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:28
Helaas heb ik gisteren kortsluiting in mijn 3 jaar oude pc gehad met het resultaat dat hoogstwaarschijnlijk de voeding stuk is, en hopelijk blijft het daarbij.

Tijdens het gamen hoorde ik ineens 'poef' en vervolgens sprong de zekering eruit waardoor ik geen stroom meer had op mijn kamer (topic heb ik reeds gemaakt hierover).

Nu vraag ik mij af of het verstandig is om te kijken of mijn pc een upgrade nodig heeft omdat het nu 3 jaar geleden is voordat ik de computer in elkaar heb gezet.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wow
BF5
Internet

Wat mag het systeem gaan kosten?
Overweeg om 2e hands onderdelen te gebruiken om kosten te drukken. Liefst max 250-500.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 207,45€ 207,45
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 0,-€ 0,-
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 0,-€ 0,-
1Asus VX279H Zwart€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D240FSB€ 73,93€ 73,93
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 331,37

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair CX550M€ 61,40€ 61,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 61,40

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te ingewikkeld -> overklokken etc begrijp ik niets van.

Wat verwacht je van ons?[i]
Graag zou ik advies willen betreffende de voeding: Crosair CX550M voor het huidige systeem -> is deze voldoende/past deze.
Daarbij zou ik graag willen weten of enige (goedkope en mogelijk 2e handse) upgrades bevorderlijk zijn voor het systeem.

[ Voor 34% gewijzigd door kevin12 op 21-02-2019 10:19 ]

Alle reacties

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Ik zou persoonlijk nog even wachten met upgraden. Je componenten zijn nog aardig goed. Als je er perse wat aan wilt doen zou je een iets nieuwere videokaart erin kunnen steken. Als je een GTX1060 erin zou hangen dan win je maar een paar fps, zou ik zelf niet de moeite waard vinden, dan zou je een snellere kaart moeten nemen. Je kunt je huidige kaart voor rond de 100 euro nog verkopen.

Ligt er ook aan op wat voor monitor je speelt. Als je een 60Hz monitor hebt en je draait nu minimaal 60fps dan heeft het weinig zin om een snellere videokaart te nemen.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De CPU zal de grootste bottleneck zijn in moderne games.

Maar CPU's als een i7 6700(K) of i7 7700(K) zijn vaak nogal veel te duur.

[ Voor 60% gewijzigd door -The_Mask- op 21-02-2019 10:19 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-11 17:35

• kevin12
Zag de 450 verzie in de BBG geloof ik. Is er een rede voor dat de huidige die ik erin heb staan niet goed is?

• kevin12
-The_Mask- schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:14:
De CPU zal de grootste bottleneck zijn in moderne games.

Maar CPU's als een i7 6700(K) of i7 7700(K) zijn vaak nogal veel te duur.
Hmm dan lijkt de bovenstaande post aansluitend: huidige build is nog relatief goed. Gezien de prijs van de i7 lijkt het mij toch onnodig/onzinnig zoveel geld erin te steken.

• kevin12
John Rambo schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:11:
Ik zou persoonlijk nog even wachten met upgraden. Je componenten zijn nog aardig goed. Als je er perse wat aan wilt doen zou je een iets nieuwere videokaart erin kunnen steken. Als je een GTX1060 erin zou hangen dan win je maar een paar fps, zou ik zelf niet de moeite waard vinden, dan zou je een snellere kaart moeten nemen. Je kunt je huidige kaart voor rond de 100 euro nog verkopen.

Ligt er ook aan op wat voor monitor je speelt. Als je een 60Hz monitor hebt en je draait nu minimaal 60fps dan heeft het weinig zin om een snellere videokaart te nemen.
Heb beginpost even aangepast. Heb alle onderdelen teruggevonden en in zo'n lijst gezet. Beeldscherm lijkt me niets mis mee verder.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
kevin12 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:20:
[...]

Zag de 450 verzie in de BBG geloof ik. Is er een rede voor dat de huidige die ik erin heb staan niet goed is?
De Bitfenix is kwalitatief, qua prestaties en geluidsproductie duidelijk beter.
kevin12 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:21:
[...]

Hmm dan lijkt de bovenstaande post aansluitend: huidige build is nog relatief goed. Gezien de prijs van de i7 lijkt het mij toch onnodig/onzinnig zoveel geld erin te steken.
Eens, maar de CPU is wel een serieuze bottleneck in moderne games waardoor veel games op sommige momenten gewoon niet soepel zullen draaien en dan maakt het niet uit of je de instellingen op het allerlaagst hebt staan of niet. BF5 is echt zo'n game.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Stop die nieuwe voeding erin, speel je games, kijk welke fps je haalt. Beslis dan of dat acceptabel is en of je ermee kunt leven of dat je tegen problemen aanloopt.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• kevin12
Denk dat ik genoeg informatie heb en ik ga de voeding bestellen die wordt aangeraden.

Daarnaast lijkt het mij toch onnodig om verder een upgrade aan te brengen, want ik vind de kosten toch te hoog hiervoor. Lijkt mij beter om een paar jaar te wachten en dan te kijken of ik verder een upgrade kan aanbrengen/nieuw systeem in elkaar zetten.

Bedankt iedereen voor de informatie! ;)

• kevin12
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair RM550x (2018) Zwart€ 77,78€ 77,78
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 77,78

De bovenstaande voeding die wordt aangeraden is niet leverbaar bij de leveranciers. Hierdoor de vraag of de voeding die ik nu hierboven (in deze post) neerzet een aanrader is ter vervanging?

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:46

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Mocht zoals @-The_Mask- zegt de CPU een bottleneck vormen, dan kun je ook in plaats van intel voor AMD kiezen, met bijvoorbeeld een ryzen 5: pricewatch: AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed
Moet je wel een bijpassend moederbordje kopen, maar dat valt qua prijs wel mee: pricewatch: ASRock B450M Pro4

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-11 17:35
kevin12 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:52:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair RM550x (2018) Zwart€ 77,78€ 77,78
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 77,78

De bovenstaande voeding die wordt aangeraden is niet leverbaar bij de leveranciers. Hierdoor de vraag of de voeding die ik nu hierboven (in deze post) neerzet een aanrader is ter vervanging?
Dat is zeker een goede voeding.
Pagina: 1