• ray3
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-11 21:33
Dag iedereen,

Ik ben benieuwd of mensen interesse hebben in een versie van de S10 na de aankondigingen van vandaag. En dan vooral naar de motieven tegenover bijvoorbeeld de Mi 9.

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
Ik heb ze net even qua specs vergeleken.. Maar de enige reden die ik me kan bedenken in het voordeel van de s10 is de sd kaart mogelijkheid..

Verder spreken voor mij camera (zowel voor als achter) , snapdragon en wireless turbo charge in het voordeel van de mi 9.

De rest is vrijwel hetzelfde. Bionische fp scanner van de s10 is op de videos net zo snel/langzaam als de 6t die ik nu heb. Misschien wel veiliger, maar who cares, ik ben geen klokkenluider of belangrijke zakenman.

Ohja en dan de prijs.. Vooral.. De prijs. Zeg maar een verschil van 500 euro. :P

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:56
De S10 is dan wel weer waterdicht en de Mi 9 niet. Vind ik zelf altijd wel belangrijk.

• banananas
Dat is waar ja. En de s10 had een audio jack als ik het me goed herinner toch?

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11 22:29
Klopt

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:53

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verplaats dit topic naar aankoopadvies tablets en telefoons, alhoewel het zelfs daar nog een erg magere topicstart is.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• ray3
@banananas De prijzen ten opzichte van de verschillen in prestatie is wat ik zeer interessant vind. En dan puur naar de techniek gekeken. Natuurlijk zijn er mensen die gewoon liever Samsung kopen. Voor mij is geen sd kaart ook wel echt een nadeel.
Hoe ik het zie zijn de verschillen tussen de twee vrij klein en vind het interessant om te achterhalen wat de motieven zijn om het extra geld voor een samsung uit te geven.

@Arn0uDz Klopt, waterdichtheid had ik ook een fijne feature gevonden voor de Mi. Maar gekeken naar het prijsverschil vind ik dat persoonlijk een minder groot gemis.

@janvanduschoten Het doel van mijn post is vooral het ontdekken van de aankoopgedachte bij een dergelijke aankoop (en dan vooral voor de duurdere Samsung). Ik ben op vakantie en heb inderdaad geen uitgebreide intro geschreven, maar het was een vraag die in mijn hoofd opsprong en die ik wel erg interessant vond. Ben het met je eens dat het duidelijker en uitgebreider verwoord had mogen worden. Had het gisteravond snel geplaatst terwijl ik er zelf over na zat te denken.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
ray3 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:25:
@banananas De prijzen ten opzichte van de verschillen in prestatie is wat ik zeer interessant vind. En dan puur naar de techniek gekeken. Natuurlijk zijn er mensen die gewoon liever Samsung kopen. Voor mij is geen sd kaart ook wel echt een nadeel.
Hoe ik het zie zijn de verschillen tussen de twee vrij klein en vind het interessant om te achterhalen wat de motieven zijn om het extra geld voor een samsung uit te geven.

@Arn0uDz Klopt, waterdichtheid had ik ook een fijne feature gevonden voor de Mi. Maar gekeken naar het prijsverschil vind ik dat persoonlijk een minder groot gemis.

@janvanduschoten Het doel van mijn post is vooral het ontdekken van de aankoopgedachte bij een dergelijke aankoop (en dan vooral voor de duurdere Samsung). Ik ben op vakantie en heb inderdaad geen uitgebreide intro geschreven, maar het was een vraag die in mijn hoofd opsprong en die ik wel erg interessant vond. Ben het met je eens dat het duidelijker en uitgebreider verwoord had mogen worden. Had het gisteravond snel geplaatst terwijl ik er zelf over na zat te denken.
Wat is precies het gemis van een SD kaart, met de opslagruimtes waarin deze beschikbaar is en cloudopslag?

• banananas
ChinaGeek schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:27:
[...]

Wat is precies het gemis van een SD kaart, met de opslagruimtes waarin deze beschikbaar is en cloudopslag?
Voor mij persoonlijk, voornamelijk het gemak in custom roms. Anders dan dat vind ik het niet boeiend.

• ChinaGeek
banananas schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:43:
[...]

Voor mij persoonlijk, voornamelijk het gemak in custom roms. Anders dan dat vind ik het niet boeiend.
Je hebt moeite met sideloaden?

• ray3
@ChinaGeek Voor mij is de camera de belangrijkste feature. Ik ben momenteel voor langere tijd aan het reizen en knip veel foto's. Helaas ben ik wat panisch als het gaat om het bewaren hiervan, ik wil ze dus ook vaste opslag hebben staan.
Voor mij is het dus belangrijk, maar kan me voorstellen dat het voor veel andere tegenwoordig weinig meer uitmaakt.

• banananas
ChinaGeek schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:45:
[...]

Je hebt moeite met sideloaden?
Ja, dat proces heb ik nog nooit gedaan. Het was ook nooit nodig omdat ik altijd een sd telefoon had.

De keren dat ik dat wel heb gedaan, heb ik een tool gebruikt, een voorgeprogrammeerd .exe bestand. Ik ben erg bang dat als ik er eenmaal mee begin nu met mijn op6t (die heeft dus geen sd), dat ik hem hard brick. Er zwerven namelijk al heel veel berichten van users die een op6t met een hard brick hebben, en dus niet meer toegang hebben tot fastboot modus of recovery.

• ChinaGeek
ray3 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:09:
@ChinaGeek Voor mij is de camera de belangrijkste feature. Ik ben momenteel voor langere tijd aan het reizen en knip veel foto's. Helaas ben ik wat panisch als het gaat om het bewaren hiervan, ik wil ze dus ook vaste opslag hebben staan.
Voor mij is het dus belangrijk, maar kan me voorstellen dat het voor veel andere tegenwoordig weinig meer uitmaakt.
Ze naar de cloud back-uppen is vele malen veiliger dan een SD-kaartje dat om niets corrupt kan raken.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

een xiaomi mi 9 verdient mijn voorkeur.
ongeacht prijs mijn favoriete telg van de galaxy s10 serie is de verjaardags editie met 5G en 6.7 inch scherm

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-11 11:36
Mi 9 heeft mijn voorkeur, maar dat komt meer omdat ik een hekel heb aan Samsung.
Al komt er dan wel direct een custom rom op.

• Gondrez
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-09 17:46
De oneplus 7 zal mss wel interessanter worden 😁

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:48
Leuke discussie. Na jaren van Samsung phones (huidige S7 edge) ben ik aan het kijken voor een nieuwe telefoon. (tegen deze zomer)

Ik heb 3 kandidaten, de S10, de Nokia 9 Pureview en de Mi 9

De S10 heeft een zeer goede camera('s) en is waterdicht, maar is zeer duur en het update beleid van Samsung is slecht vind ik.

De Nokia 9 Pureview is redelijk in prijs 599, zal zeer goede camera hebben en heeft Android One. Nadeel is dat het een oudere CPU is en de camera langzaam lijkt te zijn.

De Mi 9 lijkt op dit moment het beste. Heeft een zeer goede prijs en Xiaomi heeft een goed update beleid.
Ik mis enkel IP68 certificering die nu ook op mijn S7 Edge is. Is niet super noodzakelijk, maar handig als er water op je telefoon komt e.d.

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-11 00:47

pino85

Im just a Bird in the Sky

banananas schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 06:30:
Ik heb ze net even qua specs vergeleken.. Maar de enige reden die ik me kan bedenken in het voordeel van de s10 is de sd kaart mogelijkheid..

Verder spreken voor mij camera (zowel voor als achter) , snapdragon en wireless turbo charge in het voordeel van de mi 9.

De rest is vrijwel hetzelfde. Bionische fp scanner van de s10 is op de videos net zo snel/langzaam als de 6t die ik nu heb. Misschien wel veiliger, maar who cares, ik ben geen klokkenluider of belangrijke zakenman.

Ohja en dan de prijs.. Vooral.. De prijs. Zeg maar een verschil van 500 euro. :P
Voor mij in voordeel van de S10

- Geen reclame in het os of Chinese tekens.
- Geen gedoe met evt flashen want niet iedereen wil dat doen. Sterker nog als ze op de EU markt willen opereren moet dat gewoon in orde zijn zodat je niet met roms moet rotzooien.
- Garantie afhandeling.
- IP68.

Verder heel mooi toestel de mi9! Ervaring leert dat de Samsung toestellen meestal na 3-6 maanden paar honderd euro gaan zakken in prijs, maar dan nog is het een groot gat..
Ik kijk uit naar de nieuwe Oneplus ,duurder dan de mi9 maar veel goedkoper dan de s10(gok ik)
@abusimbal De Nokia 9 Pureview is redelijk in prijs 599, zal zeer goede camera hebben en heeft Android One. Nadeel is dat het een oudere CPU is en de camera langzaam lijkt te zijn.
Tegenwoordig zijn alle cpu’s dermate potent om een soepele ervaring op te leveren.. of je moet hele dag naar benchmark scores kijken dan maakt het wel uit.

[ Voor 30% gewijzigd door pino85 op 26-02-2019 19:14 ]

Liefhebber van Tweakers

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

pino85 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:04:
[...]

Voor mij in voordeel van de S10

- Geen reclame in het os of Chinese tekens.
- Geen gedoe met evt flashen want niet iedereen wil dat doen. Sterker nog als ze op de EU markt willen opereren moet dat gewoon in orde zijn zodat je niet met roms moet rotzooien.
- Garantie afhandeling.
- IP68.

Verder heel mooi toestel de mi9! Ervaring leert dat de Samsung toestellen meestal na 3-6 maanden paar honderd euro gaan zakken in prijs, maar dan nog is het een groot gat..
Ik kijk uit naar de nieuwe Oneplus ,duurder dan de mi9 maar veel goedkoper dan de s10(gok ik)

[...]

Tegenwoordig zijn alle cpu’s dermate potent om een soepele ervaring op te leveren.. of je moet hele dag naar benchmark scores kijken dan maakt het wel uit.
voor mij in het voordeel van de .... nokia 9
goede camera
bekend
software is stock android

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Met de Nokia 9 Pureview heb je in ieder geval geen 13 in een dozijn toestel, maar het hele rijtje genoemd is er geen een slecht, het is een luxe probleem 😀
Pagina: 1