Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor Studie/Onderweg met goed scherm!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 14:58
Beste Tweakers!

Mijn huidige laptop is aan vervangingen toe, en uit mijn eerdere ervaring met een MSI GS70 (2014) en Thinkpad Yoga (2015) ben ik opzoek naar een nieuwe laptop met een gelijkwaardig, of beter scherm kwa helderheid, en kleur.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal voornamelijk voor simpele dingen gebruik worden, Research, Notities, E-mails, en misschien een paar lichte games/Netflix

Door deze redelijk simpele eisen ben ik eigenlijk meer opzoek naar een goede tweedehands laptop, aangezien laptops met een degelijk scherm vaak al rond de 1000+ uitkomen kwa prijs.

Wat is je budget?
+/- 800;-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal mee naar school moeten, een goede bouwkwaliteit is een must! Ook niks groters dan 15.6 inch (het liefst nog kleiner)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen HP of Apple

Kwa specificaties zou minimaal een I5, 8GB ram, 128GB ssd en een dedicated GPU mooi zijn.

Eigen input/Research

Zelf heb ik al een beetje lopen kijken naar de: pricewatch: MSI PS42 8RC-009NL kwa specs/scherm redelijk interessant.

Het meest interessant op moment lijkt mij op te kijken voor een ietwat oudere Dell XPS 9550/9560,(al heb ik hier wel minder goede dingen over gehoord IVM met het scherm etc.. meeste andere problemen kwamen door drivers die zover ik kan zien inmiddels verholpen zijn)

Alvast bedankt voor alle hulp en input!

Alle reacties

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Als je kijkt naar oudere Dell's, kijk juist naar de Latitude lijn.
(Ook als je kijkt naar nieuwere.)

Dat is hun zakelijke lijn, XPS is dat niet. Qua buid-quality vind ik die over het algemeen een stuk beter. En ja, ik ben op dit moment zwaar bevooroordeeld. Heb jarenlang oude Latitude D630's en D830's gebruikt, heb nu sinds kort een Latitude 5591 voor mijn werk en die bevalt zó goed, dat ik privé zijn kleinere broertje wil aanschaffen. (De 5591 heeft een 15,6" scherm. Zalig, zou niet anders willen, maar privé wil ik juist iets rond de 13,3".)

Dedicated GPU zou ik niet doen. Dat vréét je batterij op (dus beperkte autonomie) en je ziet het in de regel juist vooral bij laptops bedoeld voor de particuliere markt, waar in mijn beleving de build-quality veel minder is en die minder geschikt zijn voor mobiel gebruik / regelmatig transport.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 14:58
unezra schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 07:10:
Als je kijkt naar oudere Dell's, kijk juist naar de Latitude lijn.
(Ook als je kijkt naar nieuwere.)

Dat is hun zakelijke lijn, XPS is dat niet. Qua buid-quality vind ik die over het algemeen een stuk beter. En ja, ik ben op dit moment zwaar bevooroordeeld. Heb jarenlang oude Latitude D630's en D830's gebruikt, heb nu sinds kort een Latitude 5591 voor mijn werk en die bevalt zó goed, dat ik privé zijn kleinere broertje wil aanschaffen. (De 5591 heeft een 15,6" scherm. Zalig, zou niet anders willen, maar privé wil ik juist iets rond de 13,3".)

Dedicated GPU zou ik niet doen. Dat vréét je batterij op (dus beperkte autonomie) en je ziet het in de regel juist vooral bij laptops bedoeld voor de particuliere markt, waar in mijn beleving de build-quality veel minder is en die minder geschikt zijn voor mobiel gebruik / regelmatig transport.
Zelf ook al een beetje in de richting van de Latitude/Thinkpads wezen kijken, ook uit mijn eerdere ervaring met de Thinkpad Yoga. Het probleem voor mij is alleen dat de meeste laptops in dat segment meer op het bedrijfsleven zijn gericht en hierdoor juist en niet al te fantastisch scherm hebben, het scherm gaat echt boven alles, al moet ik er wat batterijduur of performance voor inleveren.

Kwa Dedicated GPU maak je wel een punt, dat zal ik zeker overwegen!

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-11 10:49
Ik gebruik Notebook check als handihe guide om een laptop aan te kopen.

Zie hier de <1000 Dollar line up. https://www.notebookcheck...a-Notebooks.281362.0.html

Als je een dedicated GPU wenst in die prijsklasse dan is de Lenovo ideapad 720 een van de weinige mogelijkheden.

Het voordeel is dat je dan effectief moderne games kan draaien op medium settings.

Je lijkt geen fan van HP, al maken ze wel degelijke laptops. Uw budget is wel redelijk dus je gaat sowieso een goede keuze kunnen maken.

Ik zou gaan voor kwaliteit en u niet laten leiden door specs. Er is niets zo ergerlijk dan een laptop zonder driver updates, fans die hevig draaien en zelfs ratelen, zwakke koeling of een cheape batterij. Ga voor bekende merken en series, die hebben vaak veel spare parts moest er iets breken.

Als ik u was zou ik ook eens kijken naar convertibles waar je het scherm kan omdraaien tot een A4 en makkelijk door presentaties en ander lesmateriaal kan scrollen. Toen ik studeerde miste ik dat enorm, maar het bestond toen spijtig genoeg nog niet.