Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Pushedspore
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 12-09 21:43
Vandaag heb ik een oudere pc opnieuw geïnstalleerd op een nieuw aangeschafte SSD (crucial MX500).

Alle HDD's losgekoppeld, alleen de SSD aangesloten in SATA II poort en ook de DVD-drive en USB-drives aangesloten op SATA poort. Verder het toetsenbord, muis, internetkabel aangesloten.
Voorafgaand installatie in BIOS IDE aangepast naar ACHI.

Schone installatie Windows 10 Home gedaan, ging prima en ik kwam terecht op het start scherm.
Vervolgens PC opnieuw opgestart om grafische drivers te installeren.
Vervolgens Crucial SSD firmware update gedaan, opnieuw opstarten.

Windows update laten draaien, gedurende het installeren liep de pc even vast en kreeg ik een BSOD met Critical Process Died. De PC startte opnieuw op, kwam op het bureaublad terecht en na 10 seconde weer BSOD, zelfde foutcode. PC start op maar blijft hangen bij windows logo.

Toen maar herstel via de DVD gedaan, maar geen enkele hersteloptie bleek te werken: update terugdraaien niet, opstartherstel gaf ook foutcode: pc kan niet worden hersteld met opstartherstel.

Heb windows 10 voor de 2e keer geïnstalleerd via de dvd. Dit keer meteen de command sfc scannow gedaan, zonder resultaat: niets gevonden. Weer tijdens het updaten een BSOD met dezelfde foutcode.

Google-en geeft aan dat het mogelijk een driver probleem zou kunnen zijn, dus momenteel ben ik bezig met de driver verifier ingebouwd in windows, maar ik ben er nog niet uit hoe dit precies werkt, na opnieuw opstarten kom ik na enige tijd weer op het bureaublad en komt er na 30 seconde weer de zelfde BSOD met stopcode? Ik volg deze instructies: https://answers.microsoft...6b-4b6d-95b3-c48669e4c983

Alle reacties

• Pwigle
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13-06 17:27
Windows heeft enkele processen een vlaggetje gegeven dat ze kritiek zijn voor het normaal functioneren van het systeem. Denk aan processen die betrokken zijn het veilig houden van je systeem of integriteit van data. Zodra zo'n process sterft kapt Windows er mee om meer schade te voorkomen.

De hamvraag is uiteraard, hoe kan zo'n process sterven? Het is aannemelijk dat er met de code (windows) voor dit process niks mis is maar dat het vastloopt door data, van of voor dit process, die verkeerd verwerkt wordt. Dit zou door een bug in een driver kunnen maar daar gok ik niet op; verifier toont geen problemen en het is een schone installatie van Windows.

Gezien je verhaal is de kans groter dat het hardware, of dicht tegen de hardware aan, gerelateerd is. Je zou kunnen beginnen met vervangen SATA kabel, aansluiten op andere SATA poort, upgraden bios/firmware of testen met een andere SSD mits je die hebt.

Daarnaast raad ik aan een schone Windows 10 ISO te gebruiken, het is me onduidelijk wat er precies op de "dvd" staat.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True