VPN Verbinding lukt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:54
Lo, ik heb thuis een Server staan met Win2k Server, deze accepteerd inkomende verbindingen en vpn verbindingen

ik kan vanaf een andere pc verbinding krijgen met mijn pc, hij komt tot het punt dat de gebruikersnaam en wachtwoord worden gecontroleerd (die ook bestaan en goed zijn en ook remote access hebben)
daarna zegt ie:
Error 721, the remote computer is not responding
A PPP conversation was attempted, but the remote computer did not respond.
This error ocurs when the server does not support PPP, such as Windows NT 3.51 or earlier remote access server, or a slip server :?

Wie weet hoe dit op te lossen is ??

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

je moet geen ppp gebruiken maar pptp.
en ms-chap als password encryptie..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

Dit probleem heb ik ook, probeer via chello een vpn vnaf een XP Pro client naar een w2k server te maken
Deze w2k server is ook een winroute pc, en heb de poorten 1723 en de pptp gemapt naar het adres van mijn interne kaart, 192.168.x.x .

Als ik via ras en routing vpn installeer, heb ik ook geen verbinding meer naar mijn interne netwerk, dat komt door rules die vpn instelt, maar na die verwijderd te hebben kan ik intern gewoon internetten en ook een vpn opzetten.
Maar van buiten, via de winroute naar binnen geeft dus dezelfde foutmelding als hierboven
Iemand een idee ??

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ga op zoek bij Technet naar de guide 'configuring a VPN solution'. Deze is correct, in tegenstelling tot de instellingen die de Wizard in Win2k Server maakt.

Ik heb hier wel een PDF liggen van die whitepaper, hij's alleen wel 2.5MB...

Link gefikst :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

Thanx, zal eens gaan loeren
ehh die link is niet helemaal correct ?

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
--> NT