Korte introductie
Mijn huidige PC begint oud te worden en draait niet echt meer vlot mee. Ik game nu nog op 1080p op een 27" widescreen. Ik ga op korte termijn echter een nieuwe PC samenstellen met als doel een vlotte 4k gaming experience op een IPS-scherm. Onderstaande wenslijst heb ik na eigen onderzoek samengesteld:
Wat wil ik doen met mijn nieuwe systeem?
Gamen op 4k resolutie op een IPS-scherm. Ik speel geen fast-paced games, dus ik hoef geen 144Hz, 100+ fps graphics. Wel graag alle opties op maximum in games met zo'n 60fps. Ik ga dus vooral voor de beauty.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €4000.
Zijn er componenten of randapparatuur die ik al heb en mee wil nemen naar mijn nieuwe systeem?
Nee, mijn huidige PC behoud ik voor andere doeleinden.
Wat denk ik allemaal nodig te hebben?
Een zeer krachtige GPU. Aangezien ik hier niet al te veel op wil bezuinigen, kom ik al snel bij de RTX2080Ti terecht. Qua CPU hoef ik niet meteen het vlaggenschip van Intel, dus heb ik een wat meer "down to earth" processor uitgekozen.
Heb ik nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua CPU graag een Intel. CPU-fan en -koelblok graag van Noctua. Verder geen merkvoorkeuren.
Heb ik nog bepaalde eisen/wensen?
Het scherm moet IPS zijn of een aanverwante technologie en minimaal 30". Verder liever geen curved monitor.
Ga ik overklokken?
Uiteindelijk ga ik ook overklokken, maar niet die-hard met watercooling ofzo. Gewoon de max uit luchtkoeling halen.
Wat verzoek ik aan jullie?
Ik wil graag weten of jullie:
Mijn huidige PC begint oud te worden en draait niet echt meer vlot mee. Ik game nu nog op 1080p op een 27" widescreen. Ik ga op korte termijn echter een nieuwe PC samenstellen met als doel een vlotte 4k gaming experience op een IPS-scherm. Onderstaande wenslijst heb ik na eigen onderzoek samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-9700K Tray | € 482,79 | € 482,79 |
| 1 | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon AC | € 210,50 | € 210,50 |
| 1 | MSI GeForce RTX 2080 Ti Duke 11G OC | € 1.295,05 | € 1.295,05 |
| 2 | Toshiba MG03ACA, 1TB | € 79,21 | € 158,42 |
| 1 | Cooler Master MasterCase SL600M | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Acer Predator XB321HK Rood, Zwart | € 869,- | € 869,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home EN 64bit OEM DSP OEI | € 95,- | € 95,- |
| 1 | Noctua NH-D15S | € 73,04 | € 73,04 |
| 1 | Corsair Strafe RGB MK.2 (Cherry MX Silent, Qwerty US) | € 137,- | € 137,- |
| 1 | Logitech G502 Hero | € 66,90 | € 66,90 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18 | € 167,- | € 167,- |
| 1 | Cooler Master V Series V850 | € 129,99 | € 129,99 |
| 1 | Samsung 970 EVO 1TB | € 216,50 | € 216,50 |
| Totaal | € 4.080,19 | ||
Wat wil ik doen met mijn nieuwe systeem?
Gamen op 4k resolutie op een IPS-scherm. Ik speel geen fast-paced games, dus ik hoef geen 144Hz, 100+ fps graphics. Wel graag alle opties op maximum in games met zo'n 60fps. Ik ga dus vooral voor de beauty.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €4000.
Zijn er componenten of randapparatuur die ik al heb en mee wil nemen naar mijn nieuwe systeem?
Nee, mijn huidige PC behoud ik voor andere doeleinden.
Wat denk ik allemaal nodig te hebben?
Een zeer krachtige GPU. Aangezien ik hier niet al te veel op wil bezuinigen, kom ik al snel bij de RTX2080Ti terecht. Qua CPU hoef ik niet meteen het vlaggenschip van Intel, dus heb ik een wat meer "down to earth" processor uitgekozen.
Heb ik nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua CPU graag een Intel. CPU-fan en -koelblok graag van Noctua. Verder geen merkvoorkeuren.
Heb ik nog bepaalde eisen/wensen?
Het scherm moet IPS zijn of een aanverwante technologie en minimaal 30". Verder liever geen curved monitor.
Ga ik overklokken?
Uiteindelijk ga ik ook overklokken, maar niet die-hard met watercooling ofzo. Gewoon de max uit luchtkoeling halen.
Wat verzoek ik aan jullie?
Ik wil graag weten of jullie:
- mogelijke incompatibily-issues spotten in mijn wensenlijst (hardware die dus niet prettig samenwerkt);
- advies hebben voor alternatieve componenten, indien die beter/goedkoper zijn.
| Specs Aurora24 | My music |