Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-05 02:15
Beste Tweakers,

Ik heb de fout gemaakt om een enorme miskoop van een HP Gaming laptop te kopen.
Het apparaat werkte vanaf dag 1 al k*t, maar ik moest het er mee doen.

Nu begon het trackpad te haperen, en na een ferme duw er op gegeven te hebben, doet hij dus helemaal niets meer.
Aangezien ik de laptop vrij veel nodig heb, en dus niet kan missen, vroeg ik mij af.
Kan je zelf die onderdelen niet bestellen bij HP en zelf vervangen?

Heb tevens ook weinig vertrouwen in de kennis en kunde van de reparateurs, die hebben de neiging wat onzorgvuldig met je laptop om te gaan, of je data ongevraagd te wissen..

Ik kon dat ooit ook met een Toshiba die overigens wel goed werkte.

Dit is deels een rant, met serieus doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max-Imus
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-04 21:27
Als je het onder garantie wil doen, nee.
in het andere geval zou je op zoek kunnen gaan naar een HP service-centre die bereid is om onderdelen te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja want zelf je HDD eruit halen als een toetsenbord wordt vervangen is zeker teveel gevraagd?

Anyhow, HP verkoopt niet direct aan particulieren dus mogelijk kan je contact zoeken met een reseller die de betreffende onderdelen kan offreren en leveren.

Hou er ook even rekening mee dat je de goede schroevendraaiers hebt? HP heeft er een handje van vaak 2 verschillende schroeven en ook in 2 verschillende maten te gebruiken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Speakerfreak95
Inmiddels in conact met HP, in de hoop dat ik het losse trackpad opgestuurd krijg.
Ik heb zelf jarenlang in de repair-business gezeten van die rommel.

Ik zie het niet zitten om anderen aan mijn spullen te laten schroeven, want ervaring leert dat je altijd een machine met krassen en soms missende spullen retour krijgt.

Ik kan zelf de schijf er uit halen, maar die is onderdeel van de stevigheid van de laptop, dus met die er uit, is de kans aanwezig dat de behuizing beschadigt.

[ Voor 20% gewijzigd door Speakerfreak95 op 21-02-2019 13:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:30
Een ander heeft toch ook ooit je laptop in elkaar geschroefd? Of was het een bouwpakket :o)

Wel mooi dat je aangeeft wat er mis is met de repair business en dan zelf aangeeft dat je het jarenlang gedaan hebt.. is dit verkapte kritiek op jezelf dan?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat een moeilijk gedoe. Neem gewoon contact op met de winkel waar je de laptop gekocht heeft, die heeft de verantwoordelijkheid jou een deugdelijk product te leveren. Als je niet zonder laptop kan, dan misschien gaan vragen of ze tijdelijk een vervangend exemplaar voor je hebben zodat je in elk geval verder kunt.

In elk geval (en zeker als je de laptop bij een Nederlandse winkel hebt gekocht) niet zelf aan de slag gaan, daarmee kan je toekomstige RMA / garantie gevallen verspillen. Als de winkel geen volledig beeld heeft van de laptop kan de winkel zeggen dat het mogelijk door die aanpassing komt die zij niet gemaakt hebben en kan men dus in theorie toekomste RMA / garantieclaims weigeren (en staan ze in hun goed recht).

Als de laptop niet in dezelfde staat terugkomt, kun je daarvoor vervolgens de winkel verantwoordelijk houden in plaats van naar jezelf te wijzen.

Bottomline; gewoon de route van de overeenkomst volgen en dus contact opnemen met de winkel, die heeft het op te lossen (door het aangaan van de overeenkomst is dat diens plicht immers). Zelf gaan sleutelen kan natuurlijk, maar hou er rekening mee dat je in de toekomst dan geen garantie meer kan claimen.

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 21-02-2019 13:19 ]

• Speakerfreak95
De laptop is uiteraard geassembleerd in de fabriek.

Wat ik bedoelde, is dat er niet even zorgvuldig omgegaan wordt met je spullen, zoals schuiven over de tafels, transport etc.
En het duurt ook altijd veel te lang, want je moet ermee naar een winkel, die hem weer door een ander bedrijf moet laten ophalen, die hem daar weer inplannen, waar hij gemaakt moet worden, waar hij weer getest moet worden, daarna terug naar de winkel, en dan mag ik weer naar die winkel gaan rijden.... nee, omslagtig.

De ervaring met andere spullen van mij en kennissen, is dat je soms de laptop opstuurt in de eigen doos, en een blanke retour krijgt, of de oplader is onderweg gedeeltelijk kwijtgeraakt, of zelfs een dikke vette kras bovenop, en dan mag je gaan bewijzen dat die er niet opzat etc etc.

Ik kan de laptop tevens simpelweg NIET missen, ik ben veel op pad, met de laptop, en al mijn werk staat er op, en een poweruser, dus kan lastig terugvallen naar een Core 2 Duo die ik nog heb liggen.

Maar inmiddels gaat er een monteur komen vanuit HP, die bij mij thuis het trackpad gaan vervangen.

• MAX3400

MAX3400

Speakerfreak95 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:51:
En het duurt ook altijd veel te lang, want je moet ermee naar een winkel
...
Ik kan de laptop tevens simpelweg NIET missen
Je zal vast gelijk hebben maar op veel laptops bij HP kan je voor, omgerekend minder dan 8 cent per dag, gewoon een "next day onsite" contract afsluiten. Dat niet iedereen 8 cent per dag kan missen en/of liever boos is over RMA-trajecten, dat staat natuurlijk vrijelijk ter discussie.
en dan mag je gaan bewijzen dat die er niet opzat etc etc.
Niemand heeft een camera / smartphone waarmee je dus in de winkel (want daar gaan jullie allemaal heen) even 2 foto's maakt van de machine tijdens het overhandigen?

[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 21-02-2019 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speakerfreak95
MAX3400 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:58:
[...]

Je zal vast gelijk hebben maar op veel laptops bij HP kan je voor, omgerekend minder dan 8 cent per dag, gewoon een "next day onsite" contract afsluiten. Dat niet iedereen 8 cent per dag kan missen en/of liever boos is over RMA-trajecten, dat staat natuurlijk vrijelijk ter discussie.

[...]

Niemand heeft een camera / smartphone waarmee je dus in de winkel (want daar gaan jullie allemaal heen) even 2 foto's maakt van de machine tijdens het overhandigen?
Vorige keren niet gebeurt m.b.t. de foto's.
Ik maak ze zelf wel overigens, maar de krasjes zijn minimaal, noem ze haarlijntjes.

Over het Next Day Onsite, is dat niet alleen bedoeld voor de zakelijke machines?
Gaat hier om een consumentenbakkie (welke echt bijzonder slecht gebouwd is)

• MAX3400

MAX3400

Speakerfreak95 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 18:09:
[...]

Over het Next Day Onsite, is dat niet alleen bedoeld voor de zakelijke machines?
Gaat hier om een consumentenbakkie (welke echt bijzonder slecht gebouwd is)
Mmm, dat is dan veranderd recentelijk? Of eerder maar niet opgevallen... https://store.hp.com/Neth...px?id=U4819E&opt=&sel=CPK hoort bij een laptop als de jouwe en als je dan zo leest, ben je de machine maximaal 7 dagen kwijt. Op zich, maar misschien dat ik er te makkelijk over denk, aanzienlijk beter dan sommige (web)winkels qua aanmelden, terugsturen/brengen, wachten, terugkrijgen/ophalen.

Tja, dan is het inderdaad minder interessant; ik was nog steeds in de veronderstelling dat je ook Care Packs kon afsluiten voor "thuis service" voor dit soort machines.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:04

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

Speakerfreak95 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 19:22:
Beste Tweakers,
Ik heb de fout gemaakt om een enorme miskoop van een HP Gaming laptop te kopen.
En dat terwijl je jaren in de laptoprommel reparatiebusiness hebt gezeten.....
Nu begon het trackpad te haperen, en na een ferme duw er op gegeven te hebben, doet hij dus helemaal niets meer.

Heb tevens ook weinig vertrouwen in de kennis en kunde van de reparateurs, die hebben de neiging wat onzorgvuldig met je laptop om te gaan, of je data ongevraagd te wissen..
:?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Speakerfreak95
Tens schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 18:29:
[...]

En dat terwijl je jaren in de laptoprommel reparatiebusiness hebt gezeten.....

[...]

:?
Het zal je verbazen hoe ik gezien heb hoe collega's omgingen met MacBooks bij Amac Utrecht.
Wat betreft de laptop, dat kwam omdat ik specs boven bouwkwaliteit koos, moest snel ineens upgraden en het budget liet niet meer toe.

[ Voor 17% gewijzigd door Speakerfreak95 op 21-02-2019 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:04

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

zit me toch stiekem af te vragen.... O-)

Heeft die 'ferme duw' zodanig zichtbare sporen van user abuse achtergelaten dat hij bang is geen garantie te krijgen als hij de laptop opstuurt?

>:)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Tens schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:09:
zit me toch stiekem af te vragen.... O-)

Heeft die 'ferme duw' zodanig zichtbare sporen van user abuse achtergelaten dat hij bang is geen garantie te krijgen als hij de laptop opstuurt?

>:)
Nee want ik laat toch een monteur vanuit HP hier op locatie komen?
Ik wilde gewoon de tijd besparen door het onderdeel direct te laten komen, zonder tussenkomst van transport en een 3e monteur.
De tik op het trackpad is niet zichtbaar, hooguit de druppel die de emmer deed overlopen.

Jammer dat HP nogsteeds die goedkope trackpads meelevert, Microsoft, Asus en MSI doen dat beduidend beter.
Om niet over Apple te beginnen, die gebruik ik nog dagelijks _/-\o_
Pagina: 1