Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijndeRonde
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 31-05-2019
Hi,

Ik heb sindskort de Canon EOS200D aangeschaft.
dus nu ga ik binnenkort naar zandvoort en zou hiermee dan graag voorbij racende auto's fotograferen en of filmen. En mensen in mijn omgeving zeiden dat ik om dat goet te kunnen doen dan waarschijnlijk een andere lens moest hebben. Dus mijn uiteindelijke vraag is; moet ik ook echt een andere lens hebben om die scherp te fotograferen of moet het ook lukken met de lens die ik nu heb? (18-55mm IS STM)

Groetjes,

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 22:56
Wat is je budget?

Voor circuitfotografie is een telelens aan te raden. Een 70-200mm is bijvoorbeeld een veelgebruikte lens for dit soort doeleinden. Je bent op het circuit immers vrij ver weg van de auto's op de baan en het bereik van je kitlens is onvoldoende om goed in te kunnen zoomen op de auto's.

Als je weinig te besteden hebt zou je bv kunnen kijken naar een betaalbare optie, zoals de
Canon EF-S 55-250mm F/4.0-5.6 iS STM (pricewatch: Canon EF-S 55-250mm f/4.0-5.6 IS STM). Deze sluit mooi aan bij het bereik van je huidige kitlens.

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-09 12:53
De lens die equationunequal voorstelt heb ik ook, deze heeft momenteel de beste 'bang for buck' voor een beetje telebereik.

[ Voor 4% gewijzigd door _Dekker op 20-02-2019 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 19:27
De Canon 70-200 is een prima lens voor op het circuit, snelle AF en superscherp. De pricewatch: Canon EF 70-200mm f/4L USM geeft uitstekende resultaten en is op marktplaats vaak voor minder dan 400€ te koop.

Deze lens heeft geen ingebouwde stabilisatie, maar daar is prima mee te werken. De versie met IS is vaak 2x zo duur. Qua scherte is deze lens geweldig.

Snelle auto's fotograferen vraagt wel enige oefening voordat je mooie foto's krijgt. Juist het pannen (meetrekken) duurt even voordat je dit onder de knie hebt.

Succes.

• avanreijn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-08 16:06
Als het een eenmalig iets zou ik eerst iets gaan huren voor dat weekend.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:58
Alles hangt af van je budget, maar een 70-200 is wel een lens die je graag in je arsenaal hebt zitten.
Tweedhands zijn er zeker zaakjes te doen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:54
Auto's goed erop krijgen wordt lastig met alleen een 18-55. De genoemde 70-200 f/4 is een te gekke lens, maar in verhouding tot je body wel vrij duur. Als het budget het toelaat is'ie wel zeker aan te raden, lenzen gaan doorgaans langer mee dan bodies dus het is ook een investering.
De genoemde 55-250 heb ik zelf geen ervaring mee, maar is natuurlijk een stukje vriendelijker voor de portemonnee.
Je hebt niet toevallig vrienden/kennisen/familie waar je een lens van zou kunnen lenen? Als je normaal geen behoefte hebt aan een tele, is het natuurlijk zonde om er voor één circuitdag een te kopen :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 17:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

avanreijn schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:00:
Als het een eenmalig iets zou ik eerst iets gaan huren voor dat weekend.
Nadeel is dat je (tenzij ik me vergis) in de verhuur met name het wat meer profi spul gaat vinden. Leuk om een dag mee te spelen natuurlijk, maar het geeft niet per se een goed beeld van wat je daarna moet kopen, aangezien hetgeen je gehuurd hebt stevig buiten budget valt.

Kijken of je in je omgeving een meer betaalbare telelens kan lenen van iemand is dan wellicht een betere optie.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MartijndeRonde
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 31-05-2019
Superbedankt voor de snelle antwoorden!

Ik wil dit wel zeker vaker gaan doen en mag de eerstvolgende keer van een vriend de 55-250 lens lenen om te kijken of ik het wat vind. de 70-200 lijkt me zeker wat maar dan ga ik eerst nog even wat sparen en oefenen :)

[ Voor 2% gewijzigd door Daan_ op 21-02-2019 13:56 . Reden: Groetjes, ? ;-) ]

Pagina: 1