PC geeft geen beeld meer door.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-09 17:55
Ik speel sinds anderhalve week Apex Legends. De game crashte regelmatig, maar omdat ik de laatste tijd mijn pc weinig had gebruikt dacht ik dat een schone installatie van windows zou helpen.

Dus windows opnieuw geinstalleerd, alle recente drivers geinstalleerd maar de game bleef regelmatig crashen.
Zojuist crashte ik weer en was de verbinding weg tussen monitor en pc. Op mijn beeldscherm kreeg ik de melding 'signal cable not connected'. Vervolgens heb ik mijn oude monitor erbij gepakt, maar dat hielp niet.

Uiteindelijk heb ik op beide schermen met zowel hdmi als dvi geprobeerd beeld te krijgen, zonder resultaat. Een andere stroomkabel helpt ook niet. Overigens start de pc wel gewoon op.

Kan ik concluderen dat mijn pc is overleden (of in ieder geval een onderdeel)?

Voor de volledigheid mijn specificaties:

Processor: i5 4460
Moederbord: b85m pro4
Geheugen: 8gb ram
Videokaart: msi radeon r9 380 4gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:01
Het moederbord heeft ook monitoruitgangen. Heb je die al geprobeerd? Eventueel in het BIOS actief maken of eerst de videokaart er uit halen.

[ Voor 14% gewijzigd door JukeboxBill op 20-02-2019 17:47 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@jaihel Welke voeding/PSU gebruik je ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-09 17:55
JukeboxBill schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:46:
Het moederbord heeft ook monitoruitgangen. Heb je die al geprobeerd? Eventueel in het BIOS actief maken of eerst de videokaart er uit halen.
Oke, ik heb hem aangesloten op het moederbord en het in de bios aangepast. Nu heb ik wel beeld en start hij ook gewoon op. Wat houdt dit in? Videokaart kapot?
Het is een XFX Core Edition PRO550W.

[ Voor 14% gewijzigd door jaihel op 20-02-2019 20:28 ]

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:01
Je kan er wel van uit gaan dat de videokaart kapot is. Een kleine kans dat de bus op het moederbord stuk is, maar dat is gezien de voorgeschiedenis niet waarschijnlijk. Het bios zou die bus dan ook niet meer herkennen, lijkt mij.
Een andere mogelijkheid, waar @Hackus op doelt, is de voeding naar de videokaart. Dat zou je dan moeten meten.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren