Goedendag,
Ik heb een game systeem gebouwd van nieuwe en gebruikte hardware.
Alles verliep vlekkeloos totdat ik een bios update heb gedaan na de nieuwste versie 3604.
De pc draait prima maar het probleem is dat nu de fan speed van de videokaart volop draait.
Wat heb ik geprobeerd nou eerst heb ik op het internet opgezocht en kwam ik op MSI aferburner.
Dat programma moest je de snelheid kunnen regelen van je ventilatoren op de videokaart.
Helaas dat werkte niet dus weer verder zoeken totdat ik erop kwam om van bios te switchen omdat
het moederbord er twee heeft. Wat denk je bios twee draaien de ventilatoren gewoon rustig.
De versie die daar op stond was 1303 dus dat is wel een groot verschil!
Het probleem met beide bios chips was dat de muis raar deed en ging helemaal naar links toe.
Ook kon je nauwelijks iets veranderen met het toetsenbord want het was net alsof een toets constant ingedrukt was heel vreemd?
Nu is mijn vraag weet iemand daar raad mee want ik kom er zo niet uit en ik flash bios 2 toch maar even niet!
-Asus Maximus IV Extreme Socket LGA 115.
-Intel processor Core I7 2600 3,4 Ghz.
-Kingston Hyper X 16GB DDR3.
-MSI Geforce GTX 1060 Gaming X Plus 6GB.
- COUGAR COUGAR-GX1050 1050W ATX12V / EPS12V 80 PLUS GOLD
-Kingston HyperX FURY RGB SSD - Solid state drive
-Intel Liquid Cooling Solution TS13X
-Sharkoon TG5 RGB - Midtowermodel
Vriendelijke groet,
Serge.
...
Ik heb een game systeem gebouwd van nieuwe en gebruikte hardware.
Alles verliep vlekkeloos totdat ik een bios update heb gedaan na de nieuwste versie 3604.
De pc draait prima maar het probleem is dat nu de fan speed van de videokaart volop draait.
Wat heb ik geprobeerd nou eerst heb ik op het internet opgezocht en kwam ik op MSI aferburner.
Dat programma moest je de snelheid kunnen regelen van je ventilatoren op de videokaart.
Helaas dat werkte niet dus weer verder zoeken totdat ik erop kwam om van bios te switchen omdat
het moederbord er twee heeft. Wat denk je bios twee draaien de ventilatoren gewoon rustig.
De versie die daar op stond was 1303 dus dat is wel een groot verschil!
Het probleem met beide bios chips was dat de muis raar deed en ging helemaal naar links toe.
Ook kon je nauwelijks iets veranderen met het toetsenbord want het was net alsof een toets constant ingedrukt was heel vreemd?
Nu is mijn vraag weet iemand daar raad mee want ik kom er zo niet uit en ik flash bios 2 toch maar even niet!
-Asus Maximus IV Extreme Socket LGA 115.
-Intel processor Core I7 2600 3,4 Ghz.
-Kingston Hyper X 16GB DDR3.
-MSI Geforce GTX 1060 Gaming X Plus 6GB.
- COUGAR COUGAR-GX1050 1050W ATX12V / EPS12V 80 PLUS GOLD
-Kingston HyperX FURY RGB SSD - Solid state drive
-Intel Liquid Cooling Solution TS13X
-Sharkoon TG5 RGB - Midtowermodel
Vriendelijke groet,
Serge.
...