Hoe snel is / hoort een 10 Mbps netwerk te zijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
Tja ikheb hier dus sinds gisteren een netwerkje aangelegd (van boven naar beneden te lezen):

TB900 (W98se) + Realtek 10/100 Mb kaartje

15m utp cat5 naar

Trust Smart hub 8 poorts (10Mb)

15m utp cat5 naar

P200MMX (W98se) + 3Com 905b TX 10/100Mb

Ik doe er nu +/- 1 a 2 minuten over om een bestandje van 2,5 MB van de ene naar de andere computer te krijgen (soms doet ie het wel, en soms haakt ie ook gewoon halverwege af omdat ie dan zegt dat de beschikbare resources niet meer beschikbaar zijn...?)... lijkt MIJ een beetje lang niet? Ik heb ook geen idee namelijk wat een beetje redelijke snelheid is die je zou moeten kunnen halen in zo'n netwerkje...

Dus:

- Wat is zo'n beetje gemiddelde snelheid van zo'n netwerkje?
- Als dit te langzaam is, wat zou er fout kunnen zijn?

Verwijderd

Dit is absoluut te lang.. mag een seconde of 5 max duren. Ik denk dat je kabel een knikje heeft of iets dergelijks..

Verwijderd

[b]

Ik doe er nu +/- 1 a 2 minuten over om een bestandje van 2,5 MB van de ene naar de andere computer te krijgen (soms doet ie het
Ik doe daar zo'n 2 a 3 seconden over (MP3 van Novell server naar W98 werkstation over coax met 3com netwerkkaarten.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als er op je hub een collision lampje zit, hou dat eens in de gaten tijdens het oversturen van een filetje. Het mag best afentoe knipperen, maar ik denk dat je zelf wel doorhebt wanneer het echt mis is.

Je kunt trouwens je netwerksnelheid exact meten met behulp van één van de programmatjes die in de tips & tricks in de FAQ worden genoemd...

• ezwizard
mmm damn... tja idd zit er een collision lampje op en die knippert REGELMATIG (zeg maar gewoon iedere keer als er iets verstuurd wordt..)...

ikzal dadelijk alles es ff naar beneden halen en zo dus de kabel die naar boven loopt ff vervangen door een andere... klaat zo wel ff weten of het heeft geholpen...

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Heb je die kabel zelf gemaakt ?

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• ezwizard
gedeeltelijk zelf... vriend heeft gisteren (en heeft dat al veelvaker gedaan met positiefresultaat) idd een 8 aderig stekkertje erop gezet boven, want met stekkertje ging ie niet door de buis naar boven...

hij heeft overigens een RJ45 tang gebruikt en alle kleurcodes van de draadjes dubbel gecheckt en alles klopte...

• ezwizard
mmm ok, heb zojuist kabel die naar boven loopt veravngen, omdat ik dacht dat misschien door het naar boven trekken of het er zelf aan zetten van een stekkertje nadelige gevolgen heeft gehad, maar HELAAS...

Ook met een gloednieuw, standaard utp kabeltje beneden werkt ie nog even traag...

• Roelant
  • Niet online
Op dinsdag 24 juli 2001 14:43 schreef ezwizard het volgende:
hij heeft overigens een RJ45 tang gebruikt en alle kleurcodes van de draadjes dubbel gecheckt en alles klopte...
Veel belangrijker dan dat: branden de link-lampjes op de netwerkkaartjes en hub allemaal?

En zelfs als dat zo is: misschien dat er één draadje net ff slecht contact maakt, dan brand allis goed maar dat kan wel voor problemen zorgen.

• ezwizard
alle lampjes branden op de manier dat ze zouden moeten branden... maar blijf dus nu ookmet andere kabel VEEL collisions krijgen... misschien dadelijk ff een constructie maken waarbij de kabel beneden wordt vervangen...

anders is het de hub... kan dat?

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

zet je kaart eens geforceerd op fulduplex 10mb en loop nog eens heel nauwkeurig alle netwerkinstellingen door. Dat forceren van een nic instelling lijkt misschien overbodig maar het heeft soms zeer prettige resultaten...

enneuh, er zit niet ergens een virusscanner die de boel ophoud?

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Kan inderdaad de Hub wel zijn, maar lijkt niet echt waarschijnlijk...
Het klinkt als een netwerkkaart met kuurtjes.

Je zou eens kunnen proberen 2 machines direct aan elkaar te knopen met een cross-cable.

• ezwizard
aangezien de nic in de tb900 het gistere nog goed deed in een ander netwerk, zal ik nu ff de nic vervangen in de 200mmx... (door een Realtek kaartje)....

• -SpaceMaker-
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

zet beide netwerk kaarten op 10mbit half duplex. Dat trekt je hub vast beter, minder collies enzow

-Think Progressive-

• Roelant
  • Niet online
Op dinsdag 24 juli 2001 14:49 schreef ezwizard het volgende:
alle lampjes branden op de manier dat ze zouden moeten branden... maar blijf dus nu ookmet andere kabel VEEL collisions krijgen... misschien dadelijk ff een constructie maken waarbij de kabel beneden wordt vervangen...

anders is het de hub... kan dat?
Als de hub veel collission geeft kan dat aan de hub of een van de netwerkkaartjes liggen, maar is het vrij zeker een hardwarematig probleem.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat het aan de kabels ligt, je zou even een crosscable tussen de computers kunnen hangen, als het dan nog steeds traag gaat is het één van de netwerkkaartjes, of alletwee in het ergste geval.

Gaat het dan ineens lekker snel is het je hub of misschien een van de kabels (of allebij).

• ezwizard
ok, ik heb zojuist de netwerkkaart van de 200mmx (3Com kaartje) vervangen door een Realtek kaartje... helaas zelfde probleem... RETETRAAG...

ok ik wil mijn netwerkkaartjes wel op full of half duplex zetten maar waar en hoe?

Verwijderd

Dit zou moeten kunnen onder Start-instellingen-configuratiescherm-Systeem

Kies apparaat en eigenschappen.

Probeer eerst 10Mbs - half-duplex

---------

Blijf je collisions houden op de hub als je een van de 2 pc's losmaakt? (Kabel uit de hub halen)
Idem dito maar met de andere PC

Blijf je collisions houden op de hub als je de UTP-kabels uit de PC's haalt?

• XDK
  • Laatst online: 22-08 01:46

XDK

Op dinsdag 24 juli 2001 15:10 schreef ezwizard het volgende:
ok, ik heb zojuist de netwerkkaart van de 200mmx (3Com kaartje) vervangen door een Realtek kaartje... helaas zelfde probleem... RETETRAAG...

ok ik wil mijn netwerkkaartjes wel op full of half duplex zetten maar waar en hoe?
Bij netwerkinstellingen en dan eigenschapen van de betreffende netwerkadapter kiezen.

• ezwizard
- ik krijg geen collisions op de hub als er 1 van beide kabels uit is (dus geen netwerkverkeer=geen collions)
- veranderen van half naar full duplex heeft geen ander resultaat (stond standaard al op half duplex,later op full gezet, maar helaas)

kdenk dat ik nu maar eens een cross cable ga proberen.. (ook nog 1tje liggen... :)) )

• ezwizard
ok, cross cable geprobeerd en alles loopt GRUWELIJK lekker, idd over 2,5 MB doet ie ongeveer 2 a 3 seconden :))

maar nu??? zou dat betekenen dat de hub gaar is? ondanks dat ie netjes alles aangeeft qualampjes enzo? netwerkkaarten zijn dus schijnbaar ok, dus dan zou ik denken dat de hub overblijft toch?

Verwijderd

Je zou nog eens andere UTP-kabels kunnen proberen, maar het lijkt inderdaad op een rotte Hub.

Verwijderd

Je zou ook nog eens kunnen proberen om 2 andere poortjes op de HUB te nemen. Met een beetje geluk is maar 1 van de poortjes gaan hemelen en niet je hele HUB.

• XDK

XDK

Op dinsdag 24 juli 2001 15:24 schreef ezwizard het volgende:
ok, cross cable geprobeerd en alles loopt GRUWELIJK lekker, idd over 2,5 MB doet ie ongeveer 2 a 3 seconden :))

maar nu??? zou dat betekenen dat de hub gaar is? ondanks dat ie netjes alles aangeeft qualampjes enzo? netwerkkaarten zijn dus schijnbaar ok, dus dan zou ik denken dat de hub overblijft toch?
Je kan nu ook beide netwerkkaart op full duplex en 100 Mb zetten. Daardoor gaat het overpompen nog wat sneller.

• ezwizard
ik zal idd es ff verschillende poortjes proberen... tx... ill let u know... :)

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 16:32
Heb ook zo'n Trust hub. Barst van de collisions. Hij is niet zo traag als jij noemt, maar dat lampje brandt wel erg vaak. Ben nu dan ook aan het sparen voor een 3com 8poorts 10/100 autosense.

Verwijderd

10mbit = 800kb/sec in praktijk. dus errug langzaam die van jouw ja.

• ezwizard
verschillende poortjes + mogelijke combinaties geprobeerd, maar helaas pindakaas... ben nu aan het proberen om ff tijdelijk van iemand een hub te lenen, zodat ik ZEKER weet dathet de hub is en niet iets anders...

toch wel raar hoor... hub lijkt te werken, maar schijnt dus van binnen gaar te zijn... of gewoon slecht? :(

• spine
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

het is een 10 mbit hub toch?

je moet idd zoals eerder gezegd alles op halfduplex 10 mbit zetten

als het dan nog steeds collisions opleverd moet je ff op een hoog gebouw gaan staan en je hub naar beneden gooien... :)
dan gaat ie ineens HEEEEEL hard :)

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

• ezwizard
hehehehe :) Nice one sPINe !!

tja denk idd dat het zoiets wordt... damn shitzeg... zomaar een gratis hub van een systeembeheerder gekregen, blijkthet ding gewoon zwaar $%$%*&^ te werken... tssss... systeembeheerders van tegenwoordig... :(

Verwijderd

[b]zomaar een gratis hub van een systeembeheerder gekregen, blijkthet ding gewoon zwaar $%$%*&^ te werken... tssss... systeembeheerders van tegenwoordig... :(
Nou... zal nog eens behulpzaam zijn... snik... :'(

• XDK

XDK

Waarom gebruik niet gewoon een cross cable ?

Verwijderd

Zet die Realtech kaart eens HANDMATIG op 10 Mbit Full Duplex.
Dan gewoon aan de hup hangen en whala dan moet het toch echt goed werken.

• Killemov
  • Laatst online: 17-08 12:12

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Ehm ... dat ie met een crosscable zeker 10x sneller gaat lijkt mij per definitie zo. Beide NIC's kleppen dan natuurlijk met 100Mbps. Ennuh ... volgens mij hoor je met 2 computers NOOIT last te hebben van collisions. En als beide NIC's op half-duplex staan lijkt me dit al helemaal onwaarschijnlijk. Kortom ... klote hub?
Owjah ... die realtek kaartjes zijntoch wel wel auto-sensing? (10/100 Mbps)

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• ezwizard
Sorry KayCee... no offence.. :) ik ken de besteman ook helemaal niet persoonlijk.. dus...

maarruh nu ik hier toch zit met wat experts, nog ff 1 vraagje extra:

iemand ervaring met het merk Edimax? kvindt het wel HEUL goedkoop voor een switch niet?

"Edimax 8 poorts switch Dual speed 10/100Mbit
Nlg 179,00" bij Toco Systems ( www.toco-systems.nl )

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
een hub is altijd half duplex
dus full duplex alleen met crosscable of met switch

Verwijderd

Non taken.... *D

Edimax... ja ik hoor daar aardige verhalen over... zelf geen ervaring overigens.... Je zou het zeker eens kunnen proberen, kijk anders ook eens naar NetGear & goedkope 3Com's... die werken zeker goed en zijn ook niet zo belachelijk duur.

• ezwizard
Nou KayCee, ik moet zeggen dat ik 179,- voor een 8 poorts Switch (non-manageble) toch niet echt duur kan noemen wel?

• Exar
  • Laatst online: 21-08 01:14
Ezwizard, welke realtek kaartjes heb je precies? Als het de 8029 versie is, daar heb ik ook snelheidsproblemen mee gehad. Bleek de driver te zijn... na installatie van de juiste driver ging alles tien keer zo snel!
De driver die bij Windoes 98SE zit is hardstikke gaar!
Hopelijk is dit het, want dat is iets makkelijker (en goedkoper) op te lossen dan een nieuwe hub kopen... ;)

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• ezwizard
mmm ja idd ik heb gewoon de standaard drivers van W98se gebruikt... zeg maar welke ik moet hebben dan... en met name waar ik ze kan vinden!! :)

Verwijderd

Ik heb dat ook eens gehad met 4 man op een 10Mb hubje, iedereen werken, mijn pc supertraag.
Andere netwerkkaart (zelfde type), ander pci slot(en), andere hub, andere kabel(s), andere drivers, andere settings en uiteindelijk een 100Mb switch gekocht. Hij deet het niet! Oud ghost image eroverheen en het probleem was weg!
Probeer het eens met wat dosnetwerkfloppen of herinstalleer je pc eens.

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

Op dinsdag 24 juli 2001 15:46 schreef Lexxie het volgende:
10 Mbit 800 Kb/sec???????? nou hier niet hoor, hier is dat 950 a 1.1 Mb/s
je kan het testen met netspeed dat pompt even 100 Mb over je netwerk en meet de snelheden.

|we live in the history of a mad man Mr. G |

• Exar

Verwijderd

10mbps is 800-1100kb/s
100mbps is 5000-9000/10000 kb/s

• ezwizard
Op dinsdag 24 juli 2001 16:33 schreef Exar_Kunn het volgende:
http://www.realtek.com.tw/htm/download/cgi/DLd1.cgi?model=RTL8029%28AS%29&type=2
Daar kan je de juiste drivers downloaden.
mm ja leuk hoor maar die Tainwaneese site is echt GEEN succes, ik kom er niet doorheen...

Exar_Kunn wil je misschien ff de drivers naar ezwizard@hotmail.com sturen als je ze hebt staan? (W98SE drivers natuurlijk.. :) )

• Exar
OK komt eraan!
(snap trouwens niet wat er mis is met die link, bij mij is ie gewoon in het engels hoor... maja ik mail je)

• ezwizard
SUPER Exar_Kunn !!!

Er is niets mis met die link, maar het daadwerkelijke downloaden van de W98S drivers lukt niet... :(

• Exar
Als het goed is ligt het in je maildoosje... ;)

• VlasBaard
  • Laatst online: 05-06 02:02
Wat was het probleem nou met die site ?

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Exar
Geen id, bij mij doet ie het 'gewoon'.

• ezwizard
ok drivers zijn binnen en geinstalleerd... maar alweer pindakaas... :( kga ook nog ff proberen om de adapter die bij de hub zit te wisselen, die geeft namelijk 9VA ipv de door de hub gevraagde 8VA... (hub wil verder ergens tussen de 7,5 en 12v hebben en de adapter geeft 9V dus dat zit denk ik wel goed)...

• Exar
Weet je zeker dat je de drivers goed geïnstalleerd hebt? Ik heb nml echt het id dat dit de oplossing is, wel toevallig anders. (toevallig hetzelfde probleem, ook met Win98SE drivers)
Dit probleem heb ik niet alleen zelf zo opgelost, maar ook al bij een kennis...
Als je nu kijkt naar de eigenschappen v/d netwerkkaart bij apparaatbeheer, wat staat er bij stuurprogramma dan voor datum? Zou nu 3/2/2000 moeten wezen....

• ezwizard
ja ik heb de drivers geinstalleerd en bij allebei de nic's staat nu de datum 3-2-2000... dus daar kan het niet aan liggen..

de omschakeling naar een andere adapter heeft trouwens ook niet geholpen...

:(

• ezwizard
Zijn er misschien nog andere manieren om een hub te testen???

• ezwizard
Op het moment is het zelfs al zo dat de beide computers zichzelf wel zien in het netwerk, maar elkaar niet meer... het lijkt erdus niet beter op te worden met andere/betere drivers/netwerkkaart/adapter enz enz...

nog goede ideeen??? :)

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 17:57
netwerk vervangen, kost niet echt veel tijd, en wie weet.

welk protocol gebruik je eigenlijk?

• ezwizard
netwerk vervangen? ik heb inmiddels alles al een keer vervangen (kabels/nic's/adapter)... ik gebruik afwisselend NetBEUI en TCP/IP (om te kijken wat er beter werkt, maar meestal heb ik ze allebei geinstalleerd...) maar volgens mij moet voor een simpele verbinding NetBEUI voldoende zijn toch ?

• ezwizard
iemand een idee hoe ik verder kom?

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 17:04

freshy98

Atari

Ik heb zelf een 24 poorts HUB van Cabletron. De SEHI-24. Als ik zwaar aan het downen ben (meerdere streams zeg maar) en ook gewoon netwerkverkeer tussen PC's in het netwerk, dan knippert mijn collision led ook redelijk vaak. De snelheid blijft wel gewoon normaal doorgaan. ~1Mbyte/s (geloof ik) intern netwerk, en internet maximaal 550Kbyte/s.

[A] Moon 4K Ultra HD: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2337998

• freshy98

freshy98

Atari

Op dinsdag 24 juli 2001 15:46 schreef Lexxie het volgende:
10MBit is nog altijd 10*1024/8 = 1280Kbyte/s
100MBit is dan 100*1024/8 = 12800Kbyte/s

Kunt het nagaan. Als je Mordax.net checked voor Cistron ADSL Blue zul je zien dat er mensen zijn die dik 900Kbyte/s halen. ADSL Blue van Cistron levert maximaal 8MBit/s down.

[A] Moon 4K Ultra HD: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2337998

Verwijderd

Als je meerdere protocollen installeert dan zullen er ook meer pakketjes over je netwerk gaan.
Qua stabiliteit zou ik kiezen voor TCP/IP.
Netboei heb ik zelf weining ervaring mee, maar het genereert pakketjes, en dat willen we niet. Installeer dus gewoon TCP/ip en geef je pc't een ip adres in dezelfde range.
je kan, als je maar 2 pc's gebruikt, een klein subnet opgeven zoals 255.255.255.254 en dan twee opeenvolgende IP adressen.

als je die cross verbinding gebruikt kan je je kaartjes het beste 100Mb full duplex laten praten (well ff forceren in de driver)
omdat je dan in principe 200Mbps draait (ja ja 2*100=200) met de hub 10Mbit half duplex.
Het probleem met die hub kan ook wel komen doordat je 2 protocollen draait waardoor er meer pakketjes rondgaan die dus botsen (colliden)...
PS een knikje in de kabel zorgt niet voor collisions/slow respons, maar dan valt hde hele connectie weg.

• ezwizard
Ik gebruik geen cross cable voor mijn netwerk en dat wil ik ook niet gaan gebruiken (alhoewel het wel als een trein loopt met cross cable...), want ik wil juist meer dan twee computers aan kunnen sluiten ivm lan partietje enzo..

ik zal vanmiddag es even alleen TCP/IP bij beiden comps erin zetten... ik heb tot nu toe telkens de volgende instellingen gebruikt:

ip: 192.168.0.1 (beneden) 192.168.0.4 (boven)
Subnet mask oid: 255.255.255.0 (beiden)

• ezwizard
Op woensdag 25 juli 2001 12:14 schreef pietpatat het volgende:
Het probleem met die hub kan ook wel komen doordat je 2 protocollen draait waardoor er meer pakketjes rondgaan die dus botsen (colliden)...
Lijkt me sterk... ik heb ook al alleen NetBEUI geprobeerd, maar was ook geen succes...

Verwijderd

Het netboui protocol werkt volgens een soort van broadcast systeem. dwz dat omdat pc's geen eigen adres hebben, er steeds pakketjes het netwerk opgestuurd worden waarin hostinformatie staat. (Hallo ik ben pc1, hallo ik ben pc1, hallo ik ben pc1)
dat doen alle hosts op het netwerk zodat ze van elkaar weten wie wie is en wat er beschikbaar is.
over een netwerk kan maar een pakketje tegelijk. als er twee pakketjes over het netwerk gaan ontstaat er een collision.
IP laat het netwerk wat meer met rust, doordat er minder broadcasts worden verstuurd.iedereen heeft een vast adres.

je ip instellingen zijn goed. Probeer even agilent network advisor te downloaden en te installeren. Dit is een network analyzer(sniffer) die precies ziet wat voor pakketjes er over je netwerk gaan en waar de schoene wringt.
hiermee moet je wel kunnen achterhalen waar het probleem moet liggen.
Suc6

• freshy98

freshy98

Atari

Ik kan mijn Windows netwerk (Workgroup) niet eens doorzoeken zonder netbeui als ik alleen TCP/IP gebruik. altijd al last mee gehad. Ik draai Windows 2000 en soms op een paar andere bakken 98SE en WinM. Draait verder wel ok, maar liever toch zonder netbeui om de zelfde reden die hier boven ergens wordt beschreven. Broadcast...

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Op dinsdag 24 juli 2001 16:04 schreef ezwizard het volgende:
Sorry KayCee... no offence.. :) ik ken de besteman ook helemaal niet persoonlijk.. dus...

maarruh nu ik hier toch zit met wat experts, nog ff 1 vraagje extra:

iemand ervaring met het merk Edimax? kvindt het wel HEUL goedkoop voor een switch niet?

"Edimax 8 poorts switch Dual speed 10/100Mbit
Nlg 179,00" bij Toco Systems ( www.toco-systems.nl )
mwoa....
moet je es bij www.gistron.com kijken....
daar hebben ze ook een 8-prt switch voor 159 piek :)
hebbik ook..
full duplex 100 mbit haal ik 9.9 mb/s :)

voor mij echt een perfect apparaatje *D

[edit]
die hub WERKT ALLEEN op 10 mbit HALF duplex..... als het dan niet werkt is die hub gewoon verrot (rotte kabels,rotte voeding)..

BTW..
je weet zeker dat je kabels allemaal goed zijn?????
niet dat je een adertje verkeerd hebt aangesloten ofzo?
[\edit]

• Roelant
  • Niet online
Op woensdag 25 juli 2001 13:51 schreef Tom Weustink het volgende:
Ik kan mijn Windows netwerk (Workgroup) niet eens doorzoeken zonder netbeui als ik alleen TCP/IP gebruik.
Hmm, en toch moet dat wel mogelijk zijn want ik draai thuis een netwerkje van 3 Me computers (en zo nu en dan een laptop) en die gebruiken allemaan alléén TCP/IP protocol.
Op woensdag 25 juli 2001 15:56 schreef sPiNe het volgende:

[..]

mwoa....
moet je es bij www.gistron.com kijken....
daar hebben ze ook een 8-prt switch voor 159 piek :)
hebbik ook..
full duplex 100 mbit haal ik 9.9 mb/s :)

voor mij echt een perfect apparaatje *D

[edit]
die hub WERKT ALLEEN op 10 mbit HALF duplex..... als het dan niet werkt is die hub gewoon verrot (rotte kabels,rotte voeding)..

BTW..
je weet zeker dat je kabels allemaal goed zijn?????
niet dat je een adertje verkeerd hebt aangesloten ofzo?
[\edit]
Idd, blijf ik ook nog steeds bij dat het aan de hub ligt. De kabels waren vrij zeker goed want die heb je een voor een vervangen, dus tenzij ze allebij niet goed zijn kan het daar niet aan liggen.

Als de voeding rot is trouwens is ook niet leuk: bij te lage spanning werkt de hub gewoon niet goed, bij te hoge spanning wil het niet en wordt je hub na verloop van tijd rot.

Kzou gewoon eens naar een niet te duur ander hubje of een switch zoals eerder al genoemd werd kijken.

• ezwizard
mmm ok goeie tips vooral die van Gistron. Kheb nu alleen TCP/IP lopen, maar ook dat geeft geen positief resultaat... kheb net ff een plaatje geschoten van wat er gebeurt als ik de computer die boven staat ping... kzal em straks ff online zetten... :)

• freshy98

freshy98

Atari

Negotiator: ik weet dat er bij met name Win9x een groot probleem is met TCP/IP interne netwerken. Niet iedereen heeft hier uiteraard last van, ik wel dus. baal daar ook van, wil geen netbeui nl.
Maar aangezien mijn pa en ik beiden W2K draaien zou er toch eigenlijk geen probleem mogen zijn met TCP/IP. Alles staat standaard ingesteld, maar het netwerk is gewoon niet te doorzoeken. duurt ook niet ff voor ie de fout melding geeft, komt meteen...

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Op woensdag 25 juli 2001 11:36 schreef Tom Weustink het volgende:

[..]

10MBit is nog altijd 10*1024/8 = 1280Kbyte/s
100MBit is dan 100*1024/8 = 12800Kbyte/s

Kunt het nagaan. Als je Mordax.net checked voor Cistron ADSL Blue zul je zien dat er mensen zijn die dik 900Kbyte/s halen. ADSL Blue van Cistron levert maximaal 8MBit/s down.
THEORETISCH!

• ezwizard
dit is het resultaat als ik ping naar de computer die boven staat:

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~e.verboven/ping.gif

See what i mean? :(

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Op woensdag 25 juli 2001 21:48 schreef ezwizard het volgende:
dit is het resultaat als ik ping naar de computer die boven staat:

[afbeelding]

See what i mean? :(
hmm das wel vaag....

• ezwizard
yep heel vaag idd... maar als ik dus probeer om de computer te "zien" via Netwerk enzo, dan zie ik hem niet eens of heel af en toe... en als ik dan vervolgens wil proberen om iets van beneden naar boven te kopieren, dan zegt ie doodleuk na een paar seconden kopieren dat die andere resource (computer) niet meer beschikbaar is...

echt zeer twijfelachtigja.. :(

• mhr-zip
  • Laatst online: 09:05
firewall?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• ezwizard
neu geen firewall aanwezig... gewoon de simpele opstelling die aan het begin van dit hele probleem is verteld/geschetst/getekend... :)

Verwijderd

Sorry, dit is duidelijk een gammele hub.
ik neem alles terug..
aan je pings te zien krijgt de hub te weinig stroom ofzo, waardoor de data gewoon niet helemaal lekker doorgegeven wordt.
dit is echt een laag 1 probleem (lees physical layer = kabels/hub)
je zei dat de kabels 100% goed waren, dus kan het niets anders zijn dan de hub.
PS zelfs met tcp/ip moet je bestands en printerdeling aan hebben staan en de pc's in dezelfde werkgroep hebben, anders zullen ze elkaar niet zien. De protocol-stack van winTCP/IP is standaard eigenlijk alleen voorbereid om op een NT bak te komen in een domein, of om te internetten.

Verwijderd

Damned EZWizard... nog steeds bezig met die hub? Is wel een dagvullend programma aan het worden. |:(

Kun je ergens een andere hub lenen om te testen of het dan beter gaat? Dan weet je het in ieder geval zeker....

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Op donderdag 26 juli 2001 09:54 schreef KayCee het volgende:
Damned EZWizard... nog steeds bezig met die hub? Is wel een dagvullend programma aan het worden. |:(

Kun je ergens een andere hub lenen om te testen of het dan beter gaat? Dan weet je het in ieder geval zeker....
mee eens.. :) :)

• ezwizard
I know guys i know.. van mij mag er nu ook een slotje op...

Ik weet wat ik wilde weten, kga nu idd gewoon een andere hub erop proberen te zetten en dan weten we het.

Ik wilde alleen nog ff die "ping" posten, maar mijn vermoedens zijn bevestigd... tx aan iedereen die heeft geholpen !!

:)

• ezwizard
update: hub was idd kapot... :) nu 100 Mb switch en draait als een trein.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:20

TheVMaster

Moderator WOS
Op dinsdag 24 juli 2001 15:44 schreef cannibal74 het volgende:
Heb ook zo'n Trust hub. Barst van de collisions. Hij is niet zo traag als jij noemt, maar dat lampje brandt wel erg vaak. Ben nu dan ook aan het sparen voor een 3com 8poorts 10/100 autosense.
hehe die heb ik lekker al SUUUUuuuuuuuuper... :) *lol*

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:20

TheVMaster

Moderator WOS
Op donderdag 27 september 2001 14:04 schreef ezwizard het volgende:
update: hub was idd kapot... :) nu 100 Mb switch en draait als een trein.
GVD een 100Mbit SWITCH..doemaar duur :) *lol* wat kost zo'n Switch nou?

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

Pagina: 1