Speakers home cinema hergebruiken bij andere receiver?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-09 13:30
Goededag,

Ik vroeg mij af of ik speakers van mijn 5.1 home cinema kan gebruiken op een nieuwe receiver van een ander merk (dacht aan een Denon xvr 1500). De lokale hifi winkel raadde mij dit af, bij "kant en klare" setjes, dan zou het geluid heel raar worden, echter hoorde ik van andere winkels dat dit wel kan.
Wie heeft raad en/of ervaring?

Op dit moment heb ik de pioneer bcs 727 set (die tegenwoordig ruist) met 4x 150w 4 ohm speakers (smx1160a) , + 250w, 3 ohm center en sub (smx1140a) (schijnt passief te zijn,dus eindtrap versterker nodig?).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-10 22:09
Dat kan prima, los actief subje scoren op marktplaats en go :)

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-10 23:35

Audione0

Strijdt der titanen

Ja hoor, dit kan gewoon.

Je kunt het altijd zelf even testen of het lekker klinkt. Wel even in de crossover instellingen pielen zodat de lage tonen niet via die speakers lopen maar via de sub. Lage tonen en een beetje volume gaan niet echt samen op die dingen.
Wel even een nieuwe sub op de kop tikken. Die pioneer sub kun je eigenlijk geen sub noemen >:)

Bedoel je niet deze receiver btw?

Denon avr 1500

[ Voor 52% gewijzigd door Audione0 op 20-02-2019 14:40 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Mocht je een eindversterker kopen voor je speakers, let er dan op dat de impedantie van je speakers nooit lager is dan wat je versterker/reciever/wat dan ook voor audio output maximaal aan kan.
Het gros van versterkers gaat niet lager dan 4 Ohm, als je daar een 3 Ohm speaker op aansluit gaan er dingen kapot, dus kijk even achter op alle apparaatjes naar de cijfertjes.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-10 22:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Wintervacht Daar hoeft hij helemaal niet naar te kijken. Als hij geen Frankensteincombinaties maakt (@Lip (y)) dan past alles op alles.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 21:06

Mikayu

.srt

Wintervacht schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:57:
Mocht je een eindversterker kopen voor je speakers, let er dan op dat de impedantie van je speakers nooit lager is dan wat je versterker/reciever/wat dan ook voor audio output maximaal aan kan.
Het gros van versterkers gaat niet lager dan 4 Ohm, als je daar een 3 Ohm speaker op aansluit gaan er dingen kapot, dus kijk even achter op alle apparaatjes naar de cijfertjes.
Welnee, het spul schiet hooguit in protect, maar voordat je zo ver bent zijn die speakertjes allang in rook opgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
Bedankt voor de antwoorden!
Inderdaad, bedoelde inderdaad de AVR.

Voor mij was die pioneer (sub)woofer goed genoeg (had hem zelfs al minder staan in de settings) ivm slapende kinderen. maar idd, een actieve sub op MP is ook niet zo duur.

Dus wat ik hier begrijp, een 3 ohm speaker op een 4 ohm receiver is geen punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-10 15:38
insp.gadget schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:50:
Bedankt voor de antwoorden!
Inderdaad, bedoelde inderdaad de AVR.

Voor mij was die pioneer (sub)woofer goed genoeg (had hem zelfs al minder staan in de settings) ivm slapende kinderen. maar idd, een actieve sub op MP is ook niet zo duur.

Dus wat ik hier begrijp, een 3 ohm speaker op een 4 ohm receiver is geen punt?
Ja mits je de Denon niet vol open gaat zetten voor langere tijd. Dan zal die in zijn beveiliging schieten om zichzelf tegen schade te behoeden. Of zoals ook al gezegd wordt je speakers gaan stuk.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
Dank allen voor de adviezen! Ik ga proberen of de denon avr 1500 goed klinkt met mijn speakers en een andere sub kopen

[ Voor 9% gewijzigd door insp.gadget op 20-02-2019 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
Overigens, ik kwam nog een oude 2.1 creative pc set tegen, kan ik die subwoofer gewoon aansluiten? ( ter overbrugging, zoekend naar een betere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
Even een update. heb de denon aangeschaft. De Pioneer speakers klinken beter dan met de orginele versterker.
Een actieve sub van de pc krijg ik niet aan de praat (om te testen), dus moet nog een andere aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
insp.gadget schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:38:
Even een update. heb de denon aangeschaft. De Pioneer speakers klinken beter dan met de orginele versterker.
Een actieve sub van de pc krijg ik niet aan de praat (om te testen), dus moet nog een andere aanschaffen
Top! Een actieve pc sub moet je ook niet willen. Probeer qua sub wel wat deftigs uit te zoeken, anders geen sub. Dan krijg je van die ordinaire bonkkasten wat echt geen verrijking is voor het geluid.

wat is je budget?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
Was even om te testen/een aantal weken te overbruggen.
Budget. tjah. ik hoef niet een peperdure, heb/had hem altijd laag staan. Ik zag op marktplaats veel staan voor 100 euro
Pagina: 1