Zwarte rechthoekige "vlek" in de plaats van vergrootlens

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebruiker2018
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-11-2020
Beste forumleden van Tweakers,

Na het uitproberen van verschillende vergrootsoftware op mijn Windows 10-besturingssysteem merk ik steeds hetzelfde probleem op. In de plaats van de vergrootlens die tekst zou moeten vergroten, krijg ik een zwarte, rechthoekige en niet-transparante vlek die de computercursor volgt en de tekst overlapt.

- Dit is van toepassing bij de standaard vergrootglas die voorgeïnstalleerd is op Windows als ik de lensfunctie gebruik of het vergrendelde scherm. Deze zwarte vlek is ook te zien als ik het keuzemenu Ctrl+Alt+Del druk. Dit is alleen te zien op mijn PC: op andere computers (die Windows 7 als besturingssysteem hebben), heb ik dat probleem niet gehad.

- Bij Zoomtext 2019 (download hier) is er ook steeds een zwart scherm te zien als ik het inschakel. Wel zie ik (alleen maar) de vergrote computercursor en een "focuskader" die normaal gezien woorden zou moeten omkaderen, maar dat zwart scherm overlapt alles wat verder normaal gezien zichtbaar zou moeten zijn. Er wordt niets overlapt als ik het keuzemenu Ctrl+Alt+Del open.

Aangezien het probleem in beide programma's opduikt, denk ik dat het probleem niet ligt aan de programma's zelf, maar aan de (grafische) instellingen van het systeem. Ik heb een heleboel instellingen geprobeerd, zoals de schaal van mijn pc (ik gebruik 150%) en dergelijke terug te zetten naar standaardinstellingen. Ook heb ik veel geëxperimenteerd met de specifieke instellingen voor beide genoemde programma's. Helaas zonder resultaat.

Zouden jullie misschien weten hoe ik van die storende zwarte "vlek" verlost kan raken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:10
Zet de computer eens op hoge prestaties in energiebeheer.
Ik hebt dit met sommige applicaties die niet overweg kunnen met switchable graphics.

[ Voor 24% gewijzigd door jeroen3 op 20-02-2019 13:56 . Reden: linkje toegevoegd ]