Toon posts:

[novel] imacs hangen bij connecten Novell server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Ik hoop dat hier ook wat Mac/Novell users zijn want ik heb een klein (gebruikers doden me niet, villen me hooguit) probleempje:

Situatie:
Novell netwerk, met daarin een aantal g4 servers, pc's en apples als workstations.

In alle apples zit netware client 5.12 of 5.13 met office for mac 2001 of office 98 for mac en groupwise.

Het is nu zo dat gebruikers met een imac vastlopen zodra ze een netwerkschijf willen benaderen op een novell 5.1 server. rebooten is dan de enige oplossing. Dit gebeurt soms bij het rechtstreeks mappen, en een stuk vaker als mensen vanuit office willen saven naar een netwerk map. Dat is probleem 1 (oplossing is tijdelijk dat gebruikers alles lokaal saven en dan af en toe copieren naar de server, maar dat is geen permanente oplossing)
probleem 2: Groupwise hangt op imacs af en toe vreselijk lang. bij het openen van een mailtje hangt de pc voor minimaal 1 minuut.

is iemand bekend met een van deze problemen toevallig? bekend is dat de mac-novell client 5.12/13 nogal crappy is, maar dit is gewoon onwerkbaar...
help! ;)

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 22:39

theezeefje

Poehee

Ik ben niet zo bekend met die clients voor de Mac, maar je kan er vanuit gaan dat het aan die clients ligt.
kun je niets vinden bij macupdate.com ?
misschien staan daar patches ofzo.

Novell zelf ligt het denk ik niet aan.
welke protocollen gebruik je eigenlijk.

Heb je appletalk in gebruik ?

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Verwijderd

Er zit een enhancement pack aan te komen voor netware. (Native file access pack for netware 5.1) Met deze enhancementpack kan elk systeem de netware server aanspreken met zijn eigen netwerk interface. (dus zonder novell client). Mogelijk dat dit een oplossing kan bieden.

De enhancementpack is nu een public beta. Dus ik verwacht dat ie zo beschikbaar komt als echte versie.

meer info voorlopig nog op:
http://beta.novell.com/public.jsp

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

de meest recente versies vind ik hier:
http://www.versiontracker.com/mp/new_search.m?productDB=mac&mode=Quick&OS_Filter=MacOS&search=novell

maar, heb je al geprobeerd wat extenties uit te zetten?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
'k heb nog even wat getest en ik kan het reproduceren vanuit office2k1, zodra ik de mapping maar aanraak hangt het systeem. office98 heeft geen problemen. (raar want de 5.12 client is daar juist berucht om). bij normale mapping naar een novell dir zijn er ook geen problemen... het is echt puur bij office2k1 dat hij hangt. Nou heb ik gelezen dat 5.14 client de problemen met office 98 (!) zou verhelpen, maar die client is nergens te downloaden terwijl hij in mei uit zou zijn gekomen..