Ik heb problemen met het (automatisch) koppelen van netwerk drives op mijn server na reboot.
Ik reboot de server en log in met RDP, open de Windows Explorer en zie mijn netwerk drive met een rood kruis.
Als ik er toch op klik dan blijft ie zoeken en uit eindelijk komt ie met de melding:
An error occured while reconnecting. Microsoft Windows Network: The network path was not found.
This connection has not been restored.
9 van de 10 keer als ik een reboot doe is dit probleem. Een heel enkele keer niet.
Hardware:
Processor: i3 - 2120
Ram 8GB
Boot disk: Samsung 840 Pro SSD
Inmiddels heb ik schone installaties gedaan van Server 2012r2, Server 2016 en Server 2019.
Bij alle heb ik hetzelfde probleem.
Wat heb ik allemaal gedaan:
De server heeft een vast IP adres. (192.168.1.10)
De netwerk kaart heb ik van auto negotiate gehaald en op 1Gbps Full Duplex gezet.
Windows Firewall is disabled.
IPv6 uitgeschakeld.
Power Plan naar high performance gezet
Uitgeschakeld in advanced network settings:
Large Send Offload v2 (IPv4)
TCP Checksum Offload (IPv4)
UDP Checksum Offload (IPv4)
De netwerk drive is aangemaakt middels ip: \\192.168.1.5\share
Ook heb ik de servernaam geprobeerd: \\server01\share
De share komt van een Synology DS415+ (DSM v6.2.1-23824 Update 4) met SMB2 en hoger geactiveerd.
De Syno is natuurlijk al (een aantal keer) herstart.
Het lijkt erop dat door het snelle booten (middels SSD) hij de credentials voor de netwerk drive niet snel genoeg laadt...
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik reboot de server en log in met RDP, open de Windows Explorer en zie mijn netwerk drive met een rood kruis.
Als ik er toch op klik dan blijft ie zoeken en uit eindelijk komt ie met de melding:
An error occured while reconnecting. Microsoft Windows Network: The network path was not found.
This connection has not been restored.
9 van de 10 keer als ik een reboot doe is dit probleem. Een heel enkele keer niet.
Hardware:
Processor: i3 - 2120
Ram 8GB
Boot disk: Samsung 840 Pro SSD
Inmiddels heb ik schone installaties gedaan van Server 2012r2, Server 2016 en Server 2019.
Bij alle heb ik hetzelfde probleem.
Wat heb ik allemaal gedaan:
De server heeft een vast IP adres. (192.168.1.10)
De netwerk kaart heb ik van auto negotiate gehaald en op 1Gbps Full Duplex gezet.
Windows Firewall is disabled.
IPv6 uitgeschakeld.
Power Plan naar high performance gezet
Uitgeschakeld in advanced network settings:
Large Send Offload v2 (IPv4)
TCP Checksum Offload (IPv4)
UDP Checksum Offload (IPv4)
De netwerk drive is aangemaakt middels ip: \\192.168.1.5\share
Ook heb ik de servernaam geprobeerd: \\server01\share
De share komt van een Synology DS415+ (DSM v6.2.1-23824 Update 4) met SMB2 en hoger geactiveerd.
De Syno is natuurlijk al (een aantal keer) herstart.
Het lijkt erop dat door het snelle booten (middels SSD) hij de credentials voor de netwerk drive niet snel genoeg laadt...
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
[ Voor 12% gewijzigd door WRT54G op 20-02-2019 13:36 ]